ADALET
/ yazıyorum
olağan üstü bir yazı okudum.
tesbitler çarpıcı ,anlatım mükemmel.
.............öncelikle kutlarım.
yazına en az yazın kadar uzun bir cevap yazmak isterdim.yüreğine su serpmek adına.aklını mutmainn kılmak adına.ancak bunun için zamanım yok.
şu kadarını söyleyeyim ki;
göklerden ne tecelli ederse yeryüzü onunla nasiplenir.
göklerin tecellisi ise yeryüzünden yükselen dualarla ,yapılan işlerledir.
bir cinayet bir cinayeti adalet gereği tecelli ettirir.
bir zulüm en az o ölçekte bir cezayı tetikler.
insanlar bilerek bimeyerek yaptıklarının tamamından sorumludur.
yalnız yaptıklarının değil söylediklerinin de karşılığını alacağı ilahi bir yapının otomatik sonucuyla karşı karşıyadırlar.
bütün bunlar kur’an-ı kerimde anlatılır ve nasıl davranmamız gerektiği öğretilir.
tövbenin anlamı bildirilir.
akşam olduğunda uykuya dalmadan önce yapılacak bir iç muhasebe ile istiğfar önerilir.
kul hakkına tecavüz varsa helalleşmek,özür dilemek gerektiği tembihlenir.
................
bütün bunlar için hayat bilgisi almış,ilmi hal denilen ,insanın bilmesi zaruri bilgilerle donatılmış olması gerekir.
halbuki bugünkü nesilin inançlarından koparılması için özel müfredatlar uygulanmakta,
Türk milletini dininden etmek için özel parasal kaynaklar dahil her yol neredeyse üçyüz yıldır seferber edilmiş durumdadır.dışarıdan gelmelerine gerek kalmayacak kadar hain yetiştirmişlerdir.bunlara her gün,ay ve yılda binlerce gafil eklenmiştir..
..................
yıllar yılı kuran okuyanlar ,camide hocanın anlattığını teyplerle evine taşıyanlar,eşlerine çocuklarına dinletmek isteyenler hapislere atılmıştır.
...................
milletin tarihi kültüründen koparılması ,aslını unutturmaya çalışılması iç ve dış kaynaklı çabalar...........
bozulan ahlak.işlenen haramlar.bu günkü toplumu oluşturan fertlerin suçları ilahi adaleti bu günkü şekliyle bize sunmaktadır.ilahi adalet.
...................
çözüm :allaha ramen mutlu olunmadığını bileceğiz.dinimize ,aslımıza döneceğiz.allahsız yöneticilere iktidar vermeyeceğiz.kuranı okuyup amel edeceğiz.vs. vs.
’’nasılsanız öyle yönetilirsiniz’’hadisini tefekkür edeceğiz.
bazıları günahların bedelinin ahiret hayatında çekileceği gerçeğini yanlış değerlendiriyor.ahiret gelecek,sonra anlamındadır.
çaldıysan yarın çalacaklar demektir.
bazılarının geç yakalanmasından dolayı cezasını çekmediğini zanneden yarım akıllılar var.kalanını ise ahirette çekeceğiz,şeklinde anlamak gerekir.
kısas kıyamete kalmaz sözünü öğrenmeli,öğretmeliyiz.
................