- 1747 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
DUYARLI OLMAK
Toplum olarak duyarlı olduğumuzu söyleriz.Tartışılır.....
Ne kadar duyarlıyız acaba?....
Sizlere br şiirimde ISSIZ ADAM ı anlatmaya çalışmıştım,hatırlarsınız.yolun ortasında bir adama araba çarpmış,etrafı insan kalabılığı ve hiç kimse el atıp müdahele etmiyor.kimi korkusundan;kimi polise vereceği ifadeden.sadece bakıyorlardı.bumu sizce duyarllık?..nasıl olduysa içlerinden bir tanesi 112 acili aradı.
Buna benzer bir çok örnek vardır,herbirimizin hayatında.farklı olaylar,farklı duyarsızlıklar mutlaka yaşanmıştır.
Önümüzde mübarek ramazan ayı başlayacak sevgili dostlar.acaba kaç evde iftar sofrası kurulabilecek,kaç evde sıcak yemekler pişecek bilinmez.
sanıyormusunuz herkesin karnı doyuyor bir lokma ekmek uğruna ne mücadeleler veriliyor.Bir vatandaşımız çıkıyor ortaya ramazan paketi dağıtmak için,sözde hayır yapıyor.....Sırf haber olsundiye de gazetecileri çağırıyor.Bir izdiham ;bir kargaşa...paketler havalarda uçuyor,insanlar birbirini ite kalka,kavga gürültü almaya çalışıyor....bunun adı hayır değil,bunun adı duyarlılık değil...
Bunun adı rezalettt,utanç,ayıp,reklammmmmmm
Böyle millet olmuşuz maalesef.bunu yapanlarıda,eshefle kınıyorum...
Madem bir iyilik yapacaksınız,gidin bulunduğunuz yerin belediyesine,muhtarına yardıma muhtaç insanlarımızın adres listesini alın.yardımlarınızı adreslere dağıtın..böyle olmalı yardım,böyle olmalı insanlık...
Gelelim toplum olarak ;yalnız yaşıyan kadına bakış açımıza;
helede bu kadın yardıma muhtaçsa vay haline.....
Evi kiraysa kirasını ödeyemiyorsa,evsahibinin yaklaşımına bakalım:
1 . ay geçer seslenmez....
2 .ay da konuşmalar başlar
3.ay yaklaşımlar farklılaşır
4.ayda umduğunu bulamazsa dedikodu çarkı dönmeye başlar.
oda olmaz evden kovulur.gerekçe de kirayı veremedi olur....
Peki bu kadın ne yapsın ,meslek yoksa,maaş yoksa iş bulamıyorsa....sizce ne yapar bu kadın....sığınma evleri belli bir süre misafir ediyor maalesef..
Bunları sanmayın yaşayan yok....o kadar çok ki örnekler
Diyeceksiniz elden ne gelir,sahip çıkalım derim....
Belki hemen herkesin çevresinde buna benzer olaylar oluyordur.demeyelim banane....
o karışmıyor, ben niye karışayım demeyelim....
onları sokağa terketmiyelim.sahip çıkalım evimizi açalım korkmayalım....
Bir tabak yemeği bölüşelim..
Yarınlarda kimin n olacağı bilnmez.... birgün belki ben belki sen belki o.....kısacası herkes o duruma düşebilir.... Gelin birlik olalım;duyarlı olmaa davet ediyorum herkesi......
mutlu sağlıklı DUYARLI bir dost olalım.....
sevgilerimle........
YORUMLAR
Sevgili candostum 3367 ( Gül Şen Hanım ) ,
Benim size epeyden beri bir teşekkür borcum var fakat şimdiye kadar bu borcu ödeyemediğim için affınıza sığınarak ve gecikmeli olarak en içten teşekkürlerimi iletiyorum . Neden derseniz siz benim naçizane <<ISSIZ GECELER>> adlı şiirime kısa ama anlamlı yorum yazmıştınız ve ben en azında bir satır olsun yazıp sevgilerimi iletememiştim . Şimdi sanıyorum beni affedersiniz .
Gelelim <DUYARLI OLMAK> yazınıza . Tabii imla ve noktalama eksikliklerini dikkate almazsak , çok mükemmel ve anlamlı , uyuyanları uyandırıcı nitelikte önem taşıyan bir konuyu gündeme getirmişsiniz . Bu nedenle de tebriklerimi ve başarılarınızın devamını cani gönülden dilerim .
Lakin,hani nerde sizin sözünü ettiğiniz insanlık. Şimdi zaman çalma ,çırpma , vurma ,kırma , hakları,hukukları tanımama , Ramazan ve benzeri günleri ,bayramları , saflıkları kullanarak kendi cebini doldurma zamanı. Sen yere düşmüşsün,nişanlın seni dövmüş,bir lokma ekmek bile bulamıyormuşsun kimin umrunda . Bizleri oyum oyum oynatıyorlar , bizlerle dalga geçip , kerevetlerinde gasbettikleri haklarımızı fosur fosur yiyerek günlerini gün ediyorlar. Bir de geri dönüp,bizlere vaaz vermiye çalışıyorlar . Ama biz de hak ediyoruz haaa... Uyanmazsak , boynumuzu kurbanlık koyunlar gibi GİYOTİNİN altına sokarsak , işte böyle de niçin ,neden böyle oldu veya oluyor der , sızlanır dururuz .
Sevgili Gül Hanım , eğer lütfeder de sayfama bir daha konuk olursanız yeni yazdığım <<DİKKAT DİKKAT>> adlı şiirimi okuyup , dinlerseniz neler düşündüğümü ve benim YÜCE HALKIMA nasıl bir uyarıda bulunduğumu , sizin yazdığınız bu şahane eserinizle uyumlaştırabilirsiniz . En azından böyle el ele , gönül gönüle vererek , kardeşlik ve dostlukları pekiştirerek , hiç ayrım kayrım yapmadan <<GELİN CANLAR BİR OLALIM , MÜNKİRE KILIÇ ÇALALIM !>> düsturunda mücadele edersek belki karanlıkları aydınlığa çevirerek haksızlıklara dur diyebiliriz...
Duyarlı olmak için de sahip olduğumuz duyargalarımızı uyandırmalıyız , beklentisi içinde olduğunuz duyarlılıkları yüreğimize bendetmeliyiz...
Sevgili candostum,yazmakla bitmez,konuşmakla da hiç bir iş yapılmaz ancak ne zaman ki harekete geçer de yapmaya başlarsak ve başardığımızda da dönüp baktığımızda semerelerini görürsek işte o zaman DUYARLI OLMAYA adım atmış oluruz ... Her şeyler gönlünüzce olsun. Şiirlerinizi de zaman zaman okuyorum , kutlarım sizi . Yüreğinizin ve kaleminizin gücü hiç eksilmesin...
Dostça sevgiler ve selamlarımla
HALİFE TATAR
canım benimmm teşekkür ederim...dedim ya toplum olarak sözde duyarlıyız nerdeeeeee.....istisnalar kaideyi bozmaz ama genelde böyle bir toplumda yaşıyoruz maalesef arkadaşımmm...yorumuma,yorum kattığın için çok teşekkür ederimm arkadaşımm.....allah kimseyi kimsenin eline düşürmesin dileğimleeee....sevgiler dost kalllllll
Canım dostum senin o güzel yüreğin o kadar duyarlıki neden böyle oldu bu insanlar yerde yatan bir insana yardım etmezler bu nasıl vicdan ben hiç anlayamıyorum geçenlerde bizim mahalede bir kavga sesi duydum baktım balkondan bir bayanla erkek kavga ediyorlar kızcagız yere düştü bayıldı adam çekti gitti dayanamadım elime bir su aldım komşumun kızıda kolanya almış indik yanına elini yüzünü yıkadık sohbet ettik konuyu anlamya çalıştık giden erkek nişanlısıymış dövmüş bırakıp gitmiş şaşırdık öyle dertliydiki anasızlık abla dedi beni böyle sokaklara düşürdü dedi içim parçalandı kimse yoktu bizden başka yardıma gelen hayret ediyorum insanlara nasıl dayanıyorlar nasıl vicdanları raht geziyorlar .Ramazan yardımlarıda ayrı bir muamma tabiki nefret ediyorum insanlıgımdan onları böyle kargaşa içinde görünce neden bir düzen kurmazlar kardeşim neden kamyondan yardımm atmakta nedir? inanamıyorum afedersin sanki yem atıyorlar evleri yokmu bu insanların kapılarına götürüp neden bırakmazlar eskiden bizim insanlarımız yardımı böylemi yaoarlarmış camilerimizin çıkşında küçük bir yer olurmuş zenginler parayı kimse görmeden oraya bırakır ihtiyacı olanda kimse görmeden alırmış verdikleri hayrı bir elleri verirse diger elleri görmezmiş ama şimdi ayyın yapıyorlar bu dinimiz ahlakı degil güzel arkadaşım degil senin yüreğini kutluyorum yazınıda günün yazısı seçiyorum sevgiler gönderiyorum o büyük yüregine tatlı yanaklarınıda hasretle öpüyorum