- 624 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
EY ÖZGÜRLÜK!..
Bana kalırsa sigaranın zararından çok, asıl önemli olan bu durumun bir ÖZGÜRLÜK meselesi olmasıdır.
Çünkü sigara içen bir kişinin ÖZGÜRLÜĞÜNDEN söz etmek neredeyse imkansızdır.
Sigara içme isteğinin kişide oluşması, o kişinin kendisinin sadece bir BEDENden ibaret olduğu kabulüne dayanır.
Çünkü sigara bir madde, bedenlerimiz de, bizim maddi yönümüzdür.
Sigara tamamıyla bir madde BAĞIMLILIĞIDIR ki; bu süreç bütünüyle bir kimyasal süreçtir; BEYNİN ve BEDENİN kimyasını ilgilendiren..
Yani sigarayı arayan, onu bırakamayan SEN’in BEDENindir!!
Hâlbuki unutma ki, SEN bir BEDENden ibaret varlık değilsin!!
Bir de BİLİNÇ yönün var; ki hakiki yönü O’dur İnsanın..
Bedenine yansıyan HER ŞEY Bilinç Boyutunda mevcuttur sende...
"Ben sigarayı bırakamıyorum" demek "Ben Bilincim, Şuurum ile Beynime hükmedemiyorum" demektir.
Çünkü Bilinç sigarayı aramaz, sigarayı arayan Sen’in Beynin ve Bedenindeki kimyasal tepkimeler ve arayışlardır.
Çünkü hücrelerin bir kez almıştır o nikotinin ve diğer kimyasalların tadını(!)...
Oysa ki Bilincin bu kimyasal süreçlerden çok daha GÜÇLÜ ve ETKİN bir boyutundur senin..
BİLİNCİNİN GÜCÜNE EREBİLİRSEN YALNIZ SİGARAYI DEĞİL, BİR ÇOK ŞEYİ DAHİ TERK EDEBİLİRSİN…
Bilincin ÖZGÜRLÜKten söz ediyor, ancak BEDENin hâlâ sigara içmeye devam ediyorsa; ÖZGÜRLÜK anlayışın ve yaşam değerlerini bir kez daha gözden geçirmen gerekir.
Örneğin "BEN" dediğin varlığının sadece bir bedenden ibaret olduğu düşüncesinden Kendini kurtarman gibi..
Toplumsal anlamda kişinin sigara içebilme hakkının olması dahi bir özgürlüğün ifadesidir.
Hakiki ÖZGÜRLÜK anlayışında insanların hata yapabilme hakları vardır.
Ancak bu hataları yapabilme hakkının verilmesi dahi hep MUTLAK ÖZGÜRLÜĞE BİR BASAMAK olsun diyedir...
Bak Canım arkadaşım, bırak "Sigara Sağlığa Zararlıdır" tarzından klişe sözleri de, sen kulak ver bu SESLENİŞE...
ÖZGÜRLÜK SENİN İÇİN HAKİKATEN ÖNEMLİ Mİ, YOKSA DEĞİL Mİ?
Bu soruya samimiyetle YÖNEL ve gereğini yap..
Kırmızı hap mı, yoksa mavi hap mı TERCİHİN!?
Yaşam senin, tercih senin!..
UNUTMAYASIN ki ÖZGÜRLÜK hissedilesi EN GÜZEL HÂLDİR; duygudan da öte!...