- 514 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
TATİL DÖNÜŞÜ
Uzun bir tatilden sonra tekrar koşuşturmaca ile dolu iş yaşamına dönmek. Üç haftalık iznimin son günlerine geldim. Yaklaşık on dokuz gün eden yıllık iznim boyunca, bu süreyi nasıl geçirdiğimi doğrusu anlayamadım. Yoğun tempo ile devam eden çalışmanın ardından bana ödül gibi gelmişti bu izin. İzine ayrılmadan kafamda planlar yapmıştım. Özgür olduğumu hissettirir bana izin günlerim.
İznimin ilk günlerini planladığım şekilde evimin temizliği ile uğraşmakla geçirdim. Temizliğimi bitirecek ve daha sonra rahat bir şekilde istediğim şekilde hareket edecektim. İyi ki de ilk günlerimi o şekilde değerlendirmişim. Sonra ki günler de sanırım üzerime rehavet çöktü. Gece geç saatlere kadar ailece oturduk. Onlar ile oturmadığım zamanlar da yine ben PC’ min başında ve “EDEBİYAT DEFTERİ” sayfasında gezinirken ve yazıları, şiirleri okurken buldum kendimi. Çoğunlukla 03.00 civarlarında, uykulu gözlerle yatağıma süzüldüm. Gece rüyalarıma bile giriyordu ertesi günü yazacağım bölümün çoğu satırları. Doğal olarak ta ertesi sabah benim uyanmam 10.00 saatlerini buluyordu. Balkonda güzel bir sabah kahvaltısının ardından, aynı yerde içilen sabah kahvesine de doyum olmuyordu.
Mevsimin yaz olması sebebiyle sevgili eşim, kızım ve benim kararımız ile kısa bir süreliğine, yani üç günlüğüne tatile çıkmaya karar verdik. Haritaya ve cüzdanımızdaki paraya bakarak, en ekonomik yönden avantajlı yakın yerleri tercih etmeye karar verdik. Ben Bolu’ da ikamet ediyorum. Yemyeşil bir doğanın içinde yaşıyorum. Bir tarafta Yedigöller, diğer tarafta güzelliği ile ünlü Abant Gölü ve kış turizminde yenice kendini tanıtmaya başlayan Kartal kaya ile ünlü olan Bolu. Aslında çoğu insanın sıcaktan bunalarak tercih edeceği yerdir benim yaşadığım şehir. Ama nedense, insan değişik yerleri gezmek ve görmek istiyor.
Uzun zamandır gitmeyi istediğimiz Amasra’ ya gitmeye karar verdik. İnternette yaptığımız araştırma sonucunda güzel bir sahil kasabasında bir otel bulduk ve rezervasyonumuzu yaptırdık. Yollar çok virajlı. Araçta ilerlerken, ben arkada yatar vaziyette gittim. Yolculuk esnasında, midemin hassaslığından dolayı bu şekilde gitmeyi tercih ediyorum. Çakraz’ a indiğimizde harika bir manzara ile karşılaştım. Küçük bir sahil kasabası idi. Ama benim yaşamak istediğim bir yer diye düşündüm içimden. Biraz dinlendikten sonra sahile indik. Akşam yemeğinden sonra, küçük bir yer olması nedeniyle eğlenecek fazla maalesef. O yüzden de odamıza çekildik. O sırada denizin serenatını dinledim geç saatlere kadar. Dalgaların, sahile vuruşundan çıkan ses harikaydı. Bütün stresimin gittiğini ve rahatladığımı hissettim. Daha önce de başka bölgelere tatil için gitmiştim fakat bu kadar etkilenmemiştim. O seste büyük bir huzur hissettim. Adeta Çakraz’ a aşık olmuştum. Balığı harika dostlar. Üç gün boyunca, akşam yemeklerimde balık yemeyi yeğledim. Amasra ile arası on beş kilometre kadar tahminen. Günü birlik gittiğimiz Amasra’ yı da gezme fırsatı bulduk. Bol bol fotoğraf çektik. İstediğimiz her şeyi yaptık. Deniz kokusunu çektim ciğerlerime.
Ayrılık vakti geldiğinde ise içimi hüzün sardı. Aracın içinden son bir kez baktım Çakraz’ a. Gözlerimle “ sonra yine görüşmek üzere “ dedim. Beş saatlik mola vererek süren yolculuğumuzun ardından evimize ulaştık. Evimi de çok özlemiştim.Son bir haftayı da evime gelen konuklarımı ağırlayarak molayı bitirdim.
Yoğun bir çalışma için enerji toplamış oldum. Bir yıl idare edecek kadar bir doping. Ah keşke her gün tatil olsa diyorum kendi kendime. Ama bunun için yaklaşık üç yıl daha sabretmem gerekecek. Gel teskere gel. Tıpkı Esmeray’ ın şarkısı gibi…
YORUMLAR
Tatil ya,otuzaltı yaşıma kadar yorgunluk nedir bilmezdim.Tatil ve dinlenmek bana fantazi gelirdi.Ne olduysa bir yıl kendimi amansız yorgun hissettim.Dedim şöyle iki ulu dağ arasına bir salıncak kursa ve beni biri ninnilese..Kafamın sahiden yorulduğunu anladım.Artık çalışanlara hak veriyorum.Şimdi emekliyim ve hep tatil gibi hayatım galiba...Çok güzeldi efendim.Kutladım.Selam,saygı...
Adeta Çakraz’ a aşık olmuştum. Balığı harika dostlar. Üç gün boyunca, akşam yemeklerimde balık yemeyi yeğledim. Amasra ile arası on beş km kadar tahminen. Günü birlik gittiğimiz Amasra’ yı da gezme fırsatı bulduk. Bol bol fotoğraf çektik. İstediğimiz her şeyi yaptık. Deniz kokusunu çektim ciğerlerime.
Ayrılık vakti geldiğinde ise içimi hüzün sardı. Aracın içinden son bir kez baktım Çakraz’ a. Gözlerimle “ sonra yine görüşmek üzere “ dedim. Beş saatlik mola vererek süren yolculuğumuzun ardından evimize ulaştık. Evimi de çok özlemiştim.Son bir haftayı da evime gelen konuklarımı ağırlayarak molayı bitirdim.
Yoğun bir çalışma için enerji toplamış oldum. Bir yıl idare edecek kadar bir doping. Ah keşke her gün tatil olsa diyorum kendi kendime. Ama bunun için yaklaşık üç yıl daha sabretmem gerekecek. Gel teskere gel. Tıpkı Esmeray’ ın şarkısı gibi…
BİR
kıskandım sizi,ben bu yaz tatil yapmadığım için.
İKİ
fotoğraf bu olmamalıydı.ÇAKRAZ ve sizi içine aln bir foto şık dururdu.
ÜÇ
sizi okumak ÇOK KEYİFLİ.
saygılarımla
hülyam.
Ayhan abi, sen var ya, harbi bir insansın.Bu kelimeyi kullanmayı hiç sevmem ama, senin gibi açık sözlü insanları en iyi bu kelime tarif ediyor galiba..Bir kez daha hayatınla barışıklığına ve insanlığına şapka çıkarttım...
"Sabahları erken kalkıp kumsalda geceden içilip atılan bira şişelerini toplayıp ekmek parası kazandım..."
Ya kardeş,ben oralara defalarca gittim.Aramızdaki farklar şöyle:
1-Ben güneş doğar doğmaz sahilde kumların üzerinde uzun soluklu yürüyüşler yapardım. Sense otelden izlemişsin
2-Ben, ailece arabamızı karavana gibi kullandığımız için arabayı otel gibi kullanmıştık..
3-Balık maalesef yemedim.Niye dersen sabah erkenden balıkçıların yolunu gözlemiştik.Adamlar yakaladıkları balıklara bir fiyat çektiler aklın durur...Paramı yolda bulmamıştım ya...
3-Sabahları erken kalkıp kumsalda geceden içilip atılan bira şişelerini toplayıp ekmek parası kazandım...
Neyse madem tatilden döndünüz artık tekrar harika yazılarınızı okuyacağız demektir...
Nice tatillere fendim...saygılarımla...
Tanımadığın bir kişinin tatil serüveni, çok hoş gelir bana; o tanımadığım sesler..! Farkı bir yer de olunca keyifle okursun yazısını;tanımadığım bir şiir dost eski şiir sitemden Amasra'lı hep Amasra ya inanılmaz güzel şiirler yazardı ve şiir dost olduk .Israrla Amasra'ya davet etti ,eşimle 3 günlüğüne gitmeyi düşünüyorum,yazınız öncülük yaptı .Sevgiler size...
Dinlenmişsin Nerminciğim ne güzel.Darısı ebnim gibi dört nala koşturanların başına. Ben ocakta tüm iznimi üniversitede kullandığım için bu yıl tatil yapmak hayal oldu.Hafta sonları İzmitin güzel tatil köylerine kaçıyoruz o kadar. Hem senin 3 yılın kalmış.Saberet artık o kadar.Ben 11 yıllık memurum.ve daha 28 yılım varmış.Ya ben nerelere kaçayım a arkadaşım:(
Yine de her halimize şükür.Devlet kapısında iş bekleyen milyonlarca genç varken, sitem etmemiz doğru değil.
35 ten sonra çalışmayı düşünmüyorum.Ben de il il gezeceğim, Allah sağlık ve ömür verirse. O zaman ben de sana hava atarım belki de ne dersin?
Yazınla o yerleri görmüş kadar oldum.Gayet güzel anlatmışsın.Ah karadeniz, sesini duyar oldum.Trabzonumu özledim.
tebrik ediyorum seni...umarım aldığın dopingin etkisi çoook uzun sürer.