- 706 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
128 - UYGULAMAK
Onur BİLGE
Anılarımı yazarken dalmışım, günü anlatmayı ihmal etmişim. Bir gece, çok değişik bir rüya gördüm. Birisi kovalıyor beni, kaçıyorum. Bakıyorum, arkamdan gelen şeytan!.. Boyu, beş yaşında çocuk kadar; bacakları sık ve kapkara upuzun kıllı, ayakları dışa, iki yana dönük, dizleri bükük, koşturuyor!.. Bu defa da ben onu kovalıyorum!.. Cadde ortasında önümüze çıkan taş merdivenleri çıkıyor, ben de arkasından!.. O sırada bir ses bana:
“Üçgen şeklinde avlusu olan caminin imamını bul, o sana okusun. Sıkıntıların biter.” dedi, rüyamda.
Bahsedilen cami, Fomara ile Altıparmak Caddesi’nin kesiştiği yerde, üçgen şeklinde bir avlu içindeki küçük bir camiydi. Ertesi gün akşamüstü, babamla sora sora o cami imamının evini bulduk. Üstümde; kolsuz bir buluz, kısa bir etek vardı. Kapıyı çaldık. Yaşlı, kısa boylu, kamburu çıkmış, beyaz sakallı bir adam çıktı. Kapıda, ayaküstü rüyamı anlattım. Kaşlarını çatarak:
“Ben sana okumazdım ya, dua et, yanındaki adama. Ceket giy, böyle kısa etekle gelme benim yanıma! Yarın sabah burada ol!” dedi.
Ertesi gün sabah annemle beraber, onun istediği gibi giyinip gittim. Annem, beş gün önce bayılmış, sinir krizinden sonra konuşamaz olmuştu. Çağırdığımız doktor, fiziksel rahatsızlık için ilaç vermişti. Konuşabilmesi ve ruhsal sıkıntısı için hiçbir şey yapamamıştı.
O, ahşap, iki katlı bir cami evinde oturuyordu. Yerde eski bir
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Dikkat ve beğeniyle okuyorum.Bilgi birikimnizi ve deneyimlerinizi paylaşmanız da çok faydalı oluyor.Yazma ve paylaşma tutkunuz hiç bitmesin sevgili Onur Bilge...
Tebrikler.
Kuranı herkes okuyabilir de, duanın kabulü için kişinin iyi işler yaparak, Allah katında makbul bir kul haline gelmiş olması gerekiyormuş. Yapılan her işte Allahın rızasını kazanmayı amaçlamak lazımmış.
evet yapilan iyilikler dualar yardimlar Allah rizasi icin olmali.
tertemiz ruhlarin dualari kabul olur inancindayim ben de.
cok güzel bir yaziydi yine tamami ile.
ümit verici birseyler buldum hani birden konusun ca anne o iki sevinci birden yasadim dediginiz yer cok etkiledi beni.
hastaligin sihate dönüstügü an.
insallah bütün hastasi olanlar böyle bir ani yasar.
güzel Allahi nasip etsin böyle bir mutlulugu.
güzel ellerinize yüreginize saglik.
aklima cok sevdigim bir siir geldi,kim yazmis bilmiyorum
onun bir bölümünü yaziyorum ...
Düşündükleri ise görmeye çalış ve hisset.
Sonra düşündüklerini yaz…
Bakalım sayfalar, mürekkepler düşüncelerini içine alacak kadar yeterli olacak mı?
Bil ki bundan mürekkep de, kağıt da hoşnut olacaktır.
‘ Korkmadan yaz.
Yazmaktan korkma…’
Ve paylaş…
Sadece paylaşmayı dene…
Yazdıklarını paylaş insanlarla.
Olur ya birinin aklına kalbine manevi bir yol açmaya vesile olursun.
Olur ya, birinin ruhuna bir huzur damlası sepersin.
Belki bir kapı açarsın huzur iklimine doğru.
Ne dersin olamaz mı?
Belki bu sayede yıkılmayan duvarları yıkarsın!
Taş kalplileri yumuşatırsın.
Söylesene bundan büyük bir mutluluk duymazmısın?
Duyarsın elbette, duyarsın…
iste siz böylesiniz,Olur ya birinin aklına kalbine manevi bir yol açmaya vesile olursun.
Olur ya, birinin ruhuna bir huzur damlası sepersin.
bir huzur damlasi serpensiniz siz.
iyiki varsiniz.sevgiler cok cok.
Bütün insanlara yol gösterici, hidayeti, doğruyu, yanlışı birbirinden ayırt edip açıklayıcı olarak insanlığın istifadesine arz edilen Kur' anı kerim' in kendi dilinden okunması yüreklere hüşu verir, Kur' anı Kerim' in gerçek tefsiri ve hayata tatbiki yine kendisiyle olur ki, bu asıl düşünce de Üstademin yazısı ile örtüşmektedir....
Mükemmel bir yazı gelmiş yine yüreğinizden.
Kaleminiz susmasın.
Saygılarımla
Duası kabul olan birisi nasıl olunur? Fahri hizmetlerle mi? Allah sevgisiyle mi?
Duasi kabul olan,Allah'in hayirli bir kuluyum...
O'nun adini surekli zikretmekle oluyor.
Sukretmeyi bilmekle...
Hamdusenalar dilemekle...
Esmâül Hüsnâ'dan biri ER-Rahim'i dile getirmekle oluyor Onur/um oluyor...
Fahri hizmetlerim de var elbette,ama anmamak lazim.
Allah bilsin yeter!
Kur'an-i Kerim'i okurum.Arapca da Turkce de.
Oyle ki; okuya okuya Arapca da eklendi bellegime.
Ve nasil bir mantik vardir ki insanoglunda; okudukca cozumluyor bazi seyleri.
"Oku...Allah'in adi ile OKU...!"
Mukemmel otesi bir anlatim..Tesekkurler..
Allah'im zeval vermesin...