İSYAN
İSYAN
Mücadeleci olmanın zararlarını hep gördüğüm halde, asla vazgeçmeyeceğim benden. Doğru olduğuna inandığım hiçbirşeyden. Vazgeçmek bana ters olur. Elimde benden başka birşey yok, nasıl onu yok edeyim.İnandığım herşey beni var eden varlıklarım. Ben, beni seviyorum hadi sevmeyide geçin ,saygı duyuyorum. Hayat zor bir tiyatro ama ben tüm zorluklara rağmen oyunumu iyi çalıştım. Son perdemde seyircilerin ayağa kalkıp alkışlamalarını beklemiyorum, kendi alkış seslerimin peşindeyim. Bunun aksi bana ters. Nedir bu? Ben ,bana,AYŞE! Bunca sevgi yüklü yüreği beslenmemişse,bunca sahip olduğu değerleriyle yalnız kalmışsa...Ne diyeyim?,Ayşe işte, sahip çıkmak lazım. Sahip çıkanı yoksa , o dağ gibi sahip çıkar kendine,sevdiklerine. Sevenlerine diyemiyor, artık inancını yitirmiş dünyaya.Dünya artık kendi yararttığı dünyası. Koskocaman kapısı var.Hadi girmeye çalışın.hahahayttt.Dünyam için bunca emek vermiş ben, nasıl izin vereyim size ,ona,buna!Buda benim, bana değil ,dünyamdayken kıymet vermeyenlere cezam.Onlar ben gibi olabilirmi? Bu duyguyu içimden atabilirmiyim bilmiyorum? Ama atana kadar yarattığım dünyam benim.DEFOLUN!Bu kelimeyi asla söyleyemem diye düşünürdüm. Düşünsenize varlığından haberdar olmadığım insanlara bile kıyamayan ben, artık defolun diyorum,yok ediyorum yıllarca var eden ben.Ben artık biliyorum ki, yavaş yavaş parmak uçlarımda yükseliyorum.Yaşadığım herşeyi tartan ben,bana ters değilim.Ama her geçen gün karşıma çıkan herkesin bana ters olduğunu düşünüp,insanlardan kaçıyorum. Bırakın kaçmayı,kimseye güvenmek istemiyorum. Benki, ilk kez karşıma çıkan insana saygı duyan ben,artık yolda bile bana rast gelenleri yokmuşlar gibi düşünüyorum.Hergün çoğalıyorum ,yok olduğumu düşünsemde. Ne mutlu bana ,ne mutlu beni var edenlere. Bugüne kadar birçok insanın pisliğini temizledim, sandım ki temizlendikçe pırıl pırıl olacaklar ve banada tertemiz duyguları yansıyacak.pehhh.Bunca pislenen insanlardan ne hayır gelir. Dünyanın tertemiz sularını,varlığınızın pırıllığını koysanız da , nasıl temizlenir pislikler? Güzel olan, beni, hiçbirşey pisletemedi ki birileri temizlemeye çalışsın. İşte bu hissettiklerim benim bana saygımı artırıyor. Diğerlerinin düşünceleri,hissettikleri kendi pislikleri.Ben pırıl pırılım ,var ettiğim ve kendim için.Ne mutlu bana, ne mutlu beni var edenlere. Hiçmi karşıma doğru çıkmadı,çıktı.Ama onlarda çoktan pisliğe batmışlar. Ben, artık yoruldum. Ha ben birşeymiyim?Kimilerine göre belki değilim ama dedim ya beni temizlemek kimsenin haddi değil. Neden? sorarım size neden?. Yaşadığım yalnışları kimseye yüklemedim. Kendim yüklendim,sırtladım. Taşıtmadım kendimi. Bunca emek verdiğim bana , ben ters olacağım.Pehh...Ne benim nede başkasının gücü yeter buna. Yıllardır söylediğim ve yazdığımı yine yazıyorum, BEN NE ÇOK BEN...Kime göre mi? tabiiki bana göre ...Alkış seslerin gelmeye başladımı Ayşe?.Ben sanki duymaya başladım.Ne mutlu bana ve beni yaratanlara. Ey sen koca adam yerinde rahat et. Kızın yanlız ama direnme gücü gani.Ey sen koca kadın, ne diyeyim sana...TEŞEKKÜREDERİM.Var ettiğim bana, inan böyle kocaman harfleri kullansa bile kuru kuruya teşekkür etmeyecek.Yerinde dinlen diyecek. Ondan gelen sesler benim alkışlarım olacak. Ne mutlu bana, ne mutlu var ettiğime.Babamı yitirdiğim için ona rahat ol diyemiyorum. Ben büyüdüm .Hayatın mecburiyetler üstüne kurulmadığını biliyorum artık. Mecburiyetimizin yaşamak olduğunu biliyorum. Bu bilinçle baktığımda,niye diye soruyorum herkes kendi mecburiyetlerini,kendi doğrularını beraber olduklarına taşıtıyor?İşte size bir pehhh daha..Hayat doğrusuyla,yanlışıyla paylaşım. Denedinizmi yanlış olduğuna inandığınız insanı paylaşmayı..Ha ben denedimde ne oldu.BEN oldum?Kişi bakıyor karşısındaki dağ gibi,çalışıyor didiniyor sevdikleri için..Ama siz diyorsunuz ki banane ...Ben demedim hiç banane...bekledim sevdiğim,sevdikleri için çalışsın ,didinsin,uykusuz kalsın,var etsin...O uykusuzluğu,didinmeyi bana yakıştırdı, eh yakıştıda...Şimdi o,huzuru yaşadığını sanarken,bir çokları gibi kendinden kaçıyor...Bense beni,hayatı kovalıyorum.Yoruldu bu yürek ,ama pırıl pırıl parlıyor.Yoruldu bu beyin ama pırıl pırıl çalışıyor.Yazarken elime devamlı sigara alıyorum. Üstünde bu seni öldürür dediği halde!Sonra diyorum ki...ne olurki ölürsem?Ben yok olurum, var ettiğim varlığına sahip çıkar...İç Ayşe iç...
03/11/2002
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.