- 1521 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ON DOKUZ
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
Bu yazı intihar etmiştir
Ruhuna el fatiha...
YORUMLAR
Yazinizi okumaya baslamadan once TURK DUNYA HARITASI'na bir goz gezdirdim.. Evet, nerdeeennn nereye degil mi?
Sevgili iSTiKLAL SAiRiMiZ Mehmet Akif Ersoy'dan gireyim once.. Turkiye degil; Osmanli hayrani olan M.Akif Ersoy'un Safahat adli eserini okudugumuz zaman -ki uzulerek soyluyorum; okuyacak ve anlayacak kisi sayisi cok az :(- asama asama hangi donemlerden gectigimizi gorebiliriz.. Sanirim; M.Akif bu gunlere gelecegimizi gormustu o yillarda ve o nedenle tam anlami ile benimseyememisti Turkiye Cumhuriyetini..
Yazinin ortalarindayim.. Verdiginiz ornekleri okurken bir yandan, diger yandan da sorulariniza cevap veriyorum EVET diyerek.. Egosunu tatmin edemeyen, hatta Devlet-i Aliyye-i Osmaniye adini degistirmeyi birak, yoketmeye kadar goturen, ben basariliyim, yagma ordulari bile alt ederim dusuncesi ile savasa cikan zihniyetlere sahip olan liderler olmasaydi..........!!! Evet, keske ! Keskeler cikiyor sorularin ardindan..
" Ama bütün bir tarihi bilip, okuyup ve bu ayrılıkların milletimize zarar verdiğini bilindiği halde, bugün için geniş bir bakış açısı geliştirmemek, nasıl izah edilebilir? "
Cok kolay izah edilebilir.. Ulkenin basinda bulunan SIYASI GUCe sahip oldugunu soyleyip, yanlarinda alkis tutup pohpohladigimiz, arkalarindan ise soylemedigimiz lafi birakmadigimiz, egosu nerdeyse patlayacak balon kadar sisen liderlerimiz oldugu surece bunun izahati yapilmaz :) Yani bilinen gercekler dahi yok sayilabilir :) Hem ne haddinize sizin ? Siz kim oluyorsunuz da bunun izahatinin yapilmasini umuyorsunuz?! Otur kardesim sen oturdugun yerde.. Neymis millet.. Ulus olmanin anlamini kim anlatti size? Vatan Millet Sakarya !!!
Ne yapmak lazim gerektigini her birimiz de cok iyi biliyoruz aslinda.. Biliyoruz da son zamanlarda populeritesi tavan yapan " VER GAZI MUHiTTiN " turkusunu cok cok dinliyoruz yaa o nedenle turku dinlerken biraz da kulagimizi baska seylere tikiyor, gozlerimizi de kapatiyoruz.. 3 maymun misali.. Uzerimize kalacak suclardan mi korkuyoruz nedir? Ya da herbirimizin de sestellerine salgin bir hastalik mi yayildi.. BILDIGINI SESSIZ KONUSMA hastaligi.. Hos, bildigimizi soylesek de kendi soyledigimizi kendimiz dinleyecegimiz icin.. Cok da iyi bir hareket yapiyor olmayacagiz.. Ne demek BiRLiK ? Bana kalirsa; son zamanlarda bu iki kardes irkin cocuklarina oncelikle ogretmesi gereken kavram bu olmali.. Ileriki zamanda icimizdeki ukde olarak dusunmemek adina birlik olabilmenin, kardes olabilmenin degerini paylasmak lazim yeni nesille.. Akil veriyor gibi olmasin diyecegim, ama birilerinin de fikirlerini ortaya koymasi lazim ki; icimizden gecen en guzel degerlerle, baska kardeslerimizin degerlerini es dusunce olarak gordugumuzde belki degisen bir durum olur..
Bilisimci bir arkadasimin basindan gecenleri anlatayim hemen.. Turk Silahli Kuvvetleri kendisine bir gorev veriyor; Milli Tatbikat Merkezi'nin tatbikat ani ve sonrasi surec animasyonu bir slayt halinde hazirlamasi lazim.. Hakkari'ye gidiyor 4-5 gun icin.. En ucra koylere kadar geziyor; degisik karelerde fotograf almasi lazim cunku.. Hatta cektigi cocuklarin bir kac goruntusunu de gondermisti bana.. Dedi ki; bu cocuklardan en kucuk olani, attigi tasla bir polisin gozunu cikarmis :( Neden? Cunku o polis "Turk ve sana kotu davranacaktir.. O seni hedef almadan, sen onu hedef olarak bil kendine ve hedefini 12'den vur.." evde anne babasinin cocuga ogutledigi sey bu.. Cocuk henuz 5 yasinda.. Abartmiyorum; 5 yasinda bir bebeydi gercekten.. "Polisin gozunu cikaracak kivraklikta tas atma egitimi aliyor herhalde" dedim gulerek.. Guldum gulmeye de icimden de ince bir sizinin aktigi asikardi.. "Peki, sana davranislari nasil oldu?" demeye kalmadan; "ben uyarilmasaydim cocuklarin tavrina karsi, benim de kas goz gidecekti" dedi.. "Ben ne yaptim; doldurdum cantama bolca seker ve cikolatalari.. aldim ayaklarimin altina koy yollarini.." "Aferin.. Kim, hangi cocuk karsi koyabilirdi ki cikolataya..Yanindaki askeri guce de aynisini yapmasini soyleseydin " dedim.. Oyle degil mi ama ?! Fethedilmesi gereken kisi once cocuklar degil mi? Bilmeli ki; onlara ne askerden, ne polisten zarar gelmez.. Babasi onlar kotu dese bile, cocuk yasadigini bilecektir.. Nitekim, arkadasim, kendisine bir suru hikaye alarak dondu calismasindan.
Belki yanlis dusunuyorum, belki yaziniza farkli bir gozle yaklastim degerli yazarim.. Ama benim insanligim buna musaade veriyor ancak.. Benim kalbim bir bahcivan; SEVGi tohumlarini ekiyor..
Cok icerikli ve aydinlatici yaziniz icin tesekkur ediyorum..
Kaleminize kuvvet,yureginize saglik...