- 1674 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
126 - OKUMAK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Onur BİLGE
Evimizdekinin aksine, burada sadece günü geçmiş gazete yığını var, benim okuyabileceğim kitaplar yok. Onların, bana hitap eden yerlerini okuyorum. İlk sayfadaki başlıkları ve ilginç olayları... Bunlardan birisi yine sandık cinayeti... Bir genç kız öldürülmüş, cesedi parçalanarak eski bir sandığa konmuş. Son gazete olduğu için, salonun bir köşesindeki gazete yığınının en üstünde duruyor. Kocaman manşet, altında sandık ve kızın resmi... Yanında da anneannemin muhtemelen altmış yıllık sandığı... Daha önceleri gazete yığını ve sandık bana bir şey ifade etmiyordu ama o haber, o kadar etkili bir biçimde verilmişti ki onu okuduktan sonra oradan geçerken gözüm o resimlere takılıyor, sandıktan da ürküyordum. O gazetenin üstüne okunduktan sonra diğerler kondu ama biraz altta kalmış olsa da biliyordum ki o, oradaydı. Sanki o gazeteyle beraber, ceset de salona gelmiş, sandığa girmişti. Bir hafta kadar bu, böyle devam etti.
Oldukça eski, geniş, büyük, sessiz, hatta ıssız evin, genellikle geceleri oturulmadığı için küçük ışıkla aydınlanan salonun loşluğu, küçüklüğüm ve yalnızlığım, ürküntünün başlıca nedeniydi. Başka hiçbir şey beni rahatsız etmiyordu. Beş yaşındayken babamın
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 6
ÖDÜL - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Oglumun kankisi konuk evimizde..Okumanin onemini anlatiyorum onlara..Rastgele okumak degil; okudugunu anlayarak okumali insan..2 gundur en basindan baslayarak, butun oykulerini, oglumun ve arkadasinin mail adresine gonderiyorum..Bu her gun devam edecek ;) Ustelik; anlayarak okuyup okumadiklarini kontrol cekiyorum sonrasinda :P Oykulerden cikardiklari dersleri soruyorum..
Sen ne guzel bir ornek teskil ediyorsun Onur'um..
Allah'im zeval vermesin..
bu yazi hakikaatten binbir konuya deginmis.
cehaletin yenilmesine imkan da yok gibi.
ama yoklukta var yasantilari eksiklikler ile dolu.
biz ekmegimizi yerken kimileri ekmegi cöpten topluyor.
nasil gazete alsinlar.
kim istemez düzen icin de olup kendine vakit ayirip birseyler okumayi.
ve ne cani ruhlar var nasil kesiyorlar nasil o insan etini alip parcaliyorlar nasil böyle yapa biliyorlar.cok insan var hayvan bile kesemeyen.nasil bir insani parcaliyorlar.
bilemiyorum bu hikaye de deginilecek cok konu vardi.
elinize emeginize saglik.
sevgiler cok cok.
Evet kitaplar okumak içindir ama maalesef sadee kütüphanelerde yer kaplıyorlar. Milletçe okumayı bilmiyoruz. Okuma deniz gibidir. İçine girdiğinde ferahlarsın. Ne keer kalır ne de başka düşünceler. Güzel bir yazıydı sevgili yazarım. Kutluyorum. Ayrıca günün yazısını da kutluyorum. Sevgilerimle
Anneanne ve tatlı bir torum, çok güzel bir ilişkileri var. Bugünkü konu okumak.
Günümüz gençlerinin yarıya yakınının ders kitapları dışında gazetede erkeklerin spor haberleri, kızların ise mağazin dışında okumaya yanaşmadıkları bir ortamda bu konunun sevimli ve harika bir şekilde anlatılmış olması, bu konuya verdiğiniz önemi gösterir.
Haydin herkes okumaya deyip, emeğiniz, harika yazınız ve yüreğinizi kutluyorum.
Saygılarımla....