- 1556 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
SANAL ALEME SORUYORUM..???????
Sanal alem yalan alem simdi farzedelimki uzun zamandir sanal ortamindayiz ve cesit cesit insanlarla karsilasiyoruz tabiki sanal oldugu icin kimseye guvenemiyoruz ama ayni ortamda eger uzun bir sure kaliyorsak ve yavas yavas insanlari taniyorsak neden kimligimizin arkasina saklaniriz ve ya cekindigimiz nedir sahte isim hani nik kullanma olayi olsa eyvallah ama yillarca baska isimlerle ortaya cikanlar neden cekinirler daha dun size abla diye hitap eden birinin aslinda onun sizin ablaniz yasinda oldugunu ogrenmek hatta bu insanin hala yalanlarla dolanlarla bir yasantisinin olmasi ne kadar komik ve ben soruyorum bir insanin hayatinda utandigi sey nedirki kendi kimligini saklasin eger kisiliginden korkuyorsa o zaman bu aleme girmiyeceksin eger ayibin utandigin sey varsa girmiyeceksin bu aleme yok eger bu alemdeysende dostunu arkadasini bilip guveneceksin benim buna aklim ermedi icinizden bu konuyla ilgili dusunce paylasmak istiyen varsa lutfen cevap versin bir insan neden kendini gizler hemde uzun sure tanidigi ortamdaki insanlardan..
gul ozcan
YORUMLAR
kişiler realde yapmak isteyipte yapamadıklarını sanalda yapmak isterler olmak istedikleri ama olmadıklarını sanalda olmaya çalışırlar bana göre sanaldaki kişilikleri realde bilinç altında yatan ikinici kişiliğidir insanın sanal yalan değil aslında gerçek kişiliktir çünkü realde yapamadığını söylemeyediğini veya yaşamak isteyipte yaşamadığını sanalda yaşıyor tabi bu dediğim genel anlamdaki sanal edebiyat ortamı için değil
Aslinda yalan degil ama insanlarin bir birine guven cizgisi farkli ve bu yuzden sanirim yalan alem deyip gecistiriyoruz belkide guvenlerimiz sarsildigi icin ve ya biz gercekci olurken karsimizdan farkli seyler gorunce bizde bu yalan alemin kurallarini oynuyoruz ben kendi adima sansli sayilirim dostluklarim reale donusup sanal olmaktan ciktigi icin 3 bin kilometre uzaktan bile dostluk cizgisini guveni bu alemde yasaya bilmek nadir olaylardan biridir diye dusunuyorum herkese sahte degil gercek dostluklar olmasi dilegim...
Hepinize tsk ederim yorumlar icin amacim nikler degil ben gul ozcanli olrak sanalda 3 yildir varim ve kisiligimin arkasina saklanmadim dostlarimda oldu dusmanlarimda tanidigim zararini gordugum insanlari hayatimdan cikardim ve tabiki bir kitap sahibiyim benimde nikim var burda onu kullanmaya bile gerek duymadim burdaki bazi dostlarim benim nikiminde ne oldugunu bilir ama dedim ya sanal alemde olsa ben kisiligimden bir sey gizlemek tarafinda degilim zaten dostlarda oyle her birinize yinede tsk ederim yorumlariniz icin saygimla...
Gerçekten güzel bir konu Gül Özcanlı. Ben bu yazınıza dair bir durum yaşadım. Kısaca özetlemek isterim. Uzun sayılabilecek kadar sanal ortamdayım. Ve bana bu ortama girildiğimde arkadaşlarım asla gerçeklerini söyleme, insanlar klavye arkasında hiç bir zaman kendileri olmadılar dedi. Ve bu deyişleri gerçekten de haklıdır. Çünki bu sanal alem dediğimiz ortamda bir çok insanı tanıdım. Kendilerini sözde açık edenlerin aslında ne kadar da farklı ne kadar da, kişilik sorunu yaşayanlardan olduğunu öğrendim. Şimdi diyeceksiniz ki sende bir nick kullanıyorsun. Evet ben nicki eğer kitap yazabilrsem orada kullanacağım ve şimdiden bu nicke alışmaya çalışıyorum. Ve biliyorum ki insan kendisi olmadığı sürece sanal alem olmus yada olmamıs değişen birşey yok. Buranın sadece adı sanal...
insanlari kandirmak bir karektersizlik sadece.
bunun kimligini aciklayip aciklamamak ile ilgisi oldugunu düsünmüyorm.
farkli bir nick ismi kullanila bilinir ama sahsiyetletde öz güven gerekir.
gercek ismi aciklamayanin illaki utanacak bir olayi olduguna ihtimal veremiyorum sahsen.
ve su var insan devamli ayni sitede olunca az cok karekterize ediliyor insanlar yorumlar vasitasi ilede olsa.
belli oluyor bu tavirlardan.ayni ortamda bulunup ta kibirinden gecilmeyenlerede sahidiz.
saygilar.
hicbitmez tarafından 8/16/2009 8:38:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gül hanım profilin açık olup olmaması da sorun değil,ortada kusur falan yok. Sadece siz de aynı durumdasınız. Yani ben size abla mı diyeceğim kardeş mi, bilemem. Bu durumda isimden dolayı "hanım" derim. Ama belirli olması da gerekmiyor ki. Kişi dilerse belirler, Dilemezse kendi bilir.
İlk yorumumda da bahsettim. Kişi kendisini nasıl takdim ederse o şekilde muamele görür. Nik ile yazanlara gelince. O da zaten sadece şiir ve yazılarıyla muhatap olur. Yazı ve şiire göre yorum alır. Gerçek ismi çok da önemli değil. Yaşı ve cinsiyeti dahi belirtmemişse önemli değil. Sadece şu olur. Yorumcu genel bir ifade kullanmak zorunda kalır. Bir de şiir ve yazıyı değerlendirirken ön bilgi olmadığından zorlanabilir.
Saygılar .
Sayin ahmet bektasa cevabimdir onemli olan profilmidir eger siirimin altinda gercek kimligim yatiyorsa profilimle bagdasmasi ayni sekildir ha profil kapaliymis ve ya acikmis burda siirlerin altina nik isimlerini dahi kullananlar varken benim profilim kapaliymista bu kusur oldu benim sorum bir insanin senelerce bir sahte isim altinda neden kimligini gizlemesi her insanin kendine gore sebebleri ola bilir ama madaemki bu alemdeyiz insanlari kandirmanin manasi yok dusunun 3 sene once 27 yasinda bildigim bir insan bana abla diyiyor sonra benim ablam yasinda oldugu cikiyor peki nerde 3 senelik dostluk demekki insanlarin kendine guvenleri yok bunu anlatmaya calistim ahmet bey saygimla..
Ben hep gerçek olanlardan oldum hep kendım dim asla başkası olmadım olamadım beceremedım ama ne oldu,ne geçti elime dürüsütlügün karşısında hep yalan dolan hep kendinden kaçan ikinci hayatlarını sergileyen insanlar maskeler hep yüzlerde
bir çok degerlerden nasibini almamış insanlar peki benim gibi olanlar kendi olmayı başarabilenler onlar da nerdeler rastlamadım desem ,ama her şeye ragmen gerçek ben im ve her gun hergun yalan ın farkına varmaya devam edıyorum....
Sanal alem yalan alem simdi farzedelimki uzun zamandir sanal ortamindayiz ve cesit cesit insanlarla karsilasiyoruz tabiki sanal oldugu icin kimseye guvenemiyoruz ama ayni ortamda eger uzun bir sure kaliyorsak ve yavas yavas insanlari taniyorsak neden kimligimizin arkasina saklaniriz ve ya cekindigimiz nedir sahte isim hani nik kullanma olayi olsa eyvallah ama yillarca baska isimlerle ortaya cikanlar neden cekinirler daha dun size abla diye hitap eden birinin aslinda onun sizin ablaniz yasinda oldugunu ogrenmek hatta bu insanin hala yalanlarla dolanlarla bir yasantisinin olmasi ne kadar komik ve ben soruyorum bir insanin hayatinda utandigi sey nedirki kendi kimligini saklasin eger kisiliginden korkuyorsa o zaman bu aleme girmiyeceksin eger ayibin utandigin sey varsa girmiyeceksin bu aleme yok eger bu alemdeysende dostunu arkadasini bilip guveneceksin benim buna aklim ermedi icinizden bu konuyla ilgili dusunce paylasmak istiyen varsa lutfen cevap versin bir insan neden kendini gizler hemde uzun sure tanidigi ortamdaki insanlardan..
arkadaş yazı olmamış.
baksana bir nokta bile yok.
düzeltir misin?
Yazınızı okur okumaz profilinize baktım.
Profiliniz gizli!
Yani bu durumda siz yazınızdaki eleştirdiğiniz konumdasınız. Elbet bunun mahsuru yok. İnsan içinde bulunduğu konumu da sorgulayabilir.
Ben bu konuyu şu şekilde hallederim.
Kim neyi oynuyor ise o dur.
Yani aslını bilemem. Belirtse de bilemem. O halde yazdıklarına göre davranmak zorunda kalınır.
Biri kalkar profiline erkektir aslında kadın yazar.
Hanımefendi diye hitap edilir. Sonra değiştirir bu durumda eski yorumlar komik olacaktır.
Kim kendini nasıl tanımlıyorsa o şekilde cevap verilir.
Bu felsefi görüşünde de aynıdır.
Dinci ya da ateist görünümü verebilir şahıs.
Ya da okuduğu kitapları sayar veya filozof isimlerine saklanabilir.
Profiline başka resim koyar.
Son tahlilde görünen sunulandır diğerine ölçü olacak olan.
Önemli olan isim veya resim de değil.
Tutarlı olmak sanırım.
Devamlı değişen bir profilin etkili olması zor.
Saygılar.