- 964 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
NÜFUS MEMURU
Nüfus memuru Alaaddin milletvekili akrabasının himmetiyle kasabaya atandığında kimse demografik yapı üzerinde oluşturacağı etkileri, dahası ileride kasabanın turistik bir cennet olmasına yapacağı katkıları bilemiyordu.
Her neyse bir sabah elinde siyah çantası, eski takım elbisesi, yana kaymış kravatı ve o ünlü hafif yalpa yürüyüşü ile çıkıp geldi ve makamına oturdu. Milletvekili akrabasına karşılık son derece dost canlısı , neşeli bir adamdı…Tek sorunu okuması biraz kıttı ve genelde her gece rakı sofrası kurdururdu hanımına…Kasaba zaten tutucu bir yer olmadığı için ve her yerde alkollü içki satıldığı için bu durumu yadırgayan da olmadı doğrusu…Okuma meselesine gelince zaten herkes güçbela bitiriyordu okulu, ite kaka …Mühim değildi yani.
Ancak birgün kasabaya atanan öğretmen Neriman Hanım iki sevimli kız çocuğunu yanına çağırıp başlarını okşadı…Biri üzüm gibi kara gözlü, diğeri yeşil hareli bakışlı…
- İsimleriniz nedir sizin ?
- Ferhan İncesaz dedi kara gözlü olan…
- Diğeri utangaç bir gülümseme ile Harika Darbuka örtmenim…
Neriman Hocanım gülsemi şaşırsamı bilemedi ve okul müdürü ne bu durumdan bahsetti. Müdür kasabanın yerlisiydi ve Nüfus Memuru Alaaddin’in kurbanlarından biri olduğu için hiç yadırgamadı…
-Hocanım bizim kasabaya fi tarihinde atanan ve şimdi rahmetli olan nüfus memuru Alaaddin Efendi sayesinde böyle ilginç isimler hasıl oldu şaşmayasın dedi…
-Nasıl yani efendim ?...
-Mesela İncesazların soyadları aslında İncehan imiş ama bizim Alaaddin Efendi akşamdan kalma başı dumanlı olduğu için İncesaz yapıvermiş…Eh ahalide cahil o zamanlar ne uğraşsın mahkemeyle falan…Ha İncehan ha İncesaz deyip işlerine bakmışlar.
- Ya Harika Darbuka
-Onların soyadı Darıca idi…Harika adını mecburen koydular…Dedeleri ölüm döşeğinde vasiyet etmiş.
-Ama efendim bu çok komik…
- Valla hocanım ne dersen de mesela bizim soyadımız Kırhan imiş şimdi oldu Kırıtan…
- Alaaddin Efendinin kendine göre bir mizah anlayışı varmış dedi Neriman Hanım.
Gerçekten de her şeyi kendine göre değiştirir biçimlendirirdi rahmetli…Mesela Güncel Karaçoban da olduğu gibi…Karaçoban ailesinin 5. Kızı olduğu için isim konusunu pek önemsememişler ve Güner adını vermişlerdi. Alaaddin Efendinin kalem hatası sonucu adı Güncel oldu. Bu noktaya kadar sorun yok gibi değil mi …Siz öyle sanın…Güncel gelinlik çağa gelince bizim müdürün amcası ile evlendi ve oldu size Güncel Kırıtan.
Birde rahmetlinin beğenmediği isimler olurdu mesela Hasip ismi ile çocuğunu kaydettirmeye gelen babaya Hasip neymiş …bu sizin ilk çocuğunuz Nasip koyun da nasibi açılsın…Koskoca memurdan daha mı iyi bileceklerdi…İyi de ailenin soyadı Olurgider di…Zavallı çocuk hayatı boyunca Nasip Olurgider olarak yaşadı …
Peki ya Hallıca ailesine ne demeli…Bir değişim esnasında bu soyadına bir türlü anlam veremeyen, dahası tam okuyamayan Alaaddin Efendi Kıllıca yazıvermişti…Hanım Kıllıca ile kocası Mükrimin Kıllıca…
Tabii bu durumda kimse kasabanın orospusunun adı neden Fesleğen diye sormuyorlardı…Kimbilir neyde zamanında adı garibin. İmamın adı da bir sarhoşluk anında dğeişmiş ve Hüsmen yerine Gülmen olmuştu…İlginç bir isim anlayışı vardı Alaaddin Efendinin günümüzde yaşasa mutlaka komedi programlarına çıkar ünlü olurdu.
Kasabada ismi Ayşe olan birisi vardı…Nasıl olduysa isim kıyımından kurtulmuştu. Doğduğunda babası kayda gitmiş ve boynunu büküp beklemişti…
-Efendi adı ne bunun…
-Biz Ayşe dedik ya sen ne buyurursan…
Ters ters bakıp Ayşe yazdı Alaaddin efendi…Ailenin soyadı daha vaktinde bozulmuştu…Harmankaya iken Sarmankafa olmuştu.
Neriman hocanım bu durumu bir gazeteciye anlatınca kasaba bir ünlendi pir ünlendi…Böylece kırk yıllık çiftçi aileler otel pansiyon işine soyunup zengin oldular…Alaaddin Efendi Oteli, Alaaddin lokantası, derken Aladdin cafe…
Haliyle kasabanın Harmancı olan adı da halkın baskısıyla değişip Şamatacı oldu….
caylan ulutaş
Niğde-Çirtlik 12.08.2009
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.