- 665 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GERİCİ
Yaşam ve standartları adına geriye giden
Veya gitmek isteyen herhangi bir kimsenin varlığına ve olabileceğine inanmıyorum.
Çünkü!
Yaratıcı gözleri öne koymuş olduğundan, göz vermiş olduğu mahlûklara normal şartlarda geriye gitmeyi yasaklamıştır.
Geriye gitmeyi istesek bile gideceğimiz yöne döner,
Yine ileriye doğru (geleceğimize) gideriz.
Hayat geçmiş ve geleceği ile bir bütündür.
Geçmişi olmayanın geleceği olamayacağı gibi,
Geçmişten ders almayan ve almak istemeyenlerin gelecek adına da inandırıcı ve isabetli bir iş yapması mümkün değildir.
Geçmiş ne kadar güzel olsa da!
Geçmişten örnek değil ancak ders alınmalıdır.
Çünkü bu gün dünü yaşamanın şartlarına müsait olmadığı gibi,
Yarında bugünü yaşamaya müsait olmayacaktır.
Bence şahısların ve milletlerin muasırlarından geri kalmasının başlıca sebebi,
Geçmişlerini bilmemek,
Bilseler bile ders alama zahmetine katlanmama tembelliğinden başka bir şey değildir.
Bir bitki bile onu besleyen toprağın ne kadar derinliklerine inerse,
Yok edici fırtınalar karşısında o kadar dik durabilir.
Yine kökler ne kadar derinlere inerse beslenme adına o kadar güçlü kaynaklara sahip olunabilir.
Bir bitki için toprak ne ise milletler için tarih bilincinin besleyici topraktan daha az önemli olduğu söylenemez.
Tarihinden ders almayan milletler yok olmaya mahkûmdur.
Geçmişi olmayanın geleceği olamaz.
Kendisini ilerici zan ederek,
Kendisi gibi düşünmeyenleri gericilik ile itham edenlerin dikkatine arz olunur.
En güzel ve isabetli olan,
Her zamanı kendi şartları içinde mütalaa edip,
Geçmişten gerekli tecrubi dersi alarak,
Geçmişin hata ve noksanlıklarından azade aydınlık bir gelecek kurulmasıdır.
Mevcut şartlar içinde yaşamak ve geleceğin zeminin hazırlamak olmalıdır.
Tarihten ders alınsaydı,
İstenmeyen olaylar tekerrür edermiydi?
.