- 786 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Terörden Kimler Sebepleniyor?
Ülkemizde yıllardır süregelen terör belasından kimlerin çıkarı var acaba hiç düşündünüz mü?
Soruyu tersten de sorabiliriz.
Terörün bitmesi kimlerin canını sıkacak?
Kimlerin çıkarları zedelenecek.?
Terör sürerken elde ettiklerinden kimler mahrum kalacak?
Terör bitince kimlerin gelirlerinde ciddi olarak azalma, belki de sona erme olacak?
Terörün sürmesi kimlere siyasi çıkar sağlıyor.?
Terörün bitmesi kimlerin siyasi varlıklarını zayıflatacak?
Bu soruların yüzlerce cevabı olabilir bana göre.
Terörün bitmesi kimlerin canını sıkabilir?
Hem teröriste hem de askere silah satabilenler mesela, önemli müşterilerini kaybetmek isterler mi?
Sokak çocuklarının camları kırması için ellerini ovuşturarak bekleyen fesat mahalle camcısı
gibileri yok mudur?
Hani "Alın çocuklar size top, bunlar da sapanlarınız oynayın, eğlenin bakalım" diyenlerinden...
Hatta bazen haytalardan birisine gizlice gazoz vaadederek "oyun oynarken evlerin camlarına da vurun topları, taşları" diye sinsi sinsi tezgah kuranlar sadece filimlerde mi olur?
Çocukların içinde, gazoza, çikolataya, hatta büyük iş yapabilenlerden bisiklete tamah edip camcıya çalışanlar olabilir mi?
Hatta camcıyla pazarlığa oturanlar olmaz mı veledler içinden "valla kurtarmaz amca bir bisiklet" diyerek..
Emin olun silahta ve terörde de böyle kötü niyetli camcılar bulmak hiç de zor değildir.
Bu ülkede 30 yıldan fazla süredir terörün bitmemesi insanın aklına herşey getirebiliyor aslında.
Terörü ABD destekliyor, PKK yı AB kanatları altına alıyor söylemleri bana gözlerden birşeyler kaçırıldığını çağrıştırıyor.
"Aslında bu PKK belası bitecek, ama ABD, AB Soros çocukları el altından zayıflamamızı istiyorlar, o yüzden destekliyorlar bunları" dediklerinde işkilleniyorum..
Elbette yabancı ülkeler kendi çıkarları için herşeyi isteyebilirler.
Ama biz niye hep kendisinden birşey istenen oluyoruz ki?
Kendimize niye hep, başkalarının bizden birşeyler istemesini ve bizim de "buyur abi" diyerek onlara istediklerini teslim etmemizi çağrıştıracak bir rol benimsetmeye çalışıyoruz ki?
Bu muyuz biz?
Cihan imparatorluğunun küllerinden doğan yeni ama, köklü bir devlet geleneğinden gelen bir millet değil miyiz biz?
Nedir bu aşağılık kompleksi?
Sanki birileri içeride kurdukları tezgahları sürdürebilmek için, bu dış düşmanlara ihtiyaç duyuyor gibime geliyor..
Önemli yerlere sızabilen çeteler barındırdığımızı ülkenin son 2-3 yılllık gündeminden artık çok daha iyi bilebiliyoruz.
İçeriden dışarıdan silah ticaretinden komisyon alanlar acaba bu terör belasının sürmesi için elinden geleni yapıyor olabilir mi?
PKK nın yönettiği uyuşturucu rantını kaybetmek istemeyenler, muhtemelen terör bitsin istemezler.
Hemen bütün Avrupanın uyuşturucu ihtiyacının transit yolu üzerindeki ülkemizde yollarını terör örgütünün kontrol ettiği, kargaşa ve kaos içinde, yönetim zaafındaki bir coğrafya bulunmaz nimet olurdu herhalde bu şer odakları için.
BU nimetten mahrum olmamak için, politikacıların, sivil tolum kuruluşlarının, az sayıda da olsa askerlerin içine sızıp amaçları doğrultusunda manüplasyonlara girişmeleri de beklenen bir gelişme olmalıydı öyleyse.
3. İddianamesi kabul edilen ESTÖ örgütü de muhtemelen bu amaçlar için kullanılıyordu.
Basında tüm detaylarıyla yayınlanan her üç iddianamenin içeriği de bu durumu doğrular nitelikte esasen.
İddia edilenlerin mahkeme kararlarıyla kesinleşmesi belli bir süreç sonunda olabilecek ancak ve hep birlikte görebileceğiz durumu.
Ama şunu hep gözönünde tutmalıyız bütün süreçte;
Terörün bitmesi kimlerin işine gelmiyor?
Terör biterse kimler daha az kazanacaklar.?
Terör biterse hangi siyasiler daha az oy alabilecekler?
Terör biterse kimler olağanüstü güç ve yetkilerini kaybedecekler?