- 852 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
130 - KABİR
Onur BİLGE
Şehir küçük, her şey iptidaiydi. Çarşıya çıkıyor, bakkal, kasap, manav; hemen dönüyorduk. Gezilecek görülecek yerleri çok yoktu. Bağlar, istasyon ve göl... O kadar. Bir de mezarlık vardı. Anneannemin ikinci adresiydi. Mezarını, kız kardeşi bağırsak düğümlenmesinden öldüğünde, onun yanında olabilmek için satın almış, taşını yazdırmış, onun ve kendi mezar numaralarını, lacivert kapaklı ciltli not defterinin en arka sayfasına kaydetmişti. Müyesser Hanım yıllar önce ölmüş, ablasını beklemekteydi ve biz arada sırada onu ziyarete gitmekteydik. Her gidişimizde, satın aldığı, ölünce gireceği yere uzun uzun bakar, dalar giderdi. Ona ne yaptığını sorduğumda:
“Ölümü tefekkür ediyorum, kızım.” derdi. “Haydi sen de on bir İhlas, bir Fatiha oku ve hasıl olan sevabı; önce Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed Sallallahü Aleyhi Vessellem’in, Ehl-i Beyt,
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
“Siz bir ay bir amcamda, bir ay diğer amcamda, bir ay bizde, gezip duruyorsunuz. Sizi evde bulamayacak. Yakın akrabalara bakacak. O gelmeden siz diğerine gitmiş olacaksınız. “Acaba ben bu kulun canını almış mıyım? Bir bakayım!” diye buraya gelecek. Bir de bakacak ki bir mezar, taşında adınız... “Hah! Buradaymış! Ben de ne zamandır arayıp duruyordum!” diyecek. Bakacak ki doğum tarihine kadar kazınmış, ölüm tarihi boş... “Belki de öldüğü için yazdıramamış.” diyecek ve vaz geçecek sizi aramaktan. Kaçak kul olarak sonsuza kadar yaşayacaksınız.”
inanılmaz birisiniz..
nereden aklınıza geliyor anlamış değilim..
galiba; bu ustalıkla ilgili...
yazınız muhteşemdi..
sorgulayıcı, ders verici, düşündürücü idi..
diyecek başka söz bulamadım..
sevgi ve saygılarımla..
_ “Siz bir ay bir amcamda, bir ay diğer amcamda, bir ay bizde, gezip duruyorsunuz. Sizi evde bulamayacak. Yakın akrabalara bakacak. O gelmeden siz diğerine gitmiş olacaksınız. “Acaba ben bu kulun canını almış mıyım? Bir bakayım!” diye buraya gelecek. Bir de bakacak ki bir mezar, taşında adınız... “Hah! Buradaymış! Ben de ne zamandır arayıp duruyordum!” diyecek. Bakacak ki doğum tarihine kadar kazınmış, ölüm tarihi boş... “Belki de öldüğü için yazdıramamış.” diyecek ve vaz geçecek sizi aramaktan. Kaçak kul olarak sonsuza kadar yaşayacaksınız.”
Çok güzel anlatımdı hem okudum, hem güldüm, hemde düşündüm....
yine güzel ve yine doyurucu bir yazıydı: adeta kana kana içtim yazınızı.. okurken hislendim; bu ara istediklerimi almak konusundaki ısrarım geldi aklıma ( atanıp göreve başlamak).. belki de yok yazgımda bilmiyorum ama yine de ısrarla istiyorum , hayırlısıyla diye.. onlar geldi aklıma, bu dünyadan göçüp giden sevdiklerim geldi sonra.. Rabbime kavuşmak için bir adım öne geçenler.. Allah sizden razı olsun içimi serinletti yazınız ve bir daha düşünmeye sevk etti beni..
yüreğinize sağlık
saygı ve selam ile...
" Kimsenin kendi payına düşen çileyi dahi çekmeğe cesaret edemediği bir kavşağın uç noksanda küçük kız, herkesin çilesine talip olup yaşar olmuş.."
Ölüm, soğuk ölüm. gerçek olsa da uzak olsun dediğimiz ölüm. Var yokmuş gibi, yok varmış gibi.
Yara kavuşma, narla didişme anı. Yeşil mi, kırmızı mı ? Aslinde nefesler sayılı da biz mızıkçılık ediyoruz...
Üstadem yine muhteşem bir hikaye derslik niteliğinde.
Kaleminiz susmasın.
Saygılarımla.....
Ben ölmeyecegim diyen sevinsin.Derler
...
Ölüm kabusumuz degil ki.Yaşamak kadar
Yaşamak yordukca,diri bedeni
Ölüm en ala,kurtuluş olur
Eskidikce beden yıpranır
Yıprandıkca
Kapılarda en sessilikle,azrail beklenir
Dua lar besmeledir
Elden ayaktan düşmemek de... Amaç
...
Allah dert verip derman aratmasın,hiç bir kuluna.
Saygılar sevgiler Onur BİLGE
Babanneni merak ettim.Çok severim şahsiyetleri
Değerli dost,
Hayat bir sahne hepimiz birer oyuncu hepimizin ayrı ayrı rolleri var.Bir gün sahne kapanacak roller sona erecek.Tek gerçeğimize doğru yol alacağız.
Yaşadığımız hayatı çok güzel değerlendirmek gerekiyor,her saniyesini güzel işlere ayırmak gerekiyor,boşa geçen zaman dilimlerini bir daha geri getiremiyoruz.
Bu dünyada hiç ölmeyecek gibi yaşayıp,çalışmalı,ama her an ölecek gibide ahirete hazırlıklı olmalıyız.Ölümü hiç aklımızdan çıkarmamalıyız,ölümünde Rabbim bize hayırlısını versin yaradanımız.O beyaz elbisemizi giymeyi nasip etsin ALLAH.Nice kefensiz yatanlarımız var bu topraklarda.
Allahım Ahiretimizi güzel eylesin inşallah,bu dünya gelip geçici,her şey yalan.Tek bir gerçeğimiz var ÖLÜM.
Sağlıklı yaşamlar diliyorum ..
Yüreğiniz varolsun.Kutluyorum.
Saygılarımla
Bahar
KABİR, ÇOĞU KEZ DEĞİŞKEN ANLAMLAR İÇEREN BİR SONDUR. HİROŞİMA'DA ÖLENLERİN KBRİYOKTUR. BİR CANAVARA YEM OLANLARIN, YANGIN KURBANLARININ. ARZULARINLA DEĞİL, YAPTIKLARINLA GİTTİĞİN YERDİR KABİR, NERESİ OLUSA OLSUN. GİDİŞ TRAFİĞİNE DİKKAT ÇEKEN YAZARIMIZI KUTLAR, BAŞARILAR DİLERİM. SAYGILARIMLA.
Duamın kabul olması için, Allah’a; tüm gücümle inanacak; kalbimde, dileklerimi kabul etmeyeceğine dair en ufak bir şüphe bulundurmayacaktım. Fakat başka ne dileyeceğimi bilmiyordum. Bunlardan başka bir şeye ihtiyacım yoktu ki! Her şeyim vardı.
Bence yanılıyorsunuz.Annenizin sizi de enaz ablanızı sevdiği kadar sevmesini isteyebilirsiniz :) Bi hatırlatayım dedim..
Paylaşımınız için kutlarım.
Güzeldi...
Güzel...
Yine daha güzeli gelecek...
Saygılar
nerimanK tarafından 8/15/2009 12:41:25 AM zamanında düzenlenmiştir.