Güne Dair Duygularım...
Şu an papatyalarla dolu bir kırda, bütün olumsuzluklardan uzak, uzanıyor olmak çok isterdim çimenler üzerinde, dizlerine.
Arabadaki teypden çalan sakın bir müzik eşliğinde seni seyretmek isterdim uzayan güne.
ve,,, zaman dursun, aşkım ebedileşsin isterdim göz bebeğinde.
...
Ne müthiş senaryo ama değilmi ? :)))
_______________________________
Ya ben, ne yapacağımı bilemez bir çocuğum bügün yine,,, tembel, şaşkın ve ürkek :((
Canım hiç bir şey istemiyor bügün nedense, son moda olacakkı her yerde karamsarlık almış basını gidiyor ve bu tabiki bu banada bulaşıyor, canımı sıkıyor.
Ve onlara hüzünler eşlik ediyor,,, onları hiç sorma, karamsarlık olmasa da hüzüne aboneyimya, yüz göz olduk bir kere ve çat kapı çıkıp geliyorlar habire.
.
Bugün düşündümde,,, zamanın sevgisiz/umutsuz/çaresiz kimliği, yeni nesile ne verecekse merak ediyorum. Sevmesini bilmeyen nasıl sevgiyi öğretsin. Umudu olmayan nasıl umut aşılasın. Hazır yiyen/çalışmayan ’tembel’, çalışmaya nasıl ve neden motive etsin.
.
Eskiden malda parada cimrilik yapılırdı ama bügünün karekter kimliği düşüncelerde hatta duygularda cimrilik yapıyor acımasızca, bir o kadarda küstahlasmışlarki sorma.
Ağızlarında sakız olmuş, dünya degişti deyip işin içinden çıkmak istiyor ama o’nun bir suçu olmadığını herkes biliyor ama nedense kimse kabul etmiyor, aynaya bakmak, aynadaki şahsına bakınmak kişiye bilakis ağır geliyor.
Aynaya baksa görecek bütün çıplaklığı ile gerçeği çünkü aynalar asla yalan söylemez, ne görürse onu gösterir göze ama aynalar her şeyi de Göremez/söyleyemez, mesela duyguları bilemez.
Duygu dedimde aklıma takıldı, duygularındanda çekinir oldu bazıları, sevgi demode olmuş bazı mekanlarda,,,CENNET ayaklarının altına serilen, şevkat kahramanı bir annenin sevgisine bile güvenemez olduk nedense, doğurup koyuveriyor gölgesiz/soğuk köşelere.
.
Maskeli balodayız sanki,,, içi başka dışı başkalaşmış nefisler meğerse, çoğu nefisler, mevlanayı bile tanımıyor yada unutmuş, daha kötüsü, kendini yere göğe sığdıramayor nefisler,,, Peygamberi bırak Yaradanana bile yabancılaşmış/unutmuş.
içten pazarlık yapmasa ölecekmiş gibi gülümsemeyi bile menfaat aracı yapmış pas tutmuş gönüller, soytarılık gündeme oturmuş hiçde gitmeye niyeti yok, hani ’minderi kalın oldu’ derlerya onun gibi.
.
Annemi hatırladım yeniden,,, bilen bilir ya, nede ’git gide’ ona benzer oldum,,, bazen uslanmaz bir çocuğum hatta çılgını oynarım,,, küçükle küçük büyükle büyük olurum ve ağlayanla yarışır, gülenle ondan daha çok gülerim, hani hüzüne aboneyim, gülmeyi çok severimya ondan olmalı sanırım.
.
Bugün bir başka tembelim, aslında işden güçden kaçmayan, ne iş olursa uzanan elim, bügün başlayamadı ’halen’ kavuşmadı hiç bir işle nedense,,, sonrasında, boş ver Hülya, bugünde boş otur, izinlisin dedim kendi kendime.
Evvelini hatırlıyorumda, kendi işlerimi yapar başkalarınada yetişirdim, dedimya hiç bir şey eskisi gibi değil, ’ben’ bile, bunda dünyanın bir suçu yok ama bundan kime ne.
.
Herkes kendi havasında, büyük bir ihtimalle gerçeklerden uzak yaşıyor, hayal dünyasında kıvranıyor. Hayal kurulmasına sözüm yok ama bazıları hayellerine ulaşmak adına sınırları zorluyor, hakkı olmayana el uzatıyor ve böylece dönüşü zor olan hatta olmayan çıkmaz sokağa giriyor ve kalıyor.
Kitabın birinde bir söz okumuştum ve hiç unutmuyorum,,, "İmkanları dışında hayal kurmak taxi motoruyla kamyon sürmek istemeye benzer" diye ve bu sözün ne derece doğru olduğunu herkes kendi adına düşünsün bence.
Elbett hayalde kurmak lazım çünkü ’Umuttur yarınlara insanı kavusturan,,,hayallerle bir bütün olabilmektir Sevda’yı ölümsüz kılan.’ ama herşeyde olduğu gibi burdada dozu kaçırmamak lazım, yoksa hayallerde boğulur, yolumuzu şaşırırız ve gerçek olmayıncada hayal kırıklığımız cezamız daha kötüsü belkide sonumuz olur / mazallah.
.
Her zaman olduğu gibi, dünümüde farklı yaşadım çünkü planladığımı değil, nasip olunanı yaşadım ama razıyım. Bugünümde böyle durgun bitecek belkide ama yarın, yarını bekleyelim ve görelim "görelim Mevlam neyler neylerse güzel eyler" düstüruyla bekleyelim.
Rızkın/nasibin neyse onu yaşıyorsun sonucunda yoksa takdiri değiştirebilen varmı/oldumu,,,sence?
.
Böylesine bozulmuş, dahası bozduğumuz bir dünyada bir coğu umutsuzda olsa, vardır bir sebebi biliyorum ve ben yinede umut etmeye devam etmek istiyorum ve ediyorum.
Kesin inandığım bir şey var,,, UMUT: Sevgi, Barış, Vefa ve güzel olan ne varsa hayatta, her şeye c a n oluyor.
(...devam edecek)
Hepinize ’umutların hic bitmediği bir hayat’ diliyorum. Kalın sevgiyle.
Şahinde Hülya Kahraman / 12.8.2009
YORUMLAR
Allah razi olsun Deniz, yorumu okurken gülümsedim, hosgeldin, nasilsin?
Ya hic sorma, her ne kadar gülümsemeyi sevsemde, gercekleri gözardi edemiyorum iste.
Üzgün oluncada ne is yapasim geliyor nede gezesim, öylesine kaliyorum oldugum yerde.
Sahit olduklarima yeri geliyor agliyorum, yeri geliyor kahrediyorum, hüzünleniyorum .
Yinede herkesi seviyorum, gülüyorum ama hic bir zaman umudumu yitirmiyorum sükür Rabbime.
.
insanoglu zaman icinde duygu karmasasi yasiyor, buda insan olmanin bir özelligi olsa gerek.
Bende bu duygu karmasasi cok olur, duygularim cok ve cabuk degisir, nedenide benim 'ikizler' burcunda dogmus olmam.
.
Neyse, samimi yorumun icin tesekkür ediyorum Deniz, Rabbim dostlugundan ayirmasin.
Sevgi, umut ve DUA ile kalalim hepberaber insallah.