PROFİLİMİ GİZLEMEM!
Önce, Otobiyografi ile CV arasındaki nüansa göz atalım:
Otobiyografi
(İng. auto biography, Fr. autobiographie)
Özgeçmiş, öz yaşam öyküsü. Örnekolay (İng. case) incelemesinde örnek birimlerin yaşam öykülerini saptamak üzere başvurulan ve kendi yaşam geçmişlerine ilişkin olan açıklamaları.
Latince kısaltması: CV = Curriculum Vitae
Özgeçmiş, yaşam öyküsü, iş başvurusunda işe başvuran kişinin başvurduğu pozisyonla ilgili deneyim ve tecrübeleri hakkında açıklamaların yer aldığı ve eğitim belgelerinin ve birlikte çalıştığı kişilerin referans olarak gösterildiği kişisel bir sunum belgesidir. Kişinin bu belgeyi kendi hazırlaması beklenir.
Gelelim, Profil ile Rumuz noktasına:
Profil, Fransızca kökenli bir sözcük olup, web sitelerinde üye bilgileri ile üyenin yüzünü yandan gösteren fotoğrafı için kullanılmaktadır.
Rumuz, Arapça kökenli bir sözcük olup, duyularla ifade edilemeyen bir şeyi belirten somut nesne veya işaret, remiz, simge, timsal, sembol anlamları vardır.
PROFİLİMİ GİZLEMEM!
Çekinecek, sakınacak, utanacak bir durumum yok ki profilimi ve hayatımı gizleyeyim.
Rumuzum ise, yıllarca fiilen en iyisini yapmaya çalıştığım ve her zaman gurur duyduğum mesleğimle ilgilidir.
Rumuzların ilgili kişiler hakkında az ve öz bilgi vermesi, tanıtıcı olması beklenir. Uyduruk, eften püften, abartılmış, kişiyle uyumsuzluk arz eden, özentili, komik, sözde ilginç, gizemli, Türkçe olmayan rumuz edinerek ruh hâlimle ilgili olumsuz duygu ve düşünceler geliştirilmesine yol açmak istemem.
Özgeçmiş, birkaç cümle ile de olsa, üyeyi anlatmalıdır. Özgeçmişimi anlatmak yerine sayfayı boş bırakarak öz güvenimi ve öz saygımı sorgulatmak istemem zira aslından farklı bilgilerle okuyanları yanıltan ve akıl karıştıran kimliklerin dürüstlüğü sorgulanabilir; güvenilirlikleri tartışmaya açıktır.
Profil bilgilerinin yalan yanlış olmaması, profil resminin ise üyeyi göstermesi gerekir. Profil bilgileri ile özgeçmişi kişinin daha iyi tanınmasını ve hak ettiği saygının yok olmamasını sağlar.
Kendisini tanıtmaya cesaret edememenin zihinlerde olumsuz izlenimler bırakabileceği kaçınılmazdır.
‘Şiirlerimle ve yazılarımla duygu ve düşüncelerimi paylaşmaya çalışıyorum; resmimin, profil bilgilerimin ve özgeçmişimin ne gereği var? Üstelik ben de başkalarının sadece eserleriyle ilgilenmekteyim; aynı karşılığı beklemek de hakkım olsa gerek!’ biçiminde düşünenler bulunabilir; buna da saygı duyulur kuşkusuz.
Şiiri ve yazıyı yazan, paylaşan kimlikler hakkında hiç değilse az öz bilgi edinmek, bir nebze tanımak istemek ve böylece ölçülü, bilinçli ve karşılıklı güven, saygı ve takdir mekanizmasını olgunlaştırmaya çalışmak da fevkalâde çağdaş, doğal ve uygarca bir tutum olsa gerek!
‘Keyif benim, sana ne!’, ‘Siteler bu hususta bir sıkıntı yaratmıyor!’ diye düşünenler bulunabilir ancak onlara lâyık oldukları saygının gösterilmesinde biraz zorlanma olabileceğinin de bilinmesinde yarar vardır.
Saklama yüzünü çirkin olsan da,
Kendini tanıt ki güven duyalım.
Cesur ol ve anlat az öz de olsa;
Özelin senindir, saygı duyalım.
(Doğaçlamam)
Saygıyla.
YORUMLAR
Yerden göğe kadar haklısınız demek isterdim ama bir bayan olarak diyemiyorum.
Sütten ağzı yanan ,yoğurdu üfleyerek yermiş.
Yine bu siteye kayıtlı bir bayan arkadaşımız, birçok kişinin takdirini, saygınlığını kazanmış,güçlü kalemiyle haksızlığın üstesinden gelebilecek bir yapıya sahip olmasına rağmen epey zorda kalmış.
Benim ve benim gibi sanal alemle yeni tanışmış bayanların başına aynı durum gelseydi (mazallah)kesinlikle çok zorda kalırdık.
Ama temennim tabiki böyle bir durumun hiç olmaması ve hiç bir üyenin başına gelmemesidir.
Değindiğiniz konu gerçekten çok güzel.Sizi kutlarım
Saygılar
nerimanK tarafından 8/13/2009 10:30:58 PM zamanında düzenlenmiştir.