BEREAT = YILLIK 'KADER' PROGRAMI
BU GECE = KULLUK bilincine varılma gecesi.
BU GECE = Dualar aleminde ’YOK’ olma gecesi.
BU GECE = ’YILLIK KADER PROGRAM’ gecesi.
BU GECE = Mü’minlerin ’ÖZEL’ gecesi.
BU GECE = Önümüzdeki bir YIL içerisinde yaşanacak ömrümüzün,,, nasıl geçeceği ve nerde ve nasıl sonuçlanacağına karar verildiği gece.
.
_Öyleyse sende hakında hayırlısını iste ve bu geceyi boşa geçirme.
_Ebedi saadetin için Rabbine teslim ol ve "Vermeyi sevmeseydi istemeyide vermezdi" düşturuyla isteyebildiğin kadar iste cünkü Rabbin cömerttir ve cömertleri sever.
__________
BU GECE =
*Bereketli, feyizli bir gece olması sebebiyle ’Mübarek’ tir./ ÖZEL
*Kulun günahlarının affolunması sebebiyle ’Beraet’ tır./ AF, KURTULUŞ
*Kulların ihsana kavuşmaları nedeniyle ’Rahmet’ dir./ BEREKET, HUZUR
.
Bu gecenin diyer özellikleri:
1- Bu gecede önemli işlerin seçimi ve ayırımı yapılır.
2- Bu geceyi ibadetle geçirenlere yardımcı olması amacıyla Allah c.c. tarafından melekler gönderilir.
3- Bu gece bağışlanma ve af gecesidir.
4- Bu gecede yapılan ibadetlerin fazileti çok büyüktür.
5- Bu gecede Peygamberimize s.a.v. şefaat yetkisinin tamamı verilmiştir.
Bu yetkinin üçte biri Şaban’ın onüçüncü günü, üçte biri Şaban’ın ondördüncü günü, geri kalan üçte biri de Şaban’ın onbeşinci günü verilmiştir.
____________
İnsanların bir sene içerisindeki genel rızıkları, zengin veya fakirmi olacakları, doğum ve ecelleri gibi mühim hususlar o gece içerisinde meleklere bildirilir.
O geceyi ibadetle geçirmek ve nafile namaz kılmak sevaptır (en iyisini ALLAH c.c. bilir) ama o geceye mahsus belirli bir namaz şekli yoktur.
Efendimiz s.a.v. bu geceyi ibadetle geçirmiş ve Allah’a c.c. şöyle dua etmiştir: "Azabından affına, gazabından rızana sığınır, senden yine sana sığınırım. Sana gereği gibi hamdetmekten acizim. "
Efendimiz s.a.v. ayrıca buyurmuştur:
"Şaban ayının yarısında, gecesini namazla, gündüzünü oruçla geçiriniz.
ALLAH c.c. o gece güneşin batmasıyla dünya göğüne iner ve şöyle der:
Benden af dileyen yok mu,,, onu affedeyim.
Rızık isteyen yok mu,,, rızık vereyim.
Şifa dileyen yok mu,,, şifa vereyim. "
.
"Allah c.c. Şaban ayı’ın onbeşinci geresi / Bereat gecesi tecelli eder ve ana-babaya asi olanlarla Allah’a c.c.ortak koşanlar dışında bütün kullarını bağışlar. "
Anne ve babasını incitenler, büyücüler, başkalarına kin besleyenler içki düşkünleri /tövbe etmedikce/ bu gecenin faziletinden faydalanamazlar.
__________________________
Haydin o zaman, Rabbimize teslim olalım,,, bu geceyi dolu dolu nefsimizle, tüm nefesimizle ihya edelim diliyorum.
Bu gece hakkımızda hayırlısıyla, Rabbımızın razı olduğu kullarından olmamız kaderimize yazılmış olsun dileklerimle.
Tüm mü’minlerin BERATI hakkında hayırlı olsun. Allah’ın c.c. affına, Efendimizin s.a.v. sefaatine nail olmamız dileklerimle.
Selam ve dua ile kalın.
___________
Şahinde Hülya Kahraman / 5.8.2009