- 696 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Politikada kadın eli
Politikada kadın eli
Kitabı, altını çize çize okudum. Tüm samimiyetimle söylüyorum.
—Nevval Sevindi, Milletimizin gurur duyabileceği ender, aydın bir şahsiyettir.
Söylenmemişi söylediğini iddia etmiyorum. Sözlerinin tesir ettiğini iddia ediyorum. Ümit verdiğini… Bazı sorunların üstesinden öyle kolay geliyor ki. İddialarını kuru kuruya dayatmıyor, ikna ediyor. Kadın ve kadınların sorunları hakkında engin bir bilgi birikimine sahip. Kadınların kendi haklarını kendilerinin savunmasının önemine değiniyor. Din ve kültürü iç içe görüyor. Dinin kültür ile yoğrulması gerektiğini vurguluyor.
Beni en çok duygulandıran, etkileyen “Yurdumun ışığı kadınlar” yazısı oldu.
Kitabın içindeki yazıların bir kısmını daha önceden okusam da tekrar okumak zevk verdi.
Ahiliğin günümüzde nasıl faydalı olabileceği hususunda değerli bilgiler var. Kapitalizmin acımasız sömürüsü, komünizmin atalete(gayretsizliğe) sevk eden olumsuzlukları malum. Ahilik ise sömürüyü ve ataleti reddederek; iş ahlakını esas alıyor.
KA-DER(Kadın Adayları Destekleme ve Eğitme Derneği) Kurucularından olan Nevval Sevindi, politikada kararlı ve azimli çıkışı önce kendisi sergilemekle diğer kadın adaylara iyi bir örnek olmuştur.
Töre cinayetleri ve zorla evliliklerin kadınlar üzerinde yaptığı yıkıcı etkiye tepkisiz kalmıyor. Annelerin Kürt meselesine bakışını bile bulmak mümkün bu kitapta. Girişimci kadınların ekonomiye ve sosyal hayata katkılarını…
Sevgi var, aşk var…
Gelişim değişimle başlar.
Kadınların, erkeklerle birlikte ibadet etmesinin İslam’ın özüne uygun olduğunu, İran-Arap kültüründe kadının toplumdan izole edildiğini; Türk Kültüründe böyle bir ayrımcılığın olmadığını…
Refahlı kadınların siyasetteki başarılı çalışmalarını ayrıntılı bulmak mümkün bu kitapta.
Türbanlı kadınların modernleştiği, zorla başını açtırmakla zorla kapattırmanın aynı derecede kadını mağdur ettiği.
Sonuç:
Kadınları en iyi kadın anlar.
Nevval Sevindi’nin üstün bir bilgi birikimi olduğunu kitabı okuyan hemen anlıyor.
Kitabın kapak tasarımı harika, Nevval Hanımın fotoğrafı çok etkileyici ve yakışmış.
Kadın-erkek ve gençler başta her kesime hitap ediyor, faydalı.
Tavsiye ederim.
Saygılar.
Ahmet Bektaş