- 2364 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Kimler en acımasız eleştiri yapar?
Jun,21/07
Belki çok yazılmış, çok konuşulmuştur. Olsun!... İlle de, kendi deneyimim kendime...
Eski kocam derdi ki, ille de Amerika`yı yeniden keşfetmek istiyorsun sen. Sanırım öyle...
Başarısız... Beceriksiz... Yetersiz insanlar...
Başarılı... Becerikli... Yeterli kişileri eleştiriyorlar hep!
Neden mi yapıyorlar?
Hasetlerinden? Evet...
Saplantılı egolarından? Evet...
Ama... Ama en çok neden? Biliyor musunuz?
Dertleri merak uyandırmak!..
Öne çıkmak!
Önemsenmek, belki de en çok!...
Örneğin, dikkat edin lütfen, en yıkıcı, en yerici eleştiriler, örneğin bir yazı, resim yada şiire, hep böylelerinden gelmiştir.
Bir bakın lütfen, ki, bakıyoruz zaten, ki, onların istediği de budur, böyle acımasız bir eleştiriyi kim yapmış...
Kimbilir kendisi ne kadarmış da, böyle bir eleştiri hakkını kendinde bulmuş... Merak ediyoruz ve bakıyoruz ya, gördüklerimiz hep bizde saklı, yalnızca dudak kıyıcıklarımızda esefli bir gülümseme...
Alet olduk işte!...
Kimbilir, okunma sayısıyla egosunu ne güzel şişirdi...
Bununla mutlu olan insanlar var. Gerçekten var, şahidim!..
Yeterli kişiler, oysa, derinden gider...
Yeterli birinin en olumsuz eleştirisi bile yapıcıdır.
Korkusu yoktur ya, acaba boynuz kulağı mı geçer... Her eleştirisinde bile bulunur bir öğreti. Kırmaz da zaten asla, sanatçının şevkini!...
Yeterli kişiler öldürmeyi değil de, yaşatmayı severler.
Sığlıktan çoktan geçmişlerdir, derinde olmaları da engel değildir el uzatmalarına sığda bekleyenlere...
Ama... Toplayıp toplayıp sığlıktan taşları atanlara da, "dur" demeyi de bilirler, kibarca...
Bilirler ki, bu da yapılmazsa eğer, sığlar... Derinler... Bir çok kişi atılan taşlardan, az yada çok zarar görecekler...
Gülgün Karaoğlu
YORUMLAR
Eleştirmeye korktum şimdi! ŞAKA şaka...Aynen katılıyorum.O kadar ki öğretmen olarak çok yakaladığım olmuştur kendimi ,abartılı-yıpratıcı eleştiriler stratejik oluyor genelde.Eleştiri muhatabının dışında amaçlara hizmet ediyor...Bilinçaltı giriyor devreye...Kontrollü olmak lazım yoksa kendini eleveriyor insan karşısındakini hırpalarken..Bir de tavsiye, bazen umursamamak en uygun cevap böyle durumlarda,gördüm ama değmezsin der gibi..Tebrikler..Aslında dalgınlıkla girdim şiirlere bakarken ,iyi de oldu.Şu dalgınlık üstüne de yazsanıza birgün
Değerli Edebiyat Dostu Gülgün Hanım
Eserlerini zevkle okuduğum ve önemsediğim kalem dostlarımdan birisiniz ve bu akşam yazıda seçmiş olduğunuz gündem çok yerinde ve uslubunuz da size yakışır şekilde çok kibar ve alicenaptı.
Hangi konulardan esinlendiniz bilmiyorum ama bir kaç gün önce ben bu konuda yazmaya karar verdiğimde; biraz sinirlerim ve menfi duygularım geçsin öyle yazayım deyip vazgeçmiştim. Ne kadar iyi yapmışsınız bu misyonu en iyi şekilde yerine getirerek. Bunun için sizi yürekten kutluyor ve biraz bu pişen yemekte bendenizin de bir tuzu olsun babından bir kaç görüşümü eklemek istiyorum müsaadenizle
Kötü ve acımasız eleştirileri kimler yapar konusundaki görüşlerinize tamamen katılıyorum. Ayrıca çok kötü ve acımasız eleştiri yapanlar için bu yukarıda yazmış olduğunuz yazıdan esinlenerek bir benzetmede bulunmak istiyorum. Bu tür kişilere ben edebiyat teröristleri diyorum.
Çünkü suç işlese bile insanları hukuk yargılar. Eğer bizler yazar adayları olarak kötü bir eser yazmış isek bunu ancak edebiyat otoriteleri teknik açıdan eleştirebilir. Ve bu eleştirilerin de bir yazar adayını pek acıtıp rencide edeceğini düşünmüyorum bile.
Ama ben kötü eleştiriye bir örnek vermek istiyorum. Birisi bana aynı şu şekilde yazmış.
"Bu karalamanın şiirle falan ilgisi yok. Aaa bir de beyaz kurdele ile ödüllendirmişler"
bir diğeri de şöyle yazmış;
"Tamamını şiir olarak kabul etmek mümkün değilse de şu kısmı- alıntı yaptığı kısım- şiir sayılabilir.
Dikkat ederseniz eleştiriler tamamen hüküm bildiriyor. Şiiri idam eden öldüren hükümler.
Gerekçe: - yok
sadece kötü.
Samimiyetimle itiraf edeyim benim de beğenmediğim şiirler veya bölümler olmasına rağmen, asla böyle bir hüküm verme yetkisini kendimde görmem. Arkadaşım bile olsa o şiiri görmemezlikten gelirim. Altına birşey yazmam en azından.
Vasat bir şiirse kutlarım. Çok iyi ise zaten şiir beni çeker birşeyler katarım. Ben amatör şairlerin birbirlerine yaptıkları yorumları elbette teknik açıdan yorum kabul etmiyorum. Bu yorumlar bir şiir ziyareti ve dayanışmadır.
Yoksa şiir şiir dolaşıp senin şiirinin şurası bozuk, ötekine sen ne demek istedin, diğerine kardeşim bu da şiir mi diye yazılar yazmak hem edebi sayılmadığı gibi şehirin ortasında elinde bıçakla dolaşmaya benzer.
-Elinde bıçakla ne dolaşıyorsun kardeşim.
doktor musun sen?
-Yoksa teröristliğe mi özeniyorsun?
işte ben de böyle sorular soruyorum bu zihniyete, elimden geldiğince edebi bir yaklaşımla.
Sevgiler değerli Gülgün hanım.
Kaleminiz daim olsun.
yazdıklarınız yerinde tespitler..ben yazmayı düşünüyordum aslına bakarsanız benden önce davranmışsınız şimdi kıskançlıktan hasedimden çatlasammı acaba:))
birkaç gündür forum bölümündeki yorumlara bakıyorum özellikle kurul ve günün şiiri bölümlerine..yazılan her yorumu dikkatlice okudum..hatta birşeyler yazdım ve sildim...
geçenlerde bir cümle kurmuştum bir forumda bazı şiir dostları üzerine alınarak kırıcı olduğumu söyledi..
acıtmadan iğneyi tam dozajında sokmuşsunuz...
tebrik ediyorum...
saygılar