çin malı
Ne güzel değil mi,bir oyuncağı var ve onun...
hemde konuşabiliyor,güzel kokuyor,ve onun.
onunla,biliyor hisleri,duyguları,gözleri bir yere sabitlense de...
ayakları çorapsız,ama soğuk kapmıyor yerden.üşümüyor,acıkmıyor,hiçbir zahmeti yok.
kalbine yakın bir yerde bir tuş var,elbiseler altında,pembe,cafcaflı,teninde bir tuş,basarsan konuşuyor,koklarsan kokuyor,yatay hizaya getirirsen birde,işte o zamanda uyuyor.
ne güzel değil mi, bir oyuncağı var ve onun...
koruyor onu kem gözlerden,avutuyor yüreğini,hiçbirzaman aglamayacak ve hiçbir zaman acımayacak bedenini;o taştan o plastikten bedeni her türlü darbeden koruyor,itip kalkmalardan sakındırıyor.ve karşılıgında o gögüs hizasında elbisesıne dokunuşta,"I" love you" diyor.ne de seviniyor duyunca,pili bitiyor bazı zaman konuşmaz oluyor,göğsüne daha fazla bastırıyor.ve daha sonra pil takıyor,en pahalısından.bir daha bitiyor pili,birdaha alıyor.bir daha ve bir daha...
az dem sonra itip kakan onu kendisi oluyor,duvarlara çarpıyor,elbisesi yırtılıyor,soluyor,saçları bozuluyor,artık kokmuyor,konuşmuyor onunla,yoksa başka oyun arkadaşımı buldu?tuşunu söküyor,konuşamıyor artık.elbisesinin altının kabloyla dolu olduğunu gördüğünde,öfkesi katmerleşiyor.demir,kablo,bakır tel,çin malı...ucuzundan ve güzel olanından...oysa o kadar basit mi?aldığı piller,biriktirdiği harçlıklar,aç kaldığı ,ders çalışmadığı ogünleri bu kablolar mı ödeyecekti?
kime satıp çıkarabilirdi zararını?yenisini mi almalıydı ve daha kalitelisinden.
garantili olanı ne kadardı acaba?
garantisi olup olmadığı,kabloların ve tuşların hangi ülkeden olduguna mı göre değişiyordu?
"I love you" ona sonradan mı addedilmişti?
pili olmayınca sevmiyor muydu sahibini?
ah şu çinliler!
garantisiz tatminler salıvermiş pazarlar dolusu.hem ucuza,hem de kar fiyatına.
iradesi olmayan oyuncaklar bile bu denli nankörse,göğüs hizasında gerçek birşeyler taşıyanlar ne yapar kimbilir?
acaba güzel kokarlar mı?
ve "I love you" derler mi iradeleriyle?
ne güzel değil mi,bir oyuncağı var ve onun.
sev,ilgi göster,
ya da vur,kır,parçala ne farkeder?
garantisi bitince zaten senin olmayacak.
tabii garantisi varsa...