- 466 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
AÇILIM , HERKES İÇİN..
Bu ülkede yetmiş milyonun üzerinde insan yaşıyor. Değişik kökenlerden, değişik din ve mezheplerden olsa da, adı ;
Türkiye Cumhuriyeti’dir..Bu topraklarda yaşamayı seçmiş herkes bunu kabul etmek zorundadır. Ortak bir dilimiz, bayrağı
mız ve yasalarımız vardır. Bunları inkâr etmek, tanımamak bölücülüktür. Yöresel dil ve şivelerin aile içlerinde, arkadaş
ilişkilerinde kullanılmasına yasak koymak da insanlığa sığmaz.
Yetmiş milyonun üzerindeki bu nüfusun, sadece ve en çok on milyon gibi bir azınlığı bu ülkenin tüm kaynaklarını ve nimetlerini yemektedir. Bunun en son örneği ; en çok etkilenen ülkelerden biri olmamıza rağmen, içinde bulunduğumuz global krizde, ülkemizde süper lüks otoların leblebi çekirdek gibi satılmaya devam ediyor olmasıdır. Demek ki, ülkemizi yiyen bu azınlık krizden olumlu yönde etkileniyor.
Kimler var bu azınlığın içinde ? Türkler, Lâzlar, Kürtler, Arnavutlar, Boşnaklar, Çerkezler vb. diğerleri. Yani, ne ezen sadece biri, ne de sömürülen…Kimseye sen Lazsın, vergi vermeyeceksin, sen Kürtsün, vergi vereceksin dendiği falan yok.
Çalmayı, çırpmayı , adam dolandırmayı, vergi kaçırmayı becerebilen, kendine yedirebilen herkes zengin olmuş. Tabii bura
da az sayıda da olsa, dürüstçe çalışıp, biraz da şansından zengin olanları da unutmamak gerekiyor. Her zengin, mutlaka hırsız değildir.
Bu ülkede , çoğunluğu teşkil eden, her kökenden halk, yıllarca her türlü haksızlığa uğradı. Zenginin ödemediği vergiyi ödedi. Zengin çocuğunun yapmadığı askerliği yaptı. Hala da bu böyle. İşlemediği suçlardan cezalar yedi. Karakollarda
dayaklar , hatta işkenceler gördü. Rüşvetler, adam kollamacılıklar, hemşericilikler, ihalelerde fesatlar cirit attı. Trafik po
lisleri , belediye memurları, tapu müdürleri ve daha nice devlet görevlileri rüşvet yediler. Yiyenlerin de yedirenlerin de
içlerinde Türkler de var, Lâzlar da, Kürtler ve diğerleri de var..Doktorlar bile, bıçak parası adı altında rüşvet yedi bu ülkede. Otuz sene namusu ile çalışıp, emekli olduğunda açlığa mahkûm olan sürü ile insan var. İhmal sonucu sakat kalan,
ölen, sürünen bir çok insanımız var. Hepsi de her kökenden insanlar.
Güneydoğu’da özel bir şeyler olmuş olabilir. Bunun sebebi bölgede aynı kökene mensup halkın birlikte yaşıyor olması,
devlete karşı ayaklanma olasılığının, geçmişte defalarca olduğu gibi, fazla olması, dış güçlerin etkisi vb. olabilir.
Sonuçta, zulüm varsa bu ülkede, her kökenden insana vardır. Haksızlık varsa, herkese vardır. Sömürü varsa, azınlığın
çoğunluğa uyguladığı bir sömürüdür bu. Sadece Kürtlere karşı yapılan bir sömürü yoktur ortada.
Öyleyse neden , şimdi demokratikleşme zamanıdır dendiğinde, sadece Kürtler akla geliyor ? Diğerleri, eline silah alıp
dağlara çıkmadığı için mi ? Devletine düşman olup, ayrı devlet kurma , ülkeyi bölme hayallerine kapılmadığı için mi ?
Ülkenin askerine , polisine kurşun sıkmadığı için mi ?
Açılım diye bir şey olacaksa eğer, bu tüm ülkeyi kapsamalı. Önce dokunulmazlıklardan başlanmalı , yargı bağımsız hale
getirilmeli, bizi yönetenlerin ne oldukları ortaya çıkmalı. Yani önce – varsa eğer- ülkeyi yöneten hırsızlardan kurtulmalı
yız. Azınlığın çoğunluğa taahkümü ortadan kalkmadıkça, yargı bağımsız olmadıkça , hiçbir yere varılamaz. Rüşvet, kolla
macılık, ihale vurgunları bitirilmeli, vergi herkesten hakça alınmalı. Elbette ki, demokrasi tam uygulanmalı, düşünce özgür
lüğü, dil özgürlüğü vb. özgürlükler hayata geçirilmelidir. Demokrasi, herkes için olmalıdır.
Başka türlü, özel açılımlar falan, ancak art niyetlerin ürünü olabilir. Ya ,dış güçlerin etkisiyle, ülkeyi bölünmeye doğru sürükler, ya da seçim yatırımı olur.
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Yazınızın bütünlüğüne katılıyorum.Türkiye Cumhuriyetinde halkın çocuğu 18 ay askerlik yapıyor, askerden geldikten sonra dayıllarca iş bulamıyorlar.Ama baktığımızda seçilenlerin çocukları okulu bitirir bitirmez en kaymaklı yerlerde bol maaşlarla işe başlıyorlar.hani kriz teğet geçti söylemi varya o teğet geçen kriz kendileri içindi,halk içinse kriz yıkarak,çökerterek geçti.
gelelim asıl açılım konusuna.ulus devletiyiz ve ülkede birlik beraberlik içinde yaşamaktayız.Şimdi birileri açılımlarla bu birlik beraberliği tam tersine köklü ayrımcılığa dönüştürme çabasında.Amaç ne terör duracakmış,silahsızlandırılacakmış ve bunların destekleyicilerine,sempatizanlarına haklar verilecekmiş.Oh ne ala demek ki istediğini elde etmek isteyen her kesim silahlansın dağa çıksın yıllarca kan döksün ardında dur demek için haydi isteklerinizi kısmen veya tamamen kabul edeceğiz diyelim.
İşin aslı halkın arasına devamlı kin nifak tohumlarını ekmek,halkı ülkenin asıl meselelerinden ve sorunlarından uzaklaştırarak böyle saçma açılım konularıyla gündem oluşturmaktır.Ekonomi batmış,işsizlik had safhada,reel sektör can çekişiyor,fabrika bacaları tütmüyor,insanlar evine yavan ekmeği zor götürebiliyor.Açlık,sefalet,işsizlik tehlike sınırlarını aşmış.peki kendileri daha dün vekillerin ev almaya gücü yetmiyor denilmedi mi?O kadar maaş alıyorlar,ihalelerdeler,şirketlerdeler.ne yazık ki maaşları ev almaya yetmiyormuş.Cami avlusuna mendil açalım yardım toplayalım şu zavallı geçinemeyen vekillerimiz için.Nasılsa sadaka ekonomisine baştan fetva verilmiş.
Birde GAP ımız var,en çok dış güçlerin iştahını kabartan özellikle de İsrail ve ABD nin.Açılımlar gerçekleşirse bu yöreler sakın bu bahsetttiğim ülkelere peşkeş çekilmesin.
Tarihimizi iyice irdeleyelim.osmanlı döneminde çıkan kürt isyanlarına bakalım,Cumhuriyet döneminde çıkan kürt isyanlarına bakalım.hepsinin arkasında İngiltere,Fransa,Rusya gibi ülkeler var.son terör olayına bakalım arkasında ABD var.Neden özellikle bu ülkeler.Irakın işgalinde de yine ABD,İngiltere gibi ülkeler,Ne işleri bu bölgelerde.Okyanusları aşarak demokrasiyi mi getirmekti amaçları.HAni demokrasi yzübnlerce insan öldürüldü,yüzbinlercesi yaralandı,her gün kan ve ölüm.onları ilgilendiren enerji kaynakları,su kaynakları,stratejik öneme sahip bölgeler.Türk,kürt,arap,onları hiç ilgiendirmez.Bizm kilerde işbirlikçilik içinde bal tutan parmak yalar misali,ortalık karışsın yükümüz üstüne yük koyalım düşüncesindeler.
Bu vatan toprakları Türkiye Cumhuriyetinde birbiriyle kaynaşmış olarak yaşayan hepimizindir.Kimsenin bölmeye de,yıkmayada gücü yetmeyecektir.Dayandıkları dağın altında kendileri kalarak ezilecektir.
kafkaslar tarafından 8/14/2009 2:33:38 PM zamanında düzenlenmiştir.