BİR KÖY DÜŞÜNÜN…
Bir köy düşünün; hem tarihinden, geçmişinden kopmamış, kültürünü, örf ve adetlerini, geleneklerini yaşatmak için elinden geleni yapıyor. Ata güreşini, yağlı güreşi genç ve gelecek nesillere sevdirmek ve tanıtmak için, geleneksel hale getirerek; her yıl ödüllü şenlikler, şölenler yapıyor.
Bir taraftan da geleceğini sağlam temeller üzerine inşa etmek için; bu günün küçüğü, yarının büyüğü olan sevgili çocuklarımızı iyi yetiştirebilmek adına; eğitime yatırım yapıyor. Yeni ve tam donanımlı, çağdaş bir ilköğretim okulunun temelini atıyor.
Değerli okuyucular, sevgili Kocayayla’lılar: Böyle bir köy, ülke şartlarında, az bulunur biliyor musunuz? Böylesi çalışkan, azimli ve yetenekli bir köy temsilcisi, yöneticisi de az bulunur!
İşte bu az bulunan köy ve az sayıda bulunan yetenekli, ileri görüşlü Köy Yönetimi kimdir, kimlerdir biliyor musunuz? Bu köy, KOCAYAYLA KÖYÜ, bu yönetim de Kocayayla yönetimidir, muhtarıdır, ihtiyar heyetidir. Böylesi şanslı ve bahtlı köy sizsiniz, sevgili Kocayaylalılar! Büyük, küçük kendinizle; köy yönetiminizle, yeni yapılacak okulunuzla, sağlık ocağınızla, pazarınızla, doğallığınızla ve de ata sporunuzla sizsiniz. Sizden başkası da olamaz zaten!
Bugün, Kırkpınar ölçülerindeki, seviyeli ve kaliteli güreşinizle, yeni yapılacak modern donanımlı ilköğretim okulunuzla, asfalt yollarınızla, ucuz ve kaliteli pazarınızla, modern caminiz ve binalarınızla, yeşilin her tonundan ormanlarınızla, güleryüzlü-misafirperver ve cana yakınlığınızla siz, köyler içinde sadece Çan’da değil, çevre ilçeler ve hatta iller içindeki köyler arasında da bir tanesiniz! Size gıpta ile; imrenerek bakanların sayısı her geçen gün biraz daha artıyor. Bunu da biliyor muydunuz? Bu sözleri, uzaklardan sizi gözleyen ve takip eden biri olarak, bir eğitimci olarak söylüyorum. Kendinizle ne kadar gurur duysanız azdır.
Bu duygularla; büyük-küçük sizleri, başta köy muhtarı sayın Ali AZAP Bey olmak üzere ve tüm köy yönetimini kutluyorum. Yine unutmadan, onlara her türlü desteği ve kolaylığı gösteren başta, değerli Çan Kaymakamı sayın Hasan GÖZEN’i, ilçe milli eğitim müdürü sayın Osman ÖZKAN’ı, Kocayayla Güreş ağası ve iş adamı sayın Ehliman UZ’u, iş adamı sayın Bora Engin’i, Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürü sayın Vefa BARDAKÇI’yı ve Çanakkale Valisi sayın Abdulkadir ATALIK’ı huzurlarınızda kutluyor, çok teşekkür ediyorum. Ve sözlerimi bitirirken diyorum ki;
‘’Köylü millet el ele, mutlu güzel günlere,
Ne büyük bir saadet, bu günü görenlere.
Tanrı güç kuvvet versin, yurdunu sevenlere,
Gün yüzü göstermesin, hor bakıp sövenlere.’’
KOCAYAYLA, 3. GELENEKSEL YAĞLI GÜREŞ ŞENLİKLERİ KÖYÜMÜZE, KÖYLÜMÜZE BİRLİK VE BERABERLİK GETİRMESİ ADINA, HAYIRLI VE UĞURLU OLSUN!
İsmail GÖKTAŞ
Eğitimci, Yazar-Şair
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.