GELDE MİLLİYETÇİ OLMA!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yine yeni bir gün ve yine şehit düşen kardeşlerimizin verdiği acının yüreklerdeki koru.
Oyuncuda aynı dublörde ne yazıkki yönetmende aynı.Değişmeyen şehit ailelerinin yüreklerine düşen o dayanılmaz acı.
Ne sonun başlangıcı belli nede başlangıcın sonu.Nereye kadar gencecik fidanlar yok olmaya devam edecek,nereye kadar bu vahşet sürüp gidecek?kimsenin yanıtlayamadığı belkide yanıtını bulamadığı dipsiz bir kuyu.
Kibarca dostça prosüdüre uygun devlet hazinesi birer birer yadellerin eline tapusuyla verilir oldu.Ne için? halk için borçtan kurtulup rahata ermek için.
Bu halk hiç bir zaman isyan etmemişti oysa.Krizin yaşandığı o çaresiz günlerde bile aç kaldı susuz kaldı yinede BOYNUNU BÜKMEDİ dosta düşmana.
Aynı dönemlerde arjantinde yaşanan krizde marketler yağmalandı.Oysaki bizde her taraftan su alan geminin içinde alabora olmayı bile göze alan ve başını dik tutan bir toplum vardı.
NEDEN Mİ? Nedeni açık:
Türk insanı gururludur mağrurdur kolay kolay kimseye el açmaz ve kimsenin uşağı olmaz.Açta kalsa çaresizlikten kıvransada bu değişmeyen asil kandaki bir olgu.
Şimdi anlayamadığım canımızı malımızı korumak için ölüp giden şehitlik mertebesine erişen o yeşermeden soldurulan mehmetçiklerimize ayıp olmuyormu?
Öldükleri değerler şimdi satılır oldu.
YA O ASKERLERİ EVLERİNE GÖNDERİN YADA DURDURUN ARTIK BU ALIŞ VERİŞİ.
İŞTE GELDE MİLLİYETÇİ OLMA..
YORUMLAR
SAYIN GÜLDEN HANIM, SİZE BİR ÖNERİ YAPIYORUM,
UZUN SÖZE GEREK YOK,
NET'TENDE ULAŞABİLİRSİNİZ AMA KOLAYLIK OLSUN DİYE TDK SÖZLÜĞÜNDEN KOPYALADIM,
"MİLLİYETÇİ=Milliyet ilkesini benimseyen, ulusçu"
DEMEK OLUYORMUŞ,
siz yazınızın başlığını "GELDE MİLLİYETÇİ OLMA!" şeklinde yazdığınıza göre, SİZ BU YAZIDAN ÖNCE "MİLLİYETÇİ " DEĞİLMİYDİNİZ YOKSA.
(not: yukardaki TDK sözlüğündeki tanıma göre olmadığınız anlamı var orda da)
MİLLİYETÇİLİK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
Kelimenin kökü” milli”anlamındadır.Bu kavrama -iyyet dediğiniz ,–lık,-lik-,luk,-lük eklerini karşılayan yabancı ek geldiğinde,millilik, milli olmak anlamı ortaya çıkar. Milliyetçilik dediğimizde ise,milliğe sahip çıkan ,anlamı oluşur.Milliyetçiyim diyen kişi de,ben milli olan her değerin arkasındayım ve bunların korunup yaşatılması için savaşırım diyordur.
Sahi nedir,milli olan değerler?Bizi biz yapan,bizim kromozonlarımıza işlemiş,tüm duygularımıza,fikirlerimize,hücrelerimize sinmiş;ortak paydalarımızı oluşturan,kaynaştıran,yapıcı ve çözümleyici değerlerdir…Bayrağımız,milli marşımız,türkülerimiz,destanlarımız,halk oyunlarımız,gelenek ve göreneklerimiz,örf adet ve törelerimiz…yani bize özel değerlerdir…
Amerika’da yaşayan bir vatandaşın”yarim İstanbul’u mesken mi tuttun”dizeleriyle yüreği kıpırdıyorsa,Güney Afrika’da seyrettiği horona ilgisiz kalamayıp halaya dahil oluyorsa…bilin ki o kişi bunları zoraki değil,içindeki duygularla yapıyordur…
Aynı vatanda yaşamak,aynı bayrağa,marşa,destanlara ve tarihe sahip çıkmak,işte en büyük değerlerimiz.Çanakkale’de,İstiklal Savaşı’nda,Yemen’de…ve daha nice savaşlarda omuz omuza şavaşırken şahadet şerbetini beraber içen,gazi olan,bizim şu anki rahatımız için en tatlı canını ortaya koyan insanlar arasında ayrılık,gayrılık var mıydı?Türk,Çerkez,laz,kürt…diye bir ırk ayrımı mı vardı,yoksa HERŞEY VATAN İÇİN mi diyorlardı?Elbette ki,o öpülesi cesur yüreklerinde tek şey VATAN’dı.Çünkü o vatanın içinde,bayrak,marş,ezan,kadınları,çocukları,atalarının mezarları ,namusları, mazi…. vardı.Binlerce kutsal değerin düşman eline geçmemesi,hürriyet içinde bir gelecek bırakmak için oradalardı.İşte milliyetçilik dediğimiz kavramın can pazarındaki duruşu.
Vatansızlık,marşsızlık,milli kavramların oluşamaması…gibi durumlarda,milletlerin başına gelenlere bakın.Toprak deyip geçtiğimiz,ama her şeyimizi içinde soluduğumuz vatan kavramı,İsrail’e ve Filistin’e neler yaptırıyor bir bakın…
Bizim olan ve bizi biz yapan değerler için,gerekirse hepimiz gözümüzü kırpmadan ve bir an tereddüt etmeden canımızı,malımızı veririz…Bayrağımıza,vatanımıza,ezanımıza,bayramlarımıza,şehitlerimize,tarihimize,türkülerimize ve binlerce değerimize sahip çıkıp,çocuklarımıza tertemiz bırakmak,bu vatanda yaşayan,bu vatanın ekmeğini yiyip suyunu içen herkesin en birinci görevi ve sorumluluğudur.Bu sorumluluğu hakkıyla taşıyan ve görevini hakkıyla ifa eden herkes milliyetçidir...Yok ben bu değerlere sahip çıkmam diyen düşmanlarımız var ise,karşılarında Çanakkale ruhunu bulacaklardır.İşte parolamız:VATAN BÖLÜNMEZ,BAYRAK İNMEZ,ŞEHİTLER ASLA ÖLMEZ…
Bir yazının verdiği mesaj,tamamını okumak ve yazıdaki tema ile anlaşılır...İşi uzmanına bırakın...Gülden,en az hepimiz kadar vatansever ve de şehitlerin acısını paylaşacak kadar duyguludur...Oturduğumuz yerden,fildişi kulelerden esmeyelim...Yazının sonu da geyet mantıklı ve gereken vurguyu yapacak özelliktedir...Bizim proplemimiz de bu ya,ayrıntılara takılıp kalmak...Furkan 72 gibi izan ve iyi okuyucular var oldukça hakperestlik de var olacaktır...Yazmaya devam Gülden...yanındayım..Kalemine kuvvet...Tebrikler yüreği ve bileği kuvvetli şairem...
YA O ASKERLERİ EVLERİNE GÖNDERİN YADA DURDURUN ARTIK BU ALIŞ VERİŞİ.
İŞTE GELDE MİLLİYETÇİ OLMA..
kısaca milliyetçilik;devletini ve milletini ölümüne savunmaktır,üzerine titremektir..vatanseverliktir...
gülden hanıma katılıyorum...yerine göre vatanseverlik yapılır..askerini ne amaçla,neye hizmet tehlikeye atıp vurduruyorsun...sınıra 250 bin asker ne diye yığılmış...o gurup istedikleri noktada durup onları bekleyeceklerını mı sanıyorlar...hiç burasını düşünemıyorlar mı...askeri boş yere zora sokup şehit olmalarını sağlamak değil de nedir bu?sonra bu kadar harcanan para nerden çıkıyor,bu bolluk neden..boşuna heba olup gidiyor...devlet istese bu terörü bitiremez mi..rahatlıkla bitirir,göz aç kapa kadar kısa bir zamanda...ama yok ,birilerin işine gelmiyor sanıyorum...
işte anladığım kadarıyla gülden hanım bu ince noktalara dikkati çekmek istemiş..belki net dile getirememiş ama demek istediği konu bu...yanlış anlaşılmış galiba...
belki geç fark ettim yazınızı..iyiki gelip okumuşum...anlamlıydı..seçilmesine de ayrıca sevindim...
kutlarım..sevgilerimle...
Sayın Gülden Hanım,
A) Yazı milliyetçiliği övüyor mu yeriyor mu pek çözülemiyor.
"Gel de milliyetçi olma" tümcesi; "gel de ırkçı olma" olarak değiştirilmelidir. Çünkü "milliyetçilik" tanım itibariyle ülkesini sevmekten öteye gitmez; biraz incelenip okunursa.
Denilebilir ki Hitler milliyetçiliği ya da başka milliyetçilikler kastım. Hayır efendim olamaz. Atatürk'ün Türkiye'sinde
"Yurtta sulh; cihanda sulh"
u şiar edinen Atatürk milliyetçiliğinden başkası düşünülemez. Zira bunu asker kanadın ne kadar iyi sahiplendiğini hepimiz biliyoruz.
"Gel de milliyetçi olma" burada kalırsa ortaya aslında şu anlam çıkar:
"Gel de insan olma"
"Gel de ülkeni sevme"
"Gel de vatanını koruma"
"Gel de dilini, bağrağını, toprağını sahiplenme"
Sizin de dediğinizi gibi Türk insanı gururludur ve zaten öyle ya da böyle
(kavramın tam anlamını bilmese de, ya da planlı bir şekilde yozlaştıranların etkisinde kalsa da)
m i l l i y e t ç i d i r..
Bu nedenle bunun için ek bir çağrının yapılmasına ve (eğer hatayla değilse) iyi bir yazı bitişiymiş gibi sunulmasına karşı çıkıyorum.
B) Oturmamış cümleler ve yazım hataları var. Şiirde olsa bunlar üslup diyeceğim ama düzyazıda affedilir şeyler değil.
1) Bağlaçlar ve soru edatları ayrı yazıllır (-da; -ki; -mı).
2) Okumada rahatlığın sağlanması için noktalama işaretlerinden sonra boşluk bırakılmalıdır.
3) Ülke gibi özel isimlerin ilk harfi büyük yazılır (Arjantin)
4) "ya da" ifadesi ayrı yazılır
5) "yad eller" iki sözcüktür; bileşik kelime değil (ayrı yazılır)
Sevgi, saygı ve tebriklerimle..
İstisna
istisna tarafından 7/8/2007 9:33:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
istisna tarafından 7/8/2007 9:35:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
istisna tarafından 7/8/2007 9:48:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
istisna tarafından 7/8/2007 12:05:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Türk insanı gururludur mağrurdur kolay kolay kimseye el açmaz ve kimsenin uşağı olmaz."
IMF nin önünde el pençe duranlar türkiyeli değil zaten fransız ingiliz falandır herhalde...Bende mars ta yaşıyorum zaten.. Komik...
Milliyetçi olmakla bu yazdıklarınızın ne ilgisi var...
Türkiye'de yaşayan türkiyeliler bu memleketi sevdikleri için öldüler öldürüldüler katledildiler yakıldılar...
Ama sizin vurgu yaptığınız nokta burası değil...
neyse..
Kutluyorum saygıdeğer arkadaşım.Bu konuyu kaleme alıp bir kez daha hatırlattığınız için.Bir tarafta zevk-i sefa bir tarafta yanan yürekler.Acaba ne zamana kadar.Bu ne ilk bu ne son.Ama bir sonu olmalı bu acıların.Birileri dur demeli artık.Artık analar ağlamamalı,yanmamalı yüreklerArtık yatlarda düğün yapıp geceler düzenleyen , otel odalarını mescid yapıp müslimanlığın arkasına gizlenenler bu gerçeği görmeyenler güzel ülkemin bu her gün kanayan yarasını görmeliler....teşekkür ediyorum.SAYGILARIMLA
Sanırım cümledeki de bağlacı ayrılmayınca,cünlenin mesajı güme gitmiş...Anladığım şu:Yazar çok iyi niyetli va samimi...Hepimiz kadar milliyetçi ve vatan sevgisiyle tutuşan bir arkadaş...Yazının tamamını okuyunca,yazarın niyeti ortada...Şu örnek gibi"gel de yanma"veya "gel de sövme" Görülüyor ki bir anlık subjektif bakış,olayın tamamını görmemizi engelliyor...seslendiği kesim,umarsız ve de o şehitlerin arkasında durmak istemeyen insanlardır...Yüreği o kadar yanmış ki bu samimi milliyetçi arkadaşın,arkasında durmamız gereken değerlere ilk defa durması gerekenlik ve de durulmasının hepimizin tek amacı olduğunu kastetmiş...yazının tamamını okuyunca,kasıt olmadığı de imla hatası ile karışmış bir heyecan olduğunu salim kafayla yakalıyoruz...Bu tür imla yanlışlıklarına ve de ilk defa sahip çıkmamızı gerektirecekmiş gibi yazmalara çoooooooookkk dikkat etmemiz gerekiyor...Hassasiyetini feryatlarıyla ifade edenler,işte sizler sayesinde var bu ülke...YÜREKLERİNİZDEN ÖPÜYORUM...BAYRAK ASLA İNMEZ,VATAN BÖLÜNMEZ...ŞEHİTLER ASLA ÖLMEZ...
empati tarafından 7/7/2007 5:34:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
empati tarafından 7/7/2007 5:36:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gel de ne demek Allah aşkına???
Bu ne demek biri bana açıklasın ... Güzel bir kelime oyunu var gördüğüm kadarıyla. Biz meydanlara çıkıp da hepimiz Ermeniyiz diye bağıranlardan değiliz.
Şehitlerimizin arkasında sadece toprak satıldı diye mi duruyoruz. Sanki miras var da paylaşamıyoruz. Bu çok farklı bir anlatım. İnsanların şehitlerin arkasında durmasının sadece toprak satılması ile bağlantısını çözemiyorum.
Şehitler ölmez vatan bölünmez...
Biz şehitlerimizin arkasında her zaman duruyoruz ve hep de duracağız.
Milliyetçilik ve milliyetçi olmak.Sanırım bu iki kelimenin ne anlama geldiğini hiç kimse benim kadar iyi anlayamaz. Ukala diyeceksiniz belki de. Olsun sorun değil, kabul ediyorum.
Sizlerin hangisi koca sülalesini Ermenilere kurban verdi? Hanginiz soykırım yapılan bir Türk boyunun halen ayakta kalma mücadelesini yaşıyorsunuz.??? Hanginize hergün ölüm haberleri geliyor yakın-uzak akrabalarınızın???
Birilerinin ölmesi gerekmiyor milliyetçi olmak için ve birilerine çekin şu askerleri demiyoruz hiç bir zaman.
Benim çözemediğim şu cümle oldu.
GELDE MİLLİYETÇİ OLMA GELDE CANINI BU VATAN UĞRUNA FEDA EDEN LERİN ARKASINDA DURMA....
Demek ki bu insanlar ölmeden önce arkalarında durulmuyormuş. Bu olaylar olmadan milliyetçi olunmuyormuş... Ben buna resmen ... neyse vaz geçtim ağır konuşacağım yoksa.
Bir zamanlar ''benim Kâbem Moskova Allah'ım Lenin'' diyenler şimdi halk kahramanı oldu ve milliyetçi diye reklamları yapılıyor.
PKK denilen terör örgütüyle birebir yaşadınız mı siz??? Ben yaşadım. Sabahlara kadar kalleş sesleri arasında uykuyla küstük. Evimin duvarları bezeme sanatının en güzel örnekleriyle doluydu. Odamın tavanında 2 metre karelik bir delik, havan topunun açtığı bir delik vardı.
O zamanlar neredeydiniz??? O zaman milliyetçi değil miydiniz?
Bu milleti etnik gruplar diyerek bölmeye çalışırlarken neredeydi sizin milliyetçiliğiniz?
Hala milliyetçiyim diyenlerin fişlenip sürgün yediği bu dönemde neden itiraz etmiyorsunuz?
Ben veya bizler Ermeni değiliz.
Eylül Gökdemir tarafından 7/7/2007 5:01:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
İŞTE GELDE MİLLİYETÇİ OLMA GELDE CANINI BU VATAN UĞRUNA FEDA EDEN LERİN ARKASINDA DURMA....
..................................
BUNU YAZANIN HER HALDE AKLINDAN ZORU VAR OLMALI BU NE BİÇİM YAZI BUNU BURAYA ASANLAR KİMMM...ŞEHİTLERE HAKARET BUKADAR KOLAYMI BU KİŞİ HAKKINDA SAVÇILIGA DUYURUDA BULUNACAGIMM...
İŞTE GELDE MİLLİYETÇİ OLMA GELDE CANINI BU VATAN UĞRUNA FEDA EDEN LERİN ARKASINDA DURMA....
..................................................
metin kısmı güzel ama burda ne demek istenmiş anlıyamadım zorla böyle birşey yapılıyormuş gibi çok saçma bir final zaten şehitlerimizin tarih boyu arkasındayız zaten bu millet milliyetci değilmi ...bu son kısımı görerek bu yazıyı günün yazısı yapmak kimin fikri ne amaç anlamış değilim.lütfen bu kısmı silin böyle saçmalık olmaz...
ŞU ANA KADAR YAPILAN İİ DİLEKLER VE ELEŞTİRİLER İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.ELEŞTİRİLERDE AYNI NOKTAYA DEYİNİLMİŞ?BENİM YAZIM SİYASİ BİR YAZI OLMAKTAN ÇOK ÜZERİNDE YAŞADIĞIM VE HEPİNİZİN HAKKI OLDUĞU KADAR BENİMDE HAKKIMIN OLDUĞUNA İNANDIĞIM GÜNDEN GÜNE SATIŞA SUNULAN YERLERDİR.
HATIRLATIRIM EN SON PETKİMİN SATIŞIYLA YAZILMIŞ BİR YAZIDIR BU....SEVGİYLE KALIN
arkadaşimızın şehitlere olan acısını anlıyorum ve aynı zamanda paylaşıyorum ama yanlız tüklüğe vurgu yapması bu güzel ülkenin doğasına aykırı.sogulanması gereken bence milliyetçiliktir asıl çatişmaların kaynağı budur.çünkü hiç bir insan diğerinden üstün değildir
"Öldükleri değerler şimdi satılır oldu."
ne gibi ?
yani kimse ölmese milliyetçi olunamaz mı ?
sizin milliyetçi olmanız için birilerinin ölmesi mi lazım ? bu nasıl bir milliyetçilik anlamadım.
YA O ASKERLERİ EVLERİNE GÖNDERİN YADA DURDURUN ARTIK BU ALIŞ VERİŞİ.
İŞTE GELDE MİLLİYETÇİ OLMA GELDE CANINI BU VATAN UĞRUNA FEDA EDEN LERİN ARKASINDA DURMA...
Ne demek istediğinizi anlamakta güçlük çektim..Hele yazınızın finalinde..
Bakınız Milliyetçilik şehitlerin arkasında durmaksa hepimiz o anlamda Milliyetçiyiz.
Toprak hepimizin ..Bayrak hepimizin ve netice olarak üstündeki ve altındakilerle bu vatan hepimizin..
insafca tarafından 7/7/2007 1:51:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
samimi ve duyarlı bir kalemden dökülen duygulardır okuduğum...
kirli bir alış verişte/oyunda büyük bir çoğunluğumuz figuranız...
üzerimizde nice karanlık kararlar alınır karanlık odalarda...
günün veya gecenin bilinmez saatlerinde...
bilinmeyen yolcuların biletleri kesilir ebediyete...
bilemediğimiz aktörler tarafından...
aydınlanma çağında karanlıktayız her nedense...
duyarlı bir yürek...
duyarlı bir yazı...
kutlarım bu yüce duyguları...
sevgilerimle...