- 701 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
132 - PARA
Onur BİLGE
Maaş günü gelmiş. Bankaya üç aylığını almaya gideceğiz. Anneannem; uzun tüylü, dört parmak dışa kıvrık kollu, bol döküm, koyu parlak siyah, astragana benzer dokunmuş bir kumaştan olan mantosunu giydi. Ben de gri yün paltomu... Üzerimde beyaz yün kazağım, mavi kaşe pantolonum, siyah ayakkabılarım...
Onu Burdur’da tanımayan yok. Nereye gitse adıyla sanıyla biliyorlar. Ya kendilerini okutmuş ya çocuklarını ya da torunlarını okutmakta... Bankaya gidince de öyle oldu. Herkes tanıyor, saygı duyuyordu.
Bir önceki üç aylığından artanı, dağıtılmak üzere
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Aslında bu yazıya, çok fazla yorum yaparım.Bir erkek,ne yapıp yapacak,ailesini ele güne muhtaç etmeyecek.Kısmı
Bizim ailede genellikle kadınlar çalışıp çolugunu çocugunu muhannete muhtaç etmedigi için,biz erkekten para istemeyi,ayıp biliriz. Buna ben canlı örnegim.İki kız evladı büyüttüm,erkege avuç açmadan.Çocuklugumuzda annemizin,mevlüt okuyarak bize bakması, gibi.
Ailede yokluk herkez tarafından bilinirse,bence daha saglıklı olur.Hayatı hep güllük gülüstanlık yaşanır ,göstermekte sahtecilige girer, O çocuklarında yoklugu varlığı bilmeleri onlara sorumlulk duygusu aşılar.Bir gün en ufak bir yoklukta asıl onlar şaşırır.Şaşırmamaları için.Hayatı en baştan ,tanımaları gerekir.Gerekir Ki ,düşünmeyi ögrensinler ve çözüm üretmeyi...Ve bence çocukluğunda hayat ı yokluk gösterilmeden yaşamış ,insanlar daha tahammülsüz duruyor,hayata karşı...Agaç yaş ken eyilir...Çok dogru buldugum bu misal belki daha iyi anlatır,demek istedigimi.Ve toplumda bir aile büyügüne mal edilmemeli ,namus bekçiligi,çünkü namus bireyin özü dür.Sadece özü yogurmak saglıklı olmalı.Yok olan yalanla var olmamalı.Dogru yaşamın gerçeğidir.Zira ne ana ne baba varlığıyla ,bir ömür boyu yanımızda olamaz.Ölüm denen, gerçekle bir gün onlarsız yaşamakta var.Ne ögrendiysek hayatta bize onlardan kalacak miras, sadece dogru olmalı.
...
Saygılar Onur BİLGE
Sevgilerle selamlarım
Para namustur. Aileye yokluk bildirilmez. Kişiler yokluk psikolojine girerlerse, mutlu olamazlar. biraz idareyi cekip cevirmeyi bilmeli evet.
Parasızlıktan kötü yola düşen çok kadın gördüm. Bir erkek, ne yapıp yapacak, ailesini ele güne muhtaç etmeyecek! Karısına, çocuklarına yokluk yaşatmayacak!”
evet bencede bir erkek gerekirse tastan cikaracak ailesini muhtac etmeyecek.
güzel bir yaziydi yine herzaman ki gibi faydasi olan.
yüreginize saglik.