- 506 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
NE OLDU BİZE ?..
Son zamanlarda toplumsal kurallara uymaz olduk.Bir keşmekeşlik,bir vurdumduymazlık aldı başını gidiyor...Bakalım nereye kadar gidecek.Saygıda,dürüstlükte mangalda kül bırakmayan bizler,iş icraata gelince; Allah versin bir tuhaf oluyor,insanlığımızdan uzaklaşıyoruz adeta...
Bugünlerde şu kuyrukta sıra bekleme konusuna iyice kafayı taktım doğrusu...
Genellikle toplumsal kuralları çiğneme yönünden insanların;işlerinin ya da ihtiyaçlarının yoğunluk kazandığı hastanelerde,ucuz halk ekmek büfesi önlerinde,sağlık ocaklarında hatta büyük marketlerin içlerinde bile birbirleriyle yarış halinde olduklarını görmek her zaman mümkün...
Nasıl mı?..Ekmek kuyruğunda sıra bekliyorsun bir de bakmışsın,ayağında terlikler ile yan taraftan yalapşap koşarak gelen kadın, aceleyle çaktırmadan en ön sıraya geçmeye çalışıyor;
"vay efendim,çocuklar okula geç kalacakmış da ya da evde hastası varmış da falan filan."
Papağan gibi sıralayıp duruyor. Sıradakiler ilk önceleri homurdanmalarının ardından "Aman lanet olsun,alsın da gitsin şu kadın" diye başlarından atmaya çalışıyorlar...
Nasıl mı?...Büyük marketlerin içerisinde önündeki tekerlekli arabayla salına salına bir şeyler almaya çalışırken içerden yapılan anons:
"Sazanın tanesi 99 kuruşa halkımızın hizmetine sunulmuştur."
Bu anonsu duyanlar,hemen balık peronun önüne fırlıyorlar.Balığın önünde yığılma olmuştur zaten.
"Vay önce ben geldim" kavgaları çoktan başlamıştır bile.
Neyse ki hastanelerin durumları düzeldi.Otomatik makineden sıranı alıyorsun böylece karmaşa olmuyor...Eskiden böyle değildi.Sağlık ocaklarında zaman zaman kuyruk kavgasına rastlanılıyor...
Birbirimize saygılı olmayı ne zaman göstereceğiz?
Doğrusu çok merak etmekteyim...
AYHAN SARIKAYA