- 1718 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
OKUMAK ADINA / 2
OKUMAK ADINA 2
Okumak ve okutmak üzerine o kadar çok yazı yazıldı ki bu ülkede, ‘iki satır daha yazmanın ne etkisi olur ? ’ diye düşünmekten alamadım kendimi.. Lakin yazmak lazımdı…Yazılmalıydı…Bıkmak yoktu….
Okumakla ilgili istatistikleri okudum bugün biraz..Tüm dünya ülkelerinde ciddi araştırmalar yapılmış..Bir Türk vatandaşının ne kadar kitap okuduğunu merak ettiğim için daldım direkt konuya..
Japonlara hayran kaldım diyebilirim…Bir japon vatandaşı yılda ortalama 25 kitap okuyormuş…! Çok ciddi bir miktar değil mi ? ABD, İngiliz, Alman, Fransız vatandaşları ortalama 17 kitap okuyormuş yılda…
Beğenmediğimiz İran’lı bir vatandaş, yılda 7 kadar kitap okuyormuş…
Tabi Türk vatandaşı da kitap okuyor..Ciddi ciddi bir okuma sayısı çıkmış ortaya…! Ne kadar sizce ? Sıkı durun; bir Türk vatandaşı yılda değil, 10 yılda 1 kitap okuyormuş…Çok incitici ve onur kırıcı bir sayı bu…Bunu duyunca tüylerim diken diken oldu…Utandım yemin ederim…Bu nasıl bir cehalet böyle Allah’ım ?
Bu kadar düştü mü bu aziz millet ? Ve bu kadar cahil olmaya ne gerek var ? Kendimizi cahil olmak için bu kadar kasmaya ne gerek var ? Bu ne biçim bir eziklik ? Nasıl bir rezalet ?
Ülkede ciddi bir okuma hamlesi başlamalı..Elinden bir şeyler gelen herkes, asker , polis, öğretmen ve görevi ne olursa olsun herkes, bir şeyler yapmalı.. Ülkemizin ilim düzeyi alarm veriyor dostlar…! Vallahi çok acı bir tablo var karşımızda..
En başta öğretmenler kendilerini yenilemeli..En az kitap okuyan meslek grubundan biri öğretmenlermiş biliyormuydunuz ?
Bir de başka bir olay var dikkatimi çeken; başka ülkelerde nasıl bir durum var bilemiyorum ama, ülkemizde Pazar günleri neden kapalı kütüphaneler ? Yaz tatilerinde hafta ortası gider çocuklar anlıyoruz, ama okullar açık olunca nasıl gidecekler ? Milli eğitim bakanlığımız bu işe el atabilir aslında…
Cehaletin olduğu yerde her pislik olur..Biz bu yazıları yazarken Adana’a bir polis memuru şehit edilmişti..Kürt açılımı meseleleri yüzünden zaten ülkem kaynayan kazan gibi..İnsanlar okumalı, gelişmeli, maşa olmamalı…Terör gibi olayların çoğu cehaletten kaynaklanıyor..Dış destek ciddi miktarlarda ama, aklı başında bir kişiyi dış unsurlar kullanamaz ve yönlendiremez…
Analar babalar bahane üretmemeli…Televizyona ayırdığımız zamanı okumaya , geleceğimize ayırmalıyız..
Kahvehaneler ve benzeri halka açık yerlere okumayı teşvik etmeli..5o mk’den büyük yerlerde , kahvehane, gazino, köfteci, dönerci vb mutlaka kitap bulundurma zorunluluğu getirilmeli..
100 temel eseri okumayan vatandaşımız olmamalı..
Ben bu istatistiğe çok taktım kafayı…Çok hem de…
YORUMLAR
"Bir kalem verin bana,
kavrasın parmaklarım,
Yazayım sayfalarca,
kanasın tırnaklarım..
Ne güzeldir okumak ,
okumayı yaşamak,
okunacak ne varsa ,
tadına doyamamak...."
çok güzel bir konu ve benim mutlaka günde iki-üç defa okuldan gelen çocuklarıma "herkes bir kitap alıyor okuyor,en güzel okuduğunu anlatana,istediği ne ise onu pişireceğim"/:)/sözümü hatırlattı,kocaman bir ev ve çok çocuklu bir ev hanımı olarak ben okumaya doyamıyorum,okumak istemeyeni de ben anlamıyorum!!!.......
poyrazgulu tarafından 1/8/2010 10:20:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bir söz anımsıyorum; dünyayı ve dünyada her türden olup biteni algı/anlama derinlik kapasiteniz, kitaplığınızdaki (daha doğrusu kitaplığınızdaki okuduğunuz olmalı) kitap ( sayfa) sayısıyla doğru orantılıdır, filan gibi....
Emperyalizmi, sömürgeleşmeyi, haksızlıkları hep okuduğunuz ve okuduklarınızdan doğru süzdüğünüz bilgi birikimi ile algılayıp-anlayabiliyorsunuz.
Kelime ve kavram dağarcığınız inanılmaz zenginleşiyor. Bir zaman sonra kendinize özgün üretmeye çabalıyorsunuz. Aydınlanıyorsunuz.
Algının eyleme varana kadarki yolculuğunun en önemli yakıtıdır bilgi birikimsellik bakımından kitaplar.
Evet okumuyoruz maalesef... Aklıma bir karikatür geldi şimdi, yolun ortasına düşmüş bir kitap, onu gören çığlık çığlığa ve korkuyla dört bir yana kaçı(şı)yor.
" -Kaçın burada kitap var !"
:(
Güzel yazı, tam puanlıyorum.
Göktürkmen tarafından 8/16/2009 8:12:16 PM zamanında düzenlenmiştir.