- 674 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
TESETTÜR MUAMMASI
Yıllardır ülkemizde bu konu tartışılır, farklı görüşler ve fikirler uçuşur..Sahte alimlerin dini yıpratma gayretleri içinde binbir yere oturtulur tesettür konusu..
İsimlerini vermeye gerek yok…Anladınız siz o sahtekarları…
Bunu geçelim…Konumuz bu değil şimdi..
Hani hepimiz tesettürü savunuruz..Mangalda kül bırakmayız..Örtünmeyen kardeş ve büyüklerimiz bile bu konuda özgürlükten yanadır çoğu kez..
Lakin nasıl bir örtünme biçimi olmalıdır.. ?
İşin fıkıh boyutunu ya da ilmihal boyutunu tartışmak bizim harcımız değil..Yönlendirici açıklamalar fetva işine gireceği için detaya inmeyelim..
İşin samimiyet boyutuna inelim biraz..Örtünmek dini bir emir…( NUR suresi31. ayet)İslam mensubu bir bayan için ulemanın büyük çoğunluğuyla farz..Lakin örtünmeyen bir bayan için kesin hükümler içeren yargılara varmak çok makul olmasa gerek…Genelleme yapmamak lazım..Zira insanların kalplerini bilemeyiz…
Örtünmekten maksat aslında görsel tahriğin önlenmesi bir bakıma…Bir bayanın erkek tarafından detaylıca ve cezbedici bir şekilde gözlemlenmesini engellemek aslında…Bu yüzden din büyükleri ve Peygamberimiz ( S.A.V) bu işin şeklini bizlere yaşatarak ve anlatarak örnek olmuşlardır..
Günümüzün giyim kuşam şekli ne kadar değişirse değişsin, islamın emrettiği şekilde tesettür anlayışını yaşamak mümkündür..
İşi gereği bunu yaşayamayanları müstesna tutarsak, tesettür günümüzde uygulanabilirliğini yitirmemiş bir konudur..Ve yitirmeyecektir…
Bir de olayı esnetenler var günümüzde..Tesettürden maksat madem erkeğin tahriğini önlemek ve ziyneti gizlemek, o halde saçını örtüp dar kot pantolon giyerek vücudunun hatlarını belli etmek nasıl bir tesettür anlayışıdır sormak isterim? Dar kıyafet giyenlerin çıplaklarla eş değer olduğunu bildiren hadisler mevcuttur..Ve tesettür sadece başı örtmek değildir…
Sırf dindar imajı vermek için saçını örtüp dar kıyafetler içinde erkekleri daha fazla tahrik eden bayanların vebali çok büyüktür..Ayrıca savundukları davaya verdikleri zararı düşünün bir de …
İnsanların dünya görüşü ve yaşam biçimlerini sorgulamak değil maksadımız..Kimsenin kıyafetine de takılmış değiliz..İsteyen istediği gibi giyinsin müdahil de değiliz…
Ama eğer örtüneceksek adam gibi örtünelim…Ya da örtünmeyelim daha iyi..En azından dine yapılacak saldırılar için birilerine fırsat vermemek adına örtünmeyelim…Eğer suratımızda on kat makyaj ile, oramızı buramızı belli eden kıyafetler içinde dinimimizi temsil ettiğimizi düşünüyorsak ciddi bir yanılgı içindeyiz haberimiz olsun…
İslam yükselmek için kullara muhtaç değildir…Bu dini ALLAH binbir vesile ile ayakta tutacaktır..Tesettür ise çocuk oyuncağı değildir…Çarşıda pazarda kıvırtarak, kırıtarak , yılışarak taşınacak bir kıyafet değildir…Bir bez parçası hiç değildir…Adam gibi taşıyacaksak bu şerefli bir elbisedir…Ve ucuz değildir…
Ne mutlu fikrini yaşayana, ne mutlu dinini taşıyana…
YORUMLAR
tesettürün uygulamadaki özürünün görünen ve görünmeyen bir sürü sebebi var . yazınızda kör olmayan ve bir parça dine yakın duran herkesin görüp anlayacağı tespitleri akıcı uslubunuzla dile getirmişsiniz . bu çok boyutlu meseleye hala en doğru yaklaşımı koyamadığımızı düşünmekteyim . işe insana ve tercihlerine saygı duymakla başlamak gerekiyor belki de . saygılar .
darbe tarafından 10/25/2009 2:20:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yüreğinize sağlık..Çok doğru tespitler..
Yalnız bir konuyu arz etmek isterim ki; eğer hanım kardeşlerimiz eleştirilen şekilde giyiniyorlarsa ya da bir başka deyişle tesettürü özünden saptırıp sadece ve herhangi şekilde bir tek başı örtmeye indirgemişlerse bunda biz erkeklerin payı olduğunu düşünüyorum.
Çünkü kadınların davranışları asla erkeklerden bağımsız düşünülmemelidir. Onlarda yaratılıştan 'beğenilme' duygusu vardır. Eğer fiilde tahrifat var ise evvelemirde bu duyguda tahrifat olmuş demektir. Bunun öncelikli etmeni ise erkektir.
Eğer erkek 'seninle cinsiyyetin üzerinden değil, insiyyetin üzerinden ilişki kurmak istiyorum' yaklaşımında olursa toplumda kadının kimliği, kişiliği ön plana çıkacaktır. Tersi olursa alabildiğince cinsel obje fonksiyonu...
Vesselam.
Nerden başlayacagımı şaşırdım,ben hafız hacı hoca anne evladıyım ve kuranı hatim etmiş ve daha önemlisi kuranı ezbere okuyan annenin
evladıydım.Yıllar önce beni ziyarete geldigi bursada,kapı önünde oturan kapalı bir kaç kadının ,daha annem içeri girmeden,yolunu keser gibi ,beni anlatmaları.Anneme siz hacı hocaymışınız,kızınızın başı açık diye sorgulama yapmaya kalkmışlar,annem önce ,onlara soru sormuş
...Siz benim kızımı hiç kapı önünde otururken,gördünüz mü,diye
yok demişler,Kafadaki saç tan çok,ayagın nemharem oldugunu biliyormusunuz,demiş,kadınlara, ayaklarını gösterip ve döş ,yani sine ,buda günah demiş,kadınların açık yerlerini bir nevi onlara teşhir etmiş.En önemlisi,kapı önünde oturmak ,ayıptır ,demiş,kapı önünde oturmak, genelev kapılarında olur.velhasılı ,son sözü ,müslüman dedikodu yapmaz demiş,siz bu soruyu bana degil,kızıma sorun s..sın suratınıza demiş....Belkide bana kavgaya gitmeyim diye son sözü öyle bagladı
...Ben birde örtü yerine peruk takmayı ,komik buluyorum,,yani saklananla teşhir edilen - KIL- Ama bu kıl bana ait degil .Der gibi ,ama sonuç,ha siyah ha kara
Allah büyüktür yapacak bir şey yok.Valla kıyamet alametleri gibi geliyor bana
saygılar
guler birsozu tarafından 8/11/2009 3:13:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
Dışla beraber içi örtmek lazım. Takva elbisesi en hayırlı olandır zira. Sizin dediklerinizin derdi tesettür değil zaten.
Tarife girişip de zihinleri iğfal etmeyeyim. Tesettürle mücadele çok boyutlu sürdürülüyor. Saylanın kızlarından bazılarına da tesettür giydirmişler sor bakalım niye? :))
Allaha emanet olunuz.