MİRAS-2.ALTIN
Dünyadaki Cennetim, Güneşim,
Herkes bir şekilde tanımlar yapar, örnekler verir, seninde kendine has sözlerin tanımlamaların ve örneklerin olmalı. Bunu söyleme nedenim, herkes gibi olmaya çalışma, kendin ol her daim. İsteseydi Rabbim herkesi aynı yaratırdı. Farklılıktan korkma. Yeterki bu fark insanlığa zarar vermesin.
Herkesin bir yöne baktığı anlarda bile farklı yönlere bakabilmelisin. İnsanların kötü yönlerini görmek çok kolaydır. Ya da karalamak, lekelemek. Tek noktaya bakanlar karalama ve lekeleme işiyle uğraşır. Ayrıca tembellerin işidir bu...Karalanan ve lekelenen her şey için ’neden’ sorusu sormalısın...Demek istediğim çöplükte açan bir çiçek aramalısın. Yıllar önce Türkçe öğretmenim ’Çöplükte açan bir papatya size neyi anlatır ?’ Sorusuna karşılık bizden bir kompozisyon yazmamızı istemişti. Hepimizin farklı yorumları vardı, fakat özü aynıydı hikayenin. Sonuçta iki öz meydana geldi. İyimserlerin yorumu ve kötümserlerin yorumu.
Ağaçlı bir yoldan geçerken görerek baktınmı hiç ? Güneş ışığında farklıdır ağaçların görünümü, sisli havalarda farklı, yağmurlu günlerde çok farklı. Oysa ağaç aynı ağaçtır, çiçek aynı. Birde karanlıkta geç o aynı yollardan, ne ağaç görürsün ne çiçek...Ne dersin insanlara benzemiyormu ?
Bakışlarında her zaman güzeli görmen dileğiyle...
24/04/2003-nilkkurt(Oğluma yazdığım günlüğümden 2.altın)