- 598 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Daha Çok Şaşıracağım !!!
Günlük hayatımızda hiç kullanmadığımız ya da hayatımızda hiç yer almasını istemediğiniz bir cümle bu.Şaşırmak ve her şaşırdığında yeniden şaşacağına emin olmak yani bir daha ki şaşkınlığa garanti vermek.’Daha çoook şaşıracağım’
..Niye mi ? - Artık dünya hayatı ve insanoğlu öyle bir hâl aldı ki gerçekten şaşırmamak elde değil.Dünyevi ihtiyaçlar ve menfaatler insanları öyle bir değiştirdi ki artık kimseye güvenemez duruma geldik.Beklenmedik kişilerden kendine yakışmayan beklenmedik davranışlar görmek klasik bir durum haline geldi.Eeee sonuçta dünya gittikçe modernleşiyor.Bu modern dünyaya ayak uydurmazsak olmaz değil mi? Neden ? - Çünkü herşey değişiyor,düzen değişiyor,o değişiyor,bu değişiyor insanlar değişmezse olmaz tabiki. e niye ? - Çünkü o insanların daha şaşkınlığa düşürecekleri çok insan varda ondan.Peki o insanlar kim yani şaşırtılanlar ? - Değişmeyen insanlar; özüne ve değerine sahip çıkanlar,dünyasını ve menfaatlerini değil inandığı değerleri tercih edenler.
Dünya değişmeye gün be gün devam ediyor yanısıra tabi insanlarda.Bu meydana gelen değişim rüzgarına kapılmayacağına inandığınız ve inandığımız insanlar vardır elbet. yo hayır kesinlikle o bunu yapmaz o kendini bilir,ondan asla böyle birşey beklemem dediğiniz.Gün gelir bakarsınız ki o çok güvendiğiniz, o çok inandığınız insanlar değişim rüzgarına kapılmayı bırakın,öncülüğünü yapıyor.Ve buna karşılık bizde yine ardı arkası kesilmeyen bir şaşkınlık . peki ne oldu o çok güvendiğimiz insanlara ? Bu sebepten Hayata ve insanlara herşeyi göz önünde bulundurarak yaklaşmak zorundayız.Çünkü gördüğünüz gibi neyin,nerde,ne zaman,kimde ve nasıl ortaya çıkacağı hiç belli olmuyor.Çünkü hayat süprizlerle dolu.Hayattaki süprizler hep olumsuz mu ? tabi ki hayır. Hayatta sadece olumsuz değişimler yaşanmıyor bu da bir gerçek.O anlattıklarımız madolyonun bir yüzüydü . Biz karamsar baktık,öyle gördük ve öyle anlattık."Nasıl bakarsan öyle görürsün" misali. Mustafa İslamoğlununda dediği gibi ’Eğri bakan doğru göremez’. doğru tabi ki hayattta hep yamukluklar mı var sanki ? yoksa biz mi yamuğuz? yada yalnız yamuklukları mı görüyoruz? bu soruları iyiden iyiye değerlendirmek lazım herkesin vereceği cevap kendine..
Peki değişmeyen insanlar;yamukluğa rağmen yamulmayan,kendini bilen,değerlerine sahip çıkan insanlar ne yaparlar ? - Sadece meydana gelen değişikliklere şahit olurlar , olaylardan etkilenirler. bu insanların tek bi suçu var "-değişmemek-"
Bir insan ; düşünün bataklığın içerisinde yaşıyor ve artık kaybedeceği herşeyini kaybetmiş ve şu saatten sonra kaybedeceği hiçbir şey yok.Siz bu insandan ne beklersiniz? - kocamaaaann bir hiç.! Ve gün gelir bakarsınız ki o ummadığınız, o ümidi kestiğiniz karanlık ,pislik işe yaramaz insan bir anda hayata bağlanmış ve beklemediğiniz bir temizlikle,bir aydınlıkla,karşınıza çıkmış..Ne yaparsınız? ’şaşırır’kalırsınız".Biraz önce olduğu gibi bizde yine bir şaşkınlık !. Az önce çok güvendiğimiz insanlardan darbe yedik şimdi ise ümidi kestiğimiz,kaderine terkettiğimiz adam bize tokat gibi cevabını verdi...Dünya imtihan dünyası bazen iyiler bazen kötüler......
Yerinde kalmaların olumlu ve olumsuz hareketlenmelerin yaşandığı bu hayatta herşeye hazırlıklı olmak zorundayız.Hep bu tip şaşkınlıkların devamının geleceğini gözönünde bulundurmalıyız. Acaba biz hangi kategorideyiz ?
--- Olumlu beklentilerin olduğu iyi biri olup aksi iş yapan mı ?
--- Yerinde kalan(şahit olan) mı ?
--- Gözden çıkarılan biri olup aksi iş yapan mı ?
!... Herkes tercihini kendine göre yapsın ...!
Abdulkerim Tiryaki