SEVGİ'YLE OKUNSUN
-------------Bu gün bir yürek dinledim ,kendisi küçücük ama yüreği kocaman, dünyaları alacak kadar. Ama çırpınıyordu çaresizlikler içinde.,dinlerken göğsüm düğümlendi nefes alamadım sanki. Onun yaşadıklarını ben yaşıyor gibi.Kara sevdanın esiri olmuştu ,tüm olumsuzluklara rağmen.Kurtulmak istemeyen bir küçücük beden ve o bedene ummadığı işkenceleri çektiren ,örümcekleşmiş beyinler vardı karşısında. Sevgiden nasip alamayan, aynı zaman da sevginin önüne çok büyük engeller koyan, bir takım inançlar bahane edilerek koyulan engellerdi bunlar. Onlara göre aşılması zor engeller.İnsanlar doğarken dillerini ,dinlerini ,mezhep ve ırklarını seçme imkanı varmıydı acaba.Kim yarattı onları, eğer istedikleri gibi doğamamışlarsa suçlu yaradan mı acaba desem ,hep bir ağızdan haşa diyecekler.Belkide beni taşlayacaklar,şiddeti dini kurtarmak amacıyla yaptıklarını savunacaklar.
------------- Soruyorum şimdi? hangi kitapta şiddet yazıyor?hangisinde insanları hor görün inançları yüzünden aşağılayın diyor? ibadetler niçin yapılıyor? doğruyu yanlışı bilmeden nasıl huzura çıkılıyor? İşte ben buna şaşıyorum,hem yaradanı yaradandan ötürü seviyorum diyeceksiniz; geriye dönüp insaları ayırt edip aşağılayacaksınız! ne büyük bir çelişki ve yanlış.Öte yandan ne olursan ol gel diyen mevlananın torunuyum diyeceksin! ama senden olmayanı kapıdan içeri almayarak ,küçücük yürekleri kor alev içine atacaksın. Peki şeytan kimdir bunları yapanlara soruyorum? tarifini yapmaya kalksanız ,kendinizi anlatacağınızı biliyormusunuz? o zaman taşlayın kendinizi durmayın.Hemde kocaman taşlar atınki kafaya değdikçe birşeyleri hatırlatsın size. Bunları yazmamdaki sebep mezhepleri ayrı seven iki gönüle yapılan işkencedir.
-------------Şimdi gelin canlar gelin ,sevgiyi sevelim ,sevgide durup sevgiyle seyredelim birbirimizi ,sevgiyle bakışsın gözler ,sevgiyle dolup yaşasın kalpler,çünkü dünyadaki en faydalı şeydir sevgi ,ondan öte yaradanın emridir sevgi. Ben yazarken nefreti hiç düşünmedim ,sevgiyle yazdım sevgiyle okunsun diye. Bir küçücük yüreğin haykırışlarıydı aslında yüreğime ve beynime çarpan.Onun anlatamadıklarıydı ailesine ve toplumumuza kabul ettiremedikleriydi.İçten içe eriyip bitsede sesini yükseltemesede o bir candı canlar.
12/08/2009
Saat:01.07
MALATYA
ONLARIN DERDİYDİ BANA YAZDIRAN
YER VERMEDİ
Eriyip bitti de şu garip sinem
Yine de derdine bir yer vermedi
Alıp da yükünü doldurdu elem
Yine de derdine bir yer vermedi
Sıratı yürüdü yalnız başına
Ateş dayanmadı gözün yaşına
Hüzünle yürüdü gelen yarına
Yine de derdine bir yer vermedi
Dertleri alır da satmazdı kimseye
Sorana duyurmaz bitirdim diye
Saklardı artanı gelen seneye
Yine de derdine bir yer vermedi
Ayak tutmaz oldu gözleri görmez
Sinesi yaraydı ilaç kar etmez
Kalbindeydi yaşı yüzü hiç gülmez
Yine de derdine bir yer vermedi
Acı’dır yemeği tatlıyı tatmaz
Çıksalar da üste bir yere kaçmaz
Sırdandır gömleği düğmesin açmaz
Yine de derdine bir yer vermedi
Sormayın adını MUHTAR GAZİ’dir
Dert içinde yüzer ser’i sefil dir
Dergahlarda yanar derdin ehli dir
Yinede derdine bir yer veremez
11/08/2009
Saat:22.29
MALATYA