KARDELEN ÇİÇEKLERİ
Çetin şartlara zarif ve en anlamlı direnişi gösteren bir çiçek daha varsa; o da kardelen çiçekleridir..En güçlü kar yığınlarının altından,nasıl da büyük bir dirençle uzanırlar hayata..Üstelik; kar tanelerinin göz alıcı beyazlığına inat en güzel beyazı yüklemiş bedenine..sarıyı..moru..maviyi giymiş ardından..Belki meydan okuyor bütün olumsuz şartlara,belki de kar tanelerine koşulsuz sevgilerini gösteriyor..Aynı ışıltıyı beraber yaşamak istiyordur; kimbilir?! Her ne kadar direnç gösterseler de mağrurlanmıyor kar tanelerinin karşısında..Boynunu büküyor.. Bu kadar özgüvenli olmalarının nedeni de çetin şartlara karşı direnişleri olsa gerek..saflığı, alçakgönüllülüğü, sürprizleri, umudu temsil ediyor adeta..Yarınlara tutulan,elimizden bırakmayacağımız ışık; gelecekteki umutlarımızın tükenmeyen ışığı.
Esirgemediğimiz, emeğimizi verdiğimiz,yorulmadan yanlarında olduğumuz en güzel umutlarımız..Kardelenlerle bir tuttum çocuklarımızı..Bizi selamladığı ilk günden belirleriz hedeflerimizi.İlerleyen her güne yeni bir heyecan,yeni bir umut katılır; sevgimizle bir.Yücelen sevgimizle,onları yönlendirmek,hayata en dirençli şekilde hazırlamak ilk hedeflerimizin arasında yer alır.Kişiliklerini kazandıklarını,ayakları üzerinde durmaya başladıklarını gördüğümüz an, arkalarını bırakırız yavaş yavaş..Sevgimizin,ilgimizin eksildiği anlamına gelmez elbette..Göz ucuyla,yaşantılarını takip ederiz sürekli.Yönlendirmelerimize,yine kendi isteklerimiz doğrultusunda katılımcıları olur yaşantılarına.
Öğretmenler..!
Verdikleri bilgiler dahilinde, düşünebilme ve düşündüğünü uygulayabilme yetisi de kazandırır çiçeklerimize..Her birine, kişilikleri oturduğunda, bireysel özgürlüklerini sunup; öğrendiklerini uygulamak için gerekli deneyimi vererek yaşama hazırlar öğretmenler..Özgür düşünce ve davranışları,hayatın onlara getireceği yeni durumlar karşısında,akılcı çözümler oluşturabilmeleri için yardımcı olacaktır. Hayatları boyunca, her zorlukta, sığınacakları kuytu bir köşe aramayacak, güçlüklere çetin bir şekilde direnecek ve her daim başaracaklardır..İçimizde büyüttüğümüz umutların takdiri olarak sunulacaktır ellerimize..bir buket çiçek misali..Her çiçek, birer kardelen olmak isteyecek..Kardelendeki yenilmezliği,ince zerafeti ve hassas gücü görerek, aynı güce sahip olmak isteyecek..Sahip olacakları bilgi dağarcığı,kültürel yapıları Kardelen Çiçekleri’nin övünç kaynağı, yenilmez güçleri olacaktır..Bizlere sunduğunuz bu en yüce eserler,sizlerin gurur kaynağınız ve imzanızı taşıyan kırılmaz abideleriniz olarak hayat bulacaktır...
( 2004 yilinda okulumuz ogretmenleri icin yazdigim bu yaziyi sizlerle paylasmak istedim..Tum ogretmenlerimize ithaf ediyorum..
IYILIK, GUZELLIK VE DOGRULUKLA GERCEKLERI OGRETMENIZE..
EN BUYUK ERDEM OLAN; SABRINIZA..
GULUMSEYEN YUZLERINIZE..
HIC BITMEYEN ENERJINIZE..
ILGI VE EMEKLERINIZE..
SONSUZ TESEKKURLER..)
Hatice Ertekik
24.10.2004