DOĞUM SANCISI (5)
ÖZGÜRLÜK
Yazıya nereden başlayacağımı düşünüyorum. Başlığı özgürlük diye attım ama utanmasam sözlüğe bakacağım ,gerçek manasını yazmak için. Keşke kuşlar diye başlık atsaydım. Sanki onları anlatmak daha kolay. Onların özgürlüğünü anlatmak için kuş olmak şart değil. Kaldırın başınızı gök yüzüne .Ne denli özgür olduklarını görmemek ,hissetmemek mümkün mü ? Uçmaya başladılar mı takip edemezsiniz . Acaba onlarda uçmak için izin alıyorlar mı? İşte bunu bilmek için kuş olmak lazım. Bilmek istemiyorum. Ben onlara özgürlüğü yakıştırıyorum . Olmamaları kanatsız olmalarını gerektirir .
Özgürlük hakkında bir şeyler gelmeğe başladı aklıma. Hazır gelmişken yazmalı. Ama hangi özgürlükten başlamalı? Özgür düşünceden mi ,özgür yaşamaktan mı? Bu kadar nazlanmak okuyanı sıkar .Tamam özgür düşünceden başlayacağım çünkü ancak özgür düşünen özgür yaşar gibi geliyor bana. Düşüncede özgür olmak sorumsuzluktur dememek lazım .Kişi önce kendinden sorumlu olmalı .Kendi hayatı için özgürce kararlar almalı ki kendi için en doğruyu bulsun. Bu kararlar illaki doğru olacak diye bir şey yok. Kişi doğruları ilk ebeveynlerinden öğrenir , okuyarak öğrenir .Ama en doğru olan yaşayarak öğrenmek . Buna da ancak özgür düşünceyle ,özgürce yaşayarak,doğru kararlar alarak ulaşır. İşte ondan sonra sorumlu olduğuna ,yarattığına ,büyüttüğüne daha kolay anlatır doğruları , yanlışları. Anlayıp anlamamakda anlattığının özgürlüğü olur . Onunda yaşayarak anlama özgürlüğü var çünkü. Önemli olan ona, sağlam temeller üstünde,özgürce doğruyu bulma hakkı verebilmek ki en doğruyu bulsun. Bulduğu doğru kendi doğrusu olacaktır.
Peki bu arayış ne zamana kadar sürer? Ölene kadar diye düşünüyorum. Her yaşın ,her dönemin doğruları farklıdır. Her geçen gün biraz daha büyüyoruz. Diyebilir mi insan yok ben artık büyüdüm? ASLA .Eğer gerçekten kişi özgür düşünüyorsa ve özgür yaşıyorsa ,büyümeyi durduramaz. O zaman yazımı şöyle bitiriyorum. Yaşamalı özgürce ,düşünmeli özgürce ,büyümeli özgürce .
26/12/2001
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.