- 699 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
120 - SORGU
Onur BİLGE
Bu gece havada çam kokusu var. Etraf sakin, sessiz... El ayak çekilmiş, dünya bana kalmış. Her zamanki yerimde, elektrik direğinin ve Görünmez Adam’ın arkadaşlığıyla, elimdeki öyküyü okumaya başladım:
Türkiye’nin güney cephesindeki salonunun önündeki, Akdeniz’e bakan geniş balkonu olan Antalya’da, denize nazır, beş yüz metrekarelik bir bahçe içinde, kırmızı kiremitli, beyaz badanalı, elli metre kare kadar minik bir ev... Üç duvar beyaz badanalı, ön taraftaki tahta çit ve bahçe kapı da beyaza boyanmış. Sandalyeler, masalar da beyaz. Masaların üstünde, beyaz zemin üzerine küçük kırmızı mineler, sandalyelerin üzerinde kırmızı üzerine beyaz mineler olmak üzere, aynı desende kumaş; etraflarında birbirlerinin renginden, yani zıt renkte fırfırlar... Kumaşları özenle seçilmiş, itinayla dikilmiş.
Bahçenin dışında, verandanın önünde dört katlı apartman boyunda otuz yaşında olduğu söylenen bir iğde ağacı var. Baharda son derece güzel kokan minik sarı çiçeklerle
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 5
OYUN - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
yazılarının bana göre ve benim için en keyfili tarafı şimdiye kadar biline ritüelleri ve rutinleri kendi yüreğinizle ve mantığınızla yeniden ele alıyor oluşunuz... bu bir şeyin yaşanabilirliğini, bir başkasının da kendim gibi bir şeyleri anlamak ve yaşamak adına çaba sarf ettiğini gösteriyor bana... ve bu sayfada okuduklarımın aslında kendi sorguladıklarıma dönüştüğünü bilmek yalnız olmadığımın da bir göstergesi sanırım...
yüreğinize ve kalemize sağlık...
evet cok önemli konu bu herseyin azi karar cogu zarar.
yemek konusunda biz yalnis yapiyoruz toplum olarak.
agir yemegi aksam yemegi olarak hazirliyoruz.
ne sagliksiz halbu ki.
en önemlisi sabah edilen kahvaltidir.
aksam 6 dan sonra hafif yemek yemeli insan.hem kilo almiyor insan hemde saglikli kaliyor.
halbu ki evet dinimiz ne güzel he konuda bilgi vermis.
gercekten Almanlara bakiyorum 70 yasindaki insan 45 gibi görünüyor besinine de dikkat ettigi icin.
dünya alem bizden ileri yinede dinimiz herseyi tam manada aciklamisken hatta üstelik.
Bu kapı, umutsuzluk kapısı değil!” demiyor mu Mevlana? Yeryüzünde; her derdin dermanı, her sorunun çözümü vardır. Çaresiz kalana, bir yardım eli uzanır..
evet kesinlikle.
Allah kaldira bilecegi kadar dert yüklüyor omuzuna her insanin.
okadar cok seylere deginiyorsunuz ki siz yazilarinizda binbir gece masali tam manada.
insanin da bu yüzden binbir yorum yapmak geliyor icinden.
cok güzeldi yine.
sizin de beraat kandiliniz müübarek olsun.
tüm hasta dertli insanlarda dertlerinden hasttaliklarindan beraat etmesini diyorum yüce Allahtan..
saygilar cok cok.
hicbitmez tarafından 8/5/2009 3:29:57 AM zamanında düzenlenmiştir.