ASRıN BULUŞMASı = CUMA ve ORUÇ
Hayat nedir, ne demektir? Önce bunu derin tefekkür etmek gerekir.
Hayat; Kimilerine göre eğlence vesilesi, kimine göre para mülk biriktirme yeri, kimine göre ihanetler, ihaleler mekanı, kimine göre de şehvet ve sevişme arenasıdır v.s.
Hayat; Aslında,,, Rabbine KUL olmaktır... Buda başlıca dürüstlüğü, merhameti, umudu, sevmeyi ve gülmeyi gerektirir.
Hayat; Yaradan’ın ZATI Sıfatlarının başında gelir. O’ hayatın ta kendisi ve bizlerede Hayat verendir.
Hayat ; ’Bence’ ’hayel içinde hayel içinde hayeldir’ ama bunu bizim anlamamız mümkün değildir, çünkü bizim düşüncemizle Hayat, 5 duyumuz ile algılamamızdan ibarettir.
.
Hayat; Başlı başına artısı ve eksisi ile evren ile bir bütündür. Makro ve mikro dalgalarıyla her zerre hayatımızın birer parcasıdır.
Yalnız yüreğimizin ve aklımızın aldığı ve algıladığı kadarıyla değil, bizim algılamalarımızın dışında var olan bir hayat söz konusudur.
Hayat; Biz kabul etsek vede etmesekde başka yaratılmışlarla ve başka olaylarla, istem dışı bir araya geleceğimiz bir hayattır.
Yaşanılanı kader diye kabul edip elden gelenin en iyisini yapmaya gayret etmeli, bu karşılaştığı bir yabancının adına yapılan bir iyilik dahi olsa.
Karşısındaki ’güya’ yabancıya yaptığı iyilik aslında şahsına yaptığı bir iyiliktir ve belki bu önemsemediği yada sonradan unuttuğu iyilik onun ahirette beratına vesile olabilir.
.
Dünya içindeki tüm canlı ve cansız yaratılmışlar Yaradan’a muhtactır, O’dan sürekli istiyor, çünkü yaşadığı sürece havaya, suya, güneşe v.s. ihtiyac duyuyor ama burda kendi kendine yetinemiyor.
Rabbim ’vel-ikram’ sıfatıyla yeryüzünde yaşayan onca canlıya sayısız ikramda bulunuyor ve bize ni’metlerin artması için ’sadece’ şükretmemizi ve nankörlük yapmamız gerektiğini beyan ediyor.
Akibetinde, biz istedikce yeniden ve sürekli veriyor çünkü O’ ’el-latif’ ve ’el-kerim’ sıfatıyla vermeyi seviyor... ’vermeyi istemeseydi, istemeyide vermezdi’ sözü bu cömertliğinin delilidir.
O’nun katından SON diye bir şey asla ve katiyyen yoktur.
O’ ’el-Kadir’ sıfatıyle Kudret sahibidir... Hic bir şey ona zor değildir... O’ ol dediginde her şey ’an’ içinde oluverir.
.
Rabbim elbetteki ’el-Rahim’ sıfatıyla dünya üzerinde bütün yaratılanlara (mü’min, kafir, hayvan, bitki) ayırmaksızın vermektedir.
Ayrıca Mü’minlere sayısız nimetini, dahasını Cenneti/Cemaali ile Ahirete bırakmaktadır, çünkü orası mü’minlerin ebedi kalacaği müfakat yeridir.
.
Hepinizin bildiği gibi istemeninde bir aracı ve yolu vardır, DUA amaca ulasmak için bir arac’tır, vesiledir.
Akıllı bir mü’min bu aracı en faydalı şekilde kullanmasını bilendir, bilmelidir,,, fakat ilerisini gerisini düşünmeden edilen DUA kişiye yarar yerine zarar verebilir.
.
Evet bugün CUMA ve bugün Ramazan-ı şerif’in ilk günü ve dün gece ramazanın ilk teravih namazını kıldık şükür.
Nihayet 3. mübarek aya kavuştuk şükür ve bu ay Muhammed ümmetinin ayı’dır. Bu ay herkes için yeniden cümle günahlarından arınmak için yegane bir fırsattır. Ne mutlu bu ayı layıkıyla değerlendirene, bitirene.
Oruclu olan kişi ayrıntılara dikkat etmezse boşa ac kalmış sayılır. Niyeti ac kalmaktan ziyade, bedeni ve ruhu bütün kötülüklerden alıkoymak olmalıdır.
Kimki Allah rızası için oruc tutar ve sevabını Allah’dan umarak iftarı beklerse, geçmiş bütün günahları bağışlanır. /kul hakkı hariç/
Oruc: Nefsi terbiye etmenin en emin yoludur, bu yüzdendirki, oruc sabrın yarısıdır.
Elbette ramazanı şerifin her sene 10ar gün öne alınmasında da büyük hikmetler gizlidir, biz bunu tam anlayamasakda burda bize kesin faydaları vardır.
Ve Ramazan boyunca bir coğu sıcağa, aclığa, uykusuzluğa dayanamaz v.s. ama orucunu yinede tutar ama dilini şikayetten alıkoymaz, farkına varmadan orucunu zedeler.
Şöyle bir düşünelim,,, şikayet olarak sıraladıklarımızı bizleri yaratan bilmiyormuydu dersiniz,,, elbette evreni ve içindekileri yaratan yüce Allah her bir ayrıntıyı biliyor.
.
Aslında bir çok şeyde olduğu gibi her şey düşüncede başlar ve biter, yani ben orucun bana kazandırdıklarını şöyle bir düşünürsem ve ibadetimde samimi olursam, ne sıcak bana koyar, ne uykusuzluk, nede açlık ve nihayetinde CENNET ucuz, CEHENNEM lüzumsuz değildir unutmayalım..
.
Oruclu iken, gıybetten. riadan, iftiradan, koğuculuktan ve çirkin sözlerden dilimizi koruyalım, orucumuzu delik deşik etmeyelim yoksa orucumuz defolu oruc olmaktandan kurtulamaz.
.
Aslında, "oruclunun (hakkıyla oruc tuttuğu takdirde) uykusu ibadettir, susması tesbihtir, ibadetleri kat kat hesap edilir, duası kabul olunur, günahlarıda affedilerek silinir " bu müjde her mü’mine yetmeli dıyorum ben.
.
Bugün cuma ve Ramazanın ilk günü, dileyelim Rabbimizden ne dilersek, yeterki hayrımıza olsun,,, Öyleyse boşa durmayalım, dularda buluşalım, kulluğumuzda yarışalım, birbirimizi sevelim, gülümseyelim.Hepinizin cuması mübarek, duası kabul olsun ve Ramazan’ı dosdogru yaşayanlardan ve yaşatanlardan olalım diliyorum, selam ve dua ile kalalım inşallah.
___________
Şahinde Hülya Kahraman / 21.8.2009