- 2878 Okunma
- 37 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
İNSANLARI LAZ KÜRT TÜRK DİYE AYIRAN ZİHNİYET HENÜZ DAHA ÜLKEMİZDEN AYRILMAMIŞ GÖRDÜĞÜM KADARIYLA.ARTIK BU AYRIMLARI BIRAKMANIN ZAMANI GELMEDİMİ.BİZ BÖYLE YAPMAKLA HİÇBİRŞEY ELDE EDEMEYİZ.
NE MUTLU TÜRKİYELİYİM DİYENE.BİJİ TÜRİYE.BİJİ TÜRK BİJİ KÜRD.NAHNÜ KÜLLİ NEFSİN MİN TÜRKİYE.
Bu yazıyı okuyupta hele bir iki yorumu okuyupta görüş bildirmeden geçmek olmaz
Açılım konusu Ülkede açılım maçılım diye bir şey yok dış güçlerin bu ülkeyi zayıflatmak insanları bir birine düşürmenin senaryosu birbirimizi vurdurdular olmadı şimdide içten içe kargaşa kaos çıkarıp bizleri bir birimizden koparmak istiyorlar
Bir kaleyi en iyi nasıl fedederiz dediler Yurdum insanlarını kullanmaya kalktılar kimler maşalık yaptıysa onları kullandılar
Komşumuz Irakın durumunu görmüyormusunuz Iraka demokrası ve huzur getirecekti amacı oydu öyle söylüyordu herkesi inandırdı öylemi oldu Irakın hali perişan şimdide dayatmışlar ülkemizde bir açılım hükümette buna alet oluyor saf insanlarımızda buna inanıyor ülkeyi sömürmek kaoasa sürüklemek bizi bir birimize düşürmek istedikleri belli değilmi ABD oyunu olduğunu anlamayacak kadar safmıyız
Açılım deyince yükarıda rumuzunu telafuz etmek bile istemediğim bir arkadaş hemen celallendi kürtlerin çektiklerini yazmaya çalıştı ne çekti kürtler bu ülkenin en zengin insanlarıdır onlar gidip batıya yatırım yapmaktansa memleketlerine yapsınlar ne zaman ezildi kürtler başbakanlık yaptılar cumhurbaşkanlığı yaptılar hala bakanlık yapıyorlar ne zaman ezildiler seçme seçilme haklarımı ellerinden alındı ülkenin her tarafında gezmiyorlarmı ülkenin her tarafında ben kürtüm demeleri yasakmı insan biraz utanır bu ülkede kürtlere verilen hak hankimize verildi
ben binlira maaşımla iki çocuk büyüttüm kürtlerde iki çocuk yapsın tabiiki on çocuk bin lira maaşla bakılmaz yoksa biz çocuk yapmasını beceremedikmi onlara Allah verdide bize vermedimi
kürt vatandaşlarımız amerika oyununa alet olduklarını ne zaman anlayacaklar ırak gibi oluncamı anlayacaklar dönen oyunları.
Karadenize ve karadenizliye kimse laf söyleme hakkına sahip değildir karadenizli bu ülkenin çimentosudur karadenizli hain değildir
karadenizli bu ülkeyi geçmişte olduğu gibi gelecektede savunacaktır
Aynur Engindeniz üzülme be kızım reklamın iyisi kötüsü olmaz bizim sadece burnumuz değil herşeyimiz büyüktür
gururumuz vatan sevdamız temelimiz dursunumuz fadimemiz biz açılım maçılım lafı altında başkaları gibi bu ülkeye hıyanet etmeyiz
Bizim burnumuzuda Allah yarattı ırmağımızı ağaçımızıda yeşilliğimizide iyi ve kötü haklı veya haksız kürtler isteyince insan hakkı başkaları isteyince eleştiri ve rahatsızlık
Dünya yıkılsa ben kürt kardeşlerimin ezildiğini düşünmüyorum eğer eziliyorlarsa önce başlarındaki ağa bozuntularını tefetsinler birilerinin karşısında el pençe durmaktan vaz geçip insanca yaşamayı öğrensinler
on çocuk yerine ikitane yapıp onları eğitsinler tahsil yaptırsınlarda ağanın önünde eğilmesinler....
Karadenizli olmaktan
Türk olmaktan gurur duydum duymayada devam edeceğim
Meğer ne kadar doluymuşsunuz Kürtlere karşı. Şairler, edebiyatçılar ve edebiyatçı "müsfeddeleri" de (Kalp Ağrısı nickli arkadaş) bunca ırkçı ise bu ülkede Kürtlerin hali harap gerçekten de. Astarlar yedirilecek demek. Hümanizmmiş, sanatçı duyarlılığıymış, dini, vicdani hassasiyetlermiş... Yazılarınızda, şiirlerinizde, yorumlarınızda ne kadar da duygulusunuz oysa... Bunca yıl kuyruklu diye dalga geçtiğiniz insanlar kendi dil ve debiyatlarını geliştirmeyi ve asgari insani haklarını talep edince ironi yapın, mizah yapın, çok ustaca! dalga geçin, aşağılayın,o da yetmez tehdit edin. Allah Kürtleri öncelikle edebiyatçıların şerrinden korusun!
Sayın Tezal, dayım, tamamaen kurgudan ibaretti. Olmasa bile biri öyle diye hepsi öyle olacak gibi bir yargı yanlıştır.Mantıkta da yanlışlığı ispatlanmıştır.
Ouduğunuz ve beğeninizi sunduğunuz için hepinize teşekkür ediyorum...Elbetteki bu sözde bir açılım talebi, bir gönderme idi...Sanırım maksadım anlaşıldı. Teşekkür ediyorum tekrar.
Bayıldım bu yazıya bir Karadenizli ve Türk olarak.Kendi deyimleriylede çıkardıkları sorunların ne kadar basit olduğunu ustaca anlatmışsınız.Aslında kürtlerde boş sorun olduklarının farkında ama meydan kimseye kalmasın bu ülke yerinde saysın politikası yapıyorlar.Yok isim koyamadık yok bilmem ne olamadık...
Şimdi de doğuda bir üniversitede kürtçe öğretildiğini duydum haberlerde sinirlerim tavan yaptı.Yüz verdikçe metrelerce astar istiyorlar bu memleketten.Dur denmesi yerine açılıp saçılıyoruz.Tabiki bende kanın durup terörün bitmesini istiyorum.Fakat her şeyden önce kürtlerinde yapması gereken şeyler yok mu?Örneğin aile planlamasına karşı çıkmayıp doğurmaktan vazgeçmek.Kız çocuklarını da insan yerine koymak.Bir adamın dört karısı kırk çocuğu var bu nasıl bir rezalettir.Hadi bundan da geçtim.Doğudaki kaçakçılığı durdurmak.Hadi onu da bıraktım kan davalarını bitirmek ki o kadar saçma nedenlerle birbirlerini katlediyorlar ki dudağım uçukluyor.Ağalık sistemiyle devleti hiçe sayıyorlar,töre ile dinin önüne geçiyorlar ki İslam dini törelerin azgınlık safhasına ulaştığı bir dönemde gelmiştir.Ondan sonra vay devlet yapmadı, vayy biz din kardeşiyiz.sorarım size Kur'an'ın neresinde insan katline hatta kardeş katline izin veren bir ayet ya da söz var.Yahu birde üstüne üstlük kürt dili ve edebiyatı bölümü istiyorlar.Ben" pesssssss" demekten bıktım onlar istemekten bıkmadı. Bu astarı umarım bir gün biri çıkıp istekleri bitmeyenlere yedirir yoksa biz daha çok açılıp saçılırız.Tekrar tebrikler saygılarımla...
Mizah böyle olur, denilircesine, ustalara taş çıkartan, mükemmel bir yazı...
Fakaaaaat ; '' Yapılan bilinçli ve dış mihraklarında desteğini almış karalamalarla, Karadeniz halkı, uçkur delisi olarak lanse edilmiştir. ''
İşte buraya bir taş atmam gerekiyor. Çünkü , okuduğum bir yazıda, Dayısının çapkınlıklarını anlatıp, Karadeniz Halkı'nı uçkur delisi olarak lanse eden, galiba yine Sayın yazar hanımımızdı......Benden kaçmaz yani....
....
hasretlertoplamı tarafından 8/18/2009 9:18:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Evet alaya alıyorum...Yoktan yere sorun icat edilmesini alaya alıyorum. Yazdığım mazeretler ne kadar saçmaysa, var olduğu iddia edilen haksızlıklar da o kadar saçmadır.
yeter ya, millet geçim derdinde başkaları ne derdinde. Gına geldi artık iç karartan tablolarınızdan.
Alaysa bu evet alay ediyorum ama halklarla değil.Sözde temsilcileriyle...
Türkiyede farklı kültürlerin tanınmasında bir sakınca görmüyorum ancak böylesine önemli meselleri sulandırarak tirübüne oynamak çok yanlıştır.Hem laz kültürüne hakaret,hem Kürt açılımına sekter davranışlardır.
Bu memlekette 25 milyon Kürt vardır ve kimlikleri ve kültürleri asimile edilmiştir.Ancak Emperyalizm bu ulusal mücadeleyi kendi tarafına çekmeye çalışmaktadır ama Kürt ulusu uyanık olmak,oyuna gelmemelidir.Asıl amaç tüm ulus halklarının sömürü karşısında dirençli emek-sermaye mücadelesi vermesi gerekmektedir.Başka anlamda bölünmek işte böylesi alaya ve düşmanlığa sürükler halkları.
Bilmem yanlış mı söylediklerim.
Karadenizliye açılım gerek. Açılım olmazsa horoni nerde oynayacağuk. Bu horon öyle bir beladırki, döndükçe halkası genişler. Genişledikçe meydan dar gelir. KENARDA İZLEYEN MİSAFİRLERİ EZER DE GEÇER HORONCULAR... Öyle bir birliğin sembölüdür horon. TEK TÜRKİYEM gibi..
aynur engindeniz tarafından 8/18/2009 7:15:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
o temel ve karısı fadime
dağın yamacına toprak taşıyıp
iki dönüm mısır eker
her sel gelip o toprağı al aşağı ettiğinde
tekrar taşır toprağı
karadeniz insanı çalışkandır
dürüsttür
dört dörtlüktür
denizden kayadan topraktan çıkarır
azığını da kaçakçılığa tenezzül bile etmez
duyulmuş mu bir karadenizlinin pis işlere bulaştığı
ne harika yazıydı
yürekten kutlarım dostum
Bende bir 'temel' maduru karadenizli ve bir insan olarak yazını/seni destekliyorum Aynur.
Çok güzel bir yazı, yüreğin dert görmesin.
Temelli fıkralarda bıraz espirinin haricinde ufaktan dalga geçmeler mevcut ve ben bunu yazanı, dinleyıp dalga gecerek devam anlatanı insanlık adına kınıyorum.
.
Elbette herkesin bir düşünmesini bekleyemeyiz ama herkes yorum yapmadan/karar vermeden önce empati kurup iğneyi kendine batırmalı diyorum ben.
LAZ açılımını bende destekliyorum.
.
Selam ve sevgiler herkese, muhabbetle...
Meftunkaranfil, neden isimlerinizi yasakladılar, ya da yasakladılar mı bilmiyorum. Ama Rojin Kürtçe değil mi? Kimliğine bu isim yazan çok vatandaş gördüm. Allah şahitki, Kürt olduğu için ya da başka dinden ve ırktan olduğu için kimseye ikinci sınıf muamele yapıldığına şahit olmadım.
Yalan yok, yakın zamana kadar Trabzonda kimse Kürtleri sevmez ve güvenmezdi. Kürtleri hep PKK ile tanıdılar çünkü. Ama ne zamanki bizlere fındık işçisi olarak gelmeye başladılar, onlarında bizim gibi dertleri olan, bizden farklı hiç bir talepleri olamayan insanlar olduklarını gördük. Ve o zaman anladık ki, Türk Kürt aynı kaderin yolcuları. Orada eğitimsizlik diz boyu.Kızları okutmuyorlar. Aile planlamasına şiddetle karşı çıkıyorlar. Ağalaık sistemi hala devam ediyor.Töre cinayetlerine ne demeli.Bunlar da mı devletin suçu?Okuyacağına tarlada çalışsın kocaya gitsin başlık parası getirsin diyor adam.Bunlar tv den duyduğum şeyle değil, bizzat tanık olduğum şeyler. Kaldı ki yıllarca doğuda eğitim gördüm üniversiteyi orada okudum. Hiç de Türkten farklı ideolojisi olan insanlar değil. Bu kadar usta yalancı olamayacaklarına göre, hakikat şu ki, Kürtlerin bazıları, yanı sırtı pek, karnı tok olanlar ve bu işten rant sağlayanlar daha fazla özgürlük diyor. Kimse kimseyi kandırmasın. Urumçi, Kıbrıs, Bulgaristan, Bosna Hersek değil burası. Burda kimseye etnik asimilasyon uygulanmıyor.
hepinize bende katılıyorum
evet evet barış olmasın
analar ağlasın mehmetlerim şehit olsun
kürt-türk deyince nefretin tanımı ortaya çıksın...bunu mu istiyosunuz.........
aynur hanım isimlerinize gülüyorlar şükredin hiç olmasa izin veriyorlar.......analarımız babalarımız yıllarca kendi çocuklarının ismini saklıya saklıya büyüttü şimdi o isimle yaşamadan keşke olsaydı da bize gülseydiler....
svgler
syglar
slmlar
Çok isabetli bir yazı olmuş........Tabirimi mazur görün ama cuk oturmuş bu yazınız gündeme....Güldürürken düşündürmek de kalem ustalığı olsa gerek...Yahut fikriyatın güçlü olmasından...Amacına ulaşan yazılardan birisi ve emin olun benim için çok değerli....
Seviyorum seni Karadeniz halkı...Bir Çukurovalı gönlünde kurduğun tahtın sallanması imkansız....
Hele bir açılım yapında kurulalım:)
Saygım&Sevgimle....
Mahzun Prenses, mahzunlanma gül gayri! hiç bir şey olacağı yok. Akıl bulandırmaya çalışıyorlar. Büyük konuşmayayım da hele Karadenizde hiç olmaz Allahın izniyle. Bizim oranın uşakları askere giderken adlarını doğuya hem de komanda olarak gönüllü yazdırıyorlar. Millet aş derdinde aş.Konuştuğum hiç bir Kürdün umurunda değil açılım saçılım. Çocuklarını okutmak, karınlarını doyurmak derdindeler, hepimiz gibi.Bu safsataları çıkaranlar özgürlük istiyoruz diyenler, sırtı pek karnı tok olanlar...Hem biz bir açılımda yıkılacak milletmiyiz? KIendimizi bu kadar hafife almamalıyız....Hiç bir şey olamayacak, çünkü olamayacak.Bu vatanı kimse bölemez. Klişe değil, gerçek bu...
Böyle karanlık cümlelerle de kimsenin psikolojisini bozup, kardeş düşmanı(Kürt düşmanı) yapmayın.Tehlikeli sözler bunlar. beş düşünüp, bir söylemeliyiz...Ağzı olan konuşuyor zaten. Bu yazıyı da o yüzden yazdım. Protesto amaçlı, birazda esprili olsun istedim.
aynur engindeniz tarafından 8/17/2009 11:24:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yeter bunca yıldır ezilip suçlanıp salak yerine konduğumuz…Burnumuzu istiyoruz, ağlama hakkımızı istiyoruz. Bir de Kolbastıyı milli marş olarak duymak istiyoruz. Ayrıca fındıklıklar derhal özerk bölge olarak ilan edilmeli, fındığa hak ettiği yüzde bin beşyüz zam derhal yapılmalıdır.
Söyleyin ağalar, biz çok mu şey istiyoruz?
Kutlarım, fıkralarla karadeniz güzeldi. Bırak Aynur ben karadenizi böyle seviyorum...
Yaaaaa durun çok acele etmeyin o da olacak/bekleyin
-yakında ........LAZİSİZTAN'a/HOŞ GELDİNİZ...
-Hele önce.......KÜRKİYE'yi bi halledelim de......
Ya durun bekleyin hemen ver yansın etmeyin
-İmralı basın açıklaması yapacak hani federe /eyalet falan isteyecekmiş onun için bu gün ertelendi ama adam kararlı..Musulla birleşelim/D.bakır'a kadar olan her yer Kürt federe veya eyaleti olsun paşa paşa yaşayalım...
-Hemide ne olur kiiiiii
-sonuçte....uzun vade de bu ülkenin adı....KÜRTİYE.....
olur...vayyy be Mustafam...vay be 300 bin şehidim....vay be Çanakkalemmmm....
Aynur hanım yazınızı okurken hem mizah ve hemde hüznü yaşadım beraberinde..
çok hassa noktalar bunlar
ve çözüm bekleyen daha nice sorun var Ülkemizde..
bu durumda hepimizden daha çok demokrasi yorulmuştur sanırım...
ne adı tam kondu ve nede kimliği belli oldu.
çünkü yıllar varki gezindi durdu
ancak yinede hep yersiz ve yurtsuz kaldı yazık..
insan ve demokrasi....tam bir muamma...tarak işlemez arap saçı..
selam ve dua ile..
hayırlı Ramazanlar dilerim inş...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 8/17/2009 10:24:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazım kesinlikle kinayedir, ve de hicivdir. Karadenizden ayrık otu çıkmaz evvelallah. Çıkanı da kendileri ayıklarlar. Sayın ö.ç.m. amacım lazları övmek değildi. Özgürlük, hak talebinde bulunanlara göndermeydi.Yoksa biz fıkralarımızla gurur duyuyoruz. Karadenizli olmaktan da.
Çok yerinde konular...
Eklenecekte daha neler var ama millet bu güzel yazıdan nasibini alsın diye hakkımız olsa da 500 puan versek nasıl olsa boşa gidecek :(
Unutmadan... Hiciv olarak kabul etmek istedim başlığı.
Yoksa 80 küsur vilayette aynı hakkı isteyebilir !
Bizimkilerin o çok güvendiği dış mihrakların ekmeğine yağ sürülür !
Saygımla
Rom@ntik tarafından 8/17/2009 10:40:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
aynur hanım o kadar güzel izah etmişsiniz ki tebrikler...içten anlatımınız harika..takdir edersiniz ki ülkemizin her bölgesinin her vilayetinin fıkrası vardır..aslında hepimiz birbirimize gülüyoruz..peki bu fıkraları bize kim anlattı..büyüklerimiz..ağlanıcak hallerine gülmüşler aslında ve bu sorunları bize taşımışlar..ve bizler hala bunların sorunlarıyla uğraşıyoruz..yazın güzeldi..
Aynur kardeş,duyarlı yüreğini sonuna kadar desdekliyor ve sana hak veriyorum.Ben Orta Karadeniz insanı olarak Doğu Karadenizde fındık işçiliği yaptım uzun yıllar. Böylece insanlarını tanıma fırsatım oldu.Hepsi de cefakar ve vefakar insanlar.Hiç birisi de ayrımcılıktan yana değiller.
Şu günlerde Kastamonu'da bulunmaktayım.Kayınbraderin maden ocağına hissem olduğu için zaman zaman buraya gelip maden ocağın içinde ve dışında işçilerle çalışmaktayım.İşçilerin % 80 Doğu Karadenizli.(Samsun,Trabzon,Ordu..)Bu konuştuğum insanların memleketlerinde kayda değer toprakları bulunmamaktadır.Daha doğrusu Karadenizde topğrağı saksıda görürsünüz.Burada maden ocaklarında yer altında o denli zor şartlarda çalışıp yaşamlarını sürdürmelerine rağmen hiç bir zaman "ayrımcılık" kelimesi ağızlarından çıkmamıştır.
Eğer kürt,çerkez v.s. ayrımcılık istiyorsa Laz TEMEL DE İSTEYECEKTİR.
SAYGILARIMLA EFENDİM.SELAMLAR...
Kardeşim, öveceğim derken Lazları yerden yere vurmuşsun. Benim tanıdığım Lazlar, adam satmazlar, sözlerinde dururlar, ticarette güvenilir insanlardır. ben, Laz olmadığım hâlde yazdığım manilerin çoğunu Laz şivesiyle okumayı severim. Laz'ı, Kürt'ü, Türk'ü yok bu işin. Vatanın bütünlüğüdür önemli olan.