- 3532 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ESKİ DOSTLUKLAR...
Her şeyin yapaylaştığı günümüzde insan,eski dostlukların hasretini çekiyor.Neydi o eski dostluklar...
Bir insanda gönül rahatsızlığı mı var,geçim sıkıntısı mı meydana geldi,ters giden farklı şeyler mi oldu ya da olacak;hemen dost bilinen en yakın kişinin yanına gidilir,kalbinin sızısından tut da evinin içerisindeki iyi gitmeyen özel şeylere kadar paylaşılır ve çözüm yolları bulmaya çalışılırdı.
Paylaşılan acılara,kederlere elden geldiğince mehlem olunmaya özen gösterilir ve kısa zamanda birlikte yine o eski mutlu günlere dönülürdü.
Şimdi bakıyorsun etrafına.Nerede özlemini çektiğin dostluklar.Hepsi de uçup gitmişler.Etrafında timsah gözyaşları döken bir sürü sahte dostluklar peydah olmuş.Doğrusu hepsinden de tiksiniyorsun.Timsahın ,sahte gözyaşları ile suya gelen hayvanların bacağından yakalayıp suyun derinliklerine çekerek orada parçalayıp yemesi gibi bir darbe de dostlarından yiyorsun.
Evet dostum!..Aşk göz yaşları mı döküyorsun,dost bildiğin kişinin yanına gidip derdini yanmayacaksın.Kalbinin paramparça olduğunu söylemeyeceksin...Bu dertten nasıl kurtulabilirim diye çare aramayacaksın...Yaralarına tuz basıp katlanacaksın.Başka yolu yok.Gözyaşlarını içine akıtıp zehirine dayanmalısın.Unutma ZAMAN en iyi ilaç ve en iyi dosttur.Zamanla neler unutulmadı ki...Neler unutulmadı ki...
Ticari yönden çıkmaza mı girdin.Bankalara çare aramaya koştuysan yandın.O da seni timsah gözyaşları ile karşılayıp evini ocağını ipotek yaptıktan sonra günbe gün derini yüzmeye devam edecektir...Unutma...
Bir sitede edebi yazılar yazıyorsun,editörün hoşuna gitmeyen bir konuyu işleyip siteden atıldın ya da şiirlerin sürekli yayımdan kaldırılıyor mu,kafaya takma.Derdini kimseye yanma.Dost bulamazsın...Derdini yanacağın dost sandığın
kişiler hemen kıvırmaya başlayacaklardır.Çünkü içlerinde ki korkuyu bir türlü yenemiyorlardır."Acaba biz de editörün hışmına uğrayacak mıyız" diye kuşkular taşımaktadırlar...
Sahi ya,günümüzdeki dostluklar niye böyle dejenere oldu.
Derdimizi paylaşabileceğimiz bir dost bulamayacak mıyız?...
Hasret kaldım eski dostluklara...
Ayhan Sarıkaya
YORUMLAR
Eskiye dair ne kaldı elimizde ..?
Eskiden çok eskiden ,komşuluklarımız vardı ailemizden yakın olan
Eskiden çok eskiden, aşklar mevsimlik yaşanmazdı
Eskiden çok eskiden, İnsanlığını unutmamış insanlar vardı
Eskiden çok eskiden ,bugün erdem saydığımız değerler vardı
Dostluklar biter tek taraflı olunca
Özlerim maziyi ,yaşadığım çağa baktıkça
Haklı isyanına katılıyor ve seni yürekden kutluyorum Ağabeyim
Saygı ve sevgilerimle
dostola bildikmi bitmesi söz konusu olmuyorda...bir şeylerde çözülüyor...haklısınız
Ben dostlukların tamamen bittiğine inanmıyorum. Mutlaka bir yerlerde bizi seven ve anlayan dostlarımız vardır. Sahte dost kazanacağız diyede, kimseyi pohpohlayacak da değiliz. Siz ümidinizi kesmeyin Ayhan Bey mutlaka bir dostunuz vardır. Belki çok yakınınızdadır da siz görmüyorsunuzdur. Dostluk adına güzel bir paylaşımdı. Tebrikler...