- 1375 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
ATATÜRK DİN KONUSUNDA NE YAPMIŞTIR SORUSUNA CEVAP!!!
Birileri yangından mal kaçırır gibi ülkeyi soyup soğana çeviriyor,
bütün değerleri yok ediliyor,
bankalar, şirketler satılıyor,
en son olarak açılımlarla ülke eyalet sistemi olma sinyalleri veriliyor,
bizlerin uğraştığı şeylere bakın.
Evet o öyle bir şahsiyet ki öyle büyük bir değer ki herkes göz boyamak, ve kendine inandırmak için ve hatta düşmanımız olan kişiler bile önce Atatürkçü gösteriyor kendini.
Başka nasıl hangi yolla içimize girebilirler.Bizim güvenimizi sağlayabilir.Yanlışı doğru gösterebilir.Ha bir de din meselesi var tabi bu yolda çok iyi kullanılır.
O yazımda takıla takıla bu konuya takıldıysanız vay halimize diyorum.
Atatürk tabi ki bir kul yarattığı en dürüst , en muhteşem, örnek alınabilecek nadide kullarından biri...
"Atatürk, Allah’ın bir kuludur, yaratıcımız değildir. Allah’a şirk koşma derecesinde Atatürk’ü değerlendirmeyelim. Atatürk ayrıdır, Peygamber ayrıdır, Allah ayrıdır."
Ben şu cümleyi kurmaya bile utanırım, bırakın düşünmeyi!!!Nasıl böyle bir cümle kurabilirsin Atatürk tabi ki bir kul hem de çoğu hacı hocadan daha iyi bir kul!!!
Atatürk inanç konusunda ne mi yapmıştır?
Elmalılı Hamdi Yazır’a Kuran’ı Kerim’in tefsirini o yaptırmıştır.
İnsanın güzel ahlak kaidelerine hakim olması için Kuran-ı rehber edinmesi gerektiğini söylemiştir.
Bakın din konusunda söylediklerine:
-Biz Kuran’ı duvara asmışız ancak tören olarak okuyorz.Vaazlarda da din derslerinde de, mukabelelerde de, ölülerin ruhları için de onu hep musiki iel duyguanmak için okuyoruz.Aklımızla da anlayıp davranış geliştirmek için ise başkalarının bize anlattıklarına bağlanıyoruz.
yine
" Din vardır ve lazımdır.Dinsiz milletlerin devamına imkan yoktur." diyerek milletin devletin bekası için dine bağlılığın vazgeçilmez bir unsur olduğunu söylüyor.
Elbette daha çok şey yapardı ama ülke savaşın içinde, dört biryandan düşmanlar sarmış, içerdeki düşmanlar çeteler, cemiyetler, vatan hainleri, fakirlik, cahillik , insanlar aç ekonomi kötü öncelikli amaçları bunlardı.Bunları düzeltmeye çalıştı.
Ülke düşman altındaydı yapılması gerekn en önemli şeyleri yaptı.Önce egemenliğini bağımsızlığını sağlayacaksın.
Kurtuluş Savaşı’n da bazı islam cemiyetleri yunan ve ingilizleri göz önüne alarak halka :
"Galip silahların arkasında bir uygarlık dehası bulunduğunu bu deha ile islamiyeti birleştirmenin en önemli ödev olduğunu ileri sürmekteydiler."(Şuan ki ılımlı islam safsatası ta o zamanlarda vardı yani)
Ama bilmiyorlardı İSTİKLALSİZ DİN OLMAYACAĞINI!!(1)
Atatürk önce yapılması gerekenleri yaptı.En önemlilerini ...Dinide insanların vicdanlarına bıraktı.Türkçeleştirdiği Kuran-ı okuyup anlamalarına.Asla böyle olmalı şöyle olmalı gibi telkinlerde bulunmadı.Din vicdan işidir.
Dedim ya o Türk Milletine verilmiş en büyük mucizedir.
ÖRNEK ALINACAKSA BÖYLE BİR DEĞER ÖRNEK ALINMALI!!!
(1)Kuvayı Milliye ve Ölümsüz Kadın Kahramanlar
YORUMLAR
Çok doğru tespitler yapmışsınız.B u ülkede Atatürk'e ve Atatürkçülere yıllardır dinsiz gözüyle bakıldı.Vatan elden gitseydi o zaman görürlerdi dini,imanı...Din mi kalırdı ellerinde yoksa iman mı ? Sizi yürekten kutluyorum , hislerimi aynen yansıtmışsınız.
Dünyada Peygamber efendimizin hayatı bir yabancı yazarın deyimiyle " O ki, hayatı o kadar aydınlıktır ki , güneşten bile aydınlıktır."
dini neden atatürkle anlatma gereği duydunuz anlamış değilim..Bilakis Atatürkün hayatı tam anlamı ile ortda değilken....çalışmanız için ellerinize sağlık, velakin size katılmıyorum....svgler
sevgili dostum yüregine saglık ATATÜRKü anlaya bilmek için düşüne bilmek gerekir malesefki türk halkı balık hafızalıodır her şeyi malesefki çabuk unutur .depremi unutan bu halk vatan topraklarını kaybediyor farkında degil adamlar silahla alamadıkları toprakları parayla alıyor fetiye ingiliz kolinisi oldu bile saygılar yazılarınızın devamı dilegiyle