- 753 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
NADİR BULUNASI YÜREKLERE ...
Kıymetli amcacığım ;
Şimdi ben senin gibi büyük bir falcı değilim ama :) ( işin şakasındayım ciddiye alınmasın lütfen), kendimce kendimi sana , seni sana ifade edeceğim.
Amcacığım , kısacık ömürde hayat denen nefes aralarında bizi sürükleyen yaşam biçimlerine ayak uydurduk iradesiz ve düşüncesiz bir halle , öyle ya bizlerin aklı var sunulmuş olup kullanmamız gerektiğini bildiren bile var.Yaşam biçimlerinin her sahnesinde rol aldık kimi zaman ama biz rollerimizi tam anlamıyla oynayamadık öğretilen şekilde değil de başımıza buyruk halde rollerimize hayat verdik.Mantık ilmini kullanmadık bu yüzden hep bir şeyler eksik yada dozunu kaçırıp fecileri yaşattı bizlere.
Şimdi kendimceye geliyorum amcacığım ;
Yüreğin ; beyaz bir güvercinin kanatları misali pak ve masumdu tüm doğallığıyla.Farkındaydı güzel eşin ve evlatların ve de biz akrabadan ziyade iki ruh ortak olduk bir kaç günlük yaşantınıza,tüm masumluğunuza.Sen temizdin amcacığım çok temiz yüreği güzel koca bir dağdın kurduğun yuvanın ardında.
Bir tek şey vardı sizi ayrı dünyaların insanı kılan ; İçki .
Şimdi amcacığım sana :) Yok günahtır , Allah cehenneminde yakar , azabın büyük olur demeyeceğim.Bu Rab’la senin aranda olandır öyle ya her varlık yalnız giriyor kabir denen mekana.Kendi sorgulamanı sana bırakıyorum amcacığım.
...
Dünya güzeli,yüreği temiz,merhamet abidesi ve sana tüm kırgınlığıyla kollarını açmış bir eşin var.Adım atarken küçük kızın koynundan kadınlığa zulasındaki tüm umutları sattı bir an’a.Şimdi yeni umutlar yeşeriyordu yaralı ruhunda emresi geliyordu nisası ardından ve seni besliyordu ilah-i aşkının verdiği huzurla.An’ın tüm mateminden sıyrılmış yine sana bir şeyler vermeye seni yola getirmeye çabalıyordu yüreği yaralı kadının.Ömrüne,baş koyduğun yastığa ortak olmuştu bunca zaman,derdine dert katmış olsada az zaman dilimlerinde ( öyle ya seninde sitemin vardır,tek taraflı düşünmemek gerek ) ama en uzun zaman dilimlerinde hep sana destek olmuş,hatalarını göz ardı edip yine sarılmıştı sana henüz sızısının tam ortasındayken bile,senin haberin yoktu belkide,sen kendi ifadesizliklerinin çemberinde daralırken.
Kadının senden,senin nefesine nefes katmak için içkiyi bırakmanı istedi.Zor mu ? Değil ... Sende ki içmenin sebebi neydi ? İfadesizlikler mi , yokmuydu bunun çözümü ? Vardı ...Konuşmaktı tüm kendinle,dokunarak koca yürekli kadının ruhuna,çözmekti tüm keskinliğiyle aradaki buz’u.Mutlu olmaktı içindeki tüm huzuruyla sevgilinin senden isteği.Huzura davet etsen azad etsen kendinden içkiyi ve kavuşsan sonsuz huzur iklimine.Görüyorum ki hala kucaklıyor,yüreğindeki sevgi ikliminden demetler halinde tebessümler sunuyordu sana.Ne güzel bunları görmek çok güzel ama o tebessümlerin altındaki ince sızısını hissetsen,sende sarsan tüm kendinle koca yürekli kadınını.
Şimdi kendimce sırasını sana bırakıyorum amcacığım...
Asır olarak görünsede ilerleyip geçen zaman oysa kısacık,tık nefes.
Sen kendini sorgulamaya koyulduğun vakit ; eşime neler verebildim yada neler veremedim?
Bunları sorguladığında ya eksik ya da fazla bir şeyler bulacak.Kendine aynada baktığında kah gururlanacak kah kahırlanacaksın.Kahırlanmak yorarsa şayet sen yine şunu unutma amcacığım ; SENİ TÜM KIRGINLIĞIYLA KUCAKLAYAN KADININ VE ÇOCUKLARININ ANNESİ VAR.Kucaklayanının kanatlarını kırma ruhundaki gizemli duyguları çıkar ve sende koca yürekli adam,kadınını besle.
...
Henüz acının kızıllığına düşmemiş meleğinin ( Nisanur ) .İleride edeceği sitemlere kahredeceği maddeye zemin hazırlayan bir babası vardı.Evet belki zarar vermiyor ( dövmüyor ) gayet sakin geçiyordu alkollü nöbetlerin ama onun geleceğini düşünmüyor ve ona bilerek yada bilmeyerek zarar veriyordun.
Neden Nisanur’un geçmişe baktığında ;
Eve biraz daha erken gelip ona kitap okuyan,henüz düşünceleri pekiştiremediği kafasında kelime haznesini geliştiren bir babası olmasın.Okuduğunuz kitabın ardından birlikte sırt üstü uzanıp gözlerinizi kapatıp onun geleceğine dair hayaller kuran ve onun iyi bir geleceğe zemin hazırlamasına sebep olan bir babası olmasın.Ve dahası var olan paylaşımları ele alan bir babası olmasın.
Şimdi böyle gidiyor olumlu bir şekilde çünkü o henüz küçük.İdrak edemiyor,zaman geçecek ve an ’lar gelip çatacak genç kızlık dönemleri en çılgın zamanları başlayacak o zaman ki tüm hatalarından sorumlu tutacakmısın kendini amcacığım.Tabi ki hayır çünkü benim babamda tutmadı.Neden ? Benimde aklım vardı ya hatta ve hatta kullanmamız gerektiğini bildiren bile vardı.Ee peki siz neden kullanmadınız mantık ilmini neden zeminleri sağlam atıp hazırlamadınız geleceğe bizleri,kendinizi sorumlu kılıyormusunuz şimdi,görünmeyenleri,hiç ağza alınmamış kabahatlarınızı yüzünüze vurduğumuzda bir pişmanlık yada bir keşke uyanıyormu ya da babalık egonuzu kullanıp yine zırlama boş konuşmamı diyeceksiniz ? Büyüklerimiz der hep eyvah kar etmiyor olan olduktan sonra,etmiyor amcacığım.
Sana tüm acıyan ve kanayan yanımdan sesleniyorum gözleri cennet saçları sırma kızına iyi bir zemin hazırla,onu geleceğe rüya gibi bir geçmişle uğurla.Annesi elinden geleni yapıyor ve kızcağızına güzel örnekler sunup onun sağlıklı bir psikolojide yetişmesi için çabalıyor.Senin alkollü hallerini tebessümlerle,kendini kandırası bir kahkahayla süslüyor,süslüyor ki ne sen ne de çocukları üzülsün,kendini yakıyor yine sizlere kıyamıyor.
Nisanur ...( Büyüdüğünde belki de beni hatırlamayacak ve tanımayacak ama ben hep onun ruhunda olacağım,onun ruhundan dökülecek heceler satırlara.Ablacığım büyüdüğünde şayet okursan bu mektubu,hala babanın koynuna yatıp şirinlikler yapan küçük kız olarak kal ve hep onu sev.Ne kadar babalarımıza kızsakta onlar bizim İLK AŞKIMIZDIR,VAZGEÇEDEĞİMİZ KOCA YÜREKLİ ADAMLARDIR.Hayat bizi birbirimize bağışlasın muhabbetimiz artsın cennet gözlü meleğim :) )
Devamı gelecek...
YORUMLAR
BU BİR KURGUMU VEYA DEĞİL ÖNCE BUNU YAZAN YÜREĞİ GÖRDÜ YASEMIN
SİZİN BU KOCA YÜREKLİ ADAMDAN FARKINIZ YOK Kİ
NASILDA OLMASI GEREKENLERİ YAZMIŞSINIZ SICACIK DOĞAL TAM ANLAMIYLA HANİ DERLER YA DELİKANLI GİBİ .........
ÇOK YERLERE GİTTİM VE BABAMI ÇOK ÖZLEDİM GÜZEL SATIRLARINIZDA HAYKIRMAK GELDI BU FİRARİ SAATLERDE
SESİMİ BELKIDE HİÇ DUYAMIYACAK OLSA BİLE
BİLMEM İZİN VARMI AMA BABAAAAAAAAAAAAAAAAA
BABAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
KALEMINIZ HEP ÇAĞLASIN HATTA HEP YAZIN OLURMU?
SEVGİLER.........................
yasemin00 tarafından 8/26/2009 5:03:00 AM zamanında düzenlenmiştir.