- 475 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HATIRLAMALIYIZ ARTIK İNSANLIĞIMIZI
Bir savaş,daha ilk nefeste başlayan bir hayatta kalma mücadelesiydi yaşamak.Ve yıllar boyu düşman bizdik kendi benliklerimize.İhane ettik ruhlarımıza ve çok şey yitirdik,değiştik.Artık insan olmakla insan olabilmek farklıydı.Evet bizler belki biyolojik olarak insandık ama kaç tanemiz insan olabilmeyi becerebilmiştik.Ne kadar acı ki pek azımız...
Peki nedendi bu saçma sapan savaş?Neydi bizi insanlığımızdan,sevgilerimizden alıkoyan?Düşman sadece biz miydik ve sadece biz mi ruhlarımıza işkence ediyorduk?Neden hırs ve kibir bizi bu kadar sıkı kuşatabilmişti?Aslında cevabı çok basit: "Ve insanoğlu aldandı."Evet aldandık,yenik düştük ihtiraslarımıza,unuttuk sevgiyi ve gerçek kimliğimizi.Umursamaz olduk çevremizi ve kaybettik.İşte bu yüzden gerçekten de suçlu nefislerimize yenik düşen zavallı vicdanlarımızdı.
Artık üzüntülerimiz dahi değişmişti.Açlıktan ekmek çalan çocuk için değil,çalınan ekmek içindi;kalacak bir kulubesi dahi olmayanlar için değil,alamadığımız jakuzili villamız içindi ve bombalar altında ölen çocuklar için değil elde edemediğimiz çıkarlarımız içindi.Kalplerimiz artık sadece kendini sevmekteydi.Peki bütün bunları bilipte kendimize insan olabilmeyi başarabildik diyebilir miydik?Kendi kendisini katleden bu zavallı vicdanlarımızı yüreğimizde taşıyabilir miydik?
Hayat bu kadar karmaşık hesapları kaldıracak güçte değil.Bizler tüm saflığımızla geldik bu dünyaya.Ve kendi kendimizi kirlettik.Sevmek,sevilmek ve barış varken biz kirlenmeyi yani çıkarlarımızı seçtik.Bizi bu hale getiren eğer çıkarlarımızsa yine şuçlu kendimiz, çıkarları sevginin önüne koyabilen zavallı vicdanlarımız değil miydi?
Ama artık uyanıp ayağa kalkmalıyız.Buluşmalıyız gerçek kimliklerimizle.Çünkü biz bu değiliz biz insanız ve insan olmalıyız.Önce kendi vicdanlarımıza vermeliyiz hayat suyunu.
Dur demeliyiz bu hain gidişe.Artık öldürmenin vakti geldi ihtirasları,çıkarları ve bencilliği. Büyütmeliyiz sevgimizi ve kırmalıyız kalplerimizi saran kir çemberini, büyümeliyiz, sarmalıyız tüm dünyayı.Bombalar değil güller yağdırmalıyız, açlığı değil eşitliği hakim kılmalıyız.İşte o zaman insan olan bedenlerimiz insan olabilmeyi de başaracaktır.
FARUK SUBAŞI
sentinus01
YORUMLAR
ARKADAŞLAR BEN YENİ BAŞLADIM NASIL BULDUNUZ