- 2191 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
EY ŞAİR,DUY SESİMİ!(Güzel Türkçemize Sahip Çıkalım 2)
Edebiyat,duygu ve düşüncelerimizi sözlü ve yazılı olarak aktardığımız bir sanat dalı.Bunu gerçekleştiren de dil.O halde edebiyat ve dil birbirinden ayrı düşünülemez.
Şairler duygu ve düşüncelerini aktarırken sözü en iyi şekilde kullanmaya çalışır.Bu nedenledir ki anlatımı güçlendirmek için çeşitli yollara başvururlar.Şiire akıclık katmak için uyak,aliterasyon gibi ses benzeşmelerini tercih eder;söz sanatlarını kullanırlar.Kendi anlatımlarına uygun anlatım tarzlarını seçerler.Kimilerine göre şiir vezinli kimilerine göre serbesttir.
Hepimizi mest eden,okuduğumuzda bir ırmak gibi akıp giden şiirler olduğu gibi,çok kısa sözlerle oluşan şiirlerde vardır.Önemli olan sözü güzel ve doğru kullanmaktır.Sözü en iyi kullanan usta şairdir.Bazen sayfalarca kitap gerek olmayabilir sesimizi duyurmak için.
Şair sözü güzel,etkili ve doğru kullanandır.Bu da demektir ki dil;yani Türkçe...
Her gün onlarca şiir yazılıyor "Edebiyat Defteri" sitemizde.Şiir sayesinde güzel dostluklar kuruluyor.Şiir yazan yürekleri kutlamak gerek.Zaten öyle de yapıyoruz.Emeğe saygı duyuyoruz.Yazılan şiirlerTürkçemizin gelişmesine katkı olacak en önemli unsurlardır.Ben bu kadar biliyorum demek aymazlıktır.Ve olaya da biraz ciddi yaklaşmak gerekir.Biraz da sorumluluk gerektirir.Sitede kısa bir gezinti yaptım.Yaptığım alıntıları hiç bozmadan aktaracağım.Zaten bir paylaşım sitesi değil mi? Buyrun paylaşalım!
Papyon’u çocukta takar
Garson da, bürokrat ta
Televizyon’u herkes izler
Kimi kahvehaden, kimi evden, kimi otobüsten
Kimi gözlerinle bakar, kimi dinler yürekten
Tansiyon’u olanın diyeti vardır
Rezervasyon’u hep karatopraktır
Misyon dinlemez, motivasyon şartlanmadır
Doktor reçete verir, develüasyon
Devede kulaktır, şekeri olanı azdırır
Şiir yazan arkadaşımın vermek istediği ileti farklı.Hatalar bilerek yapılmış.Amaç gönderme yapmak.Dikkatleri çekmek.Acaba iletiler yerine gidiyor mu? Sorun burada. İşte bazı yorumlar:
- "Bende PİRENSİP olarak kimseyi eleştirmiyorum."
- " Şiir şahanemasyon olmuş.Kutlamasyona geçeyim.Tebriklerim."
- "Doğal olmak budur."
İşte size üç yorum haydi alkışlayalım.
Devam ediyorum aktarmaya:
- "Tebessümlü,güleryüzün..."
- "Sen bir yana
Dünya Alem bir yana"
- "Hizmetine sarıl,masivadan sıyrıl
Gafletinden ayrıl!bu dur tek temenni
Emanetleri bil,gözyaşlarını sil
Nasip uzak değil! bu dur tek temenni."
Şiirin her beytinde kullanılan " bu dur tek temenni." baştan sona ayrı yazılmış.Buna da
gözden kaçmıştır diyebilir miyiz?
Şu yapılan yoruma bakar mısınız?
-"Öptüm şairin nefis şiiri ve yüreğinden."
Nesir şiir şeklinde yazılan bir örnek:
".......ağlamaklı hıçkırıklar yerine tebessüm haykırsın bakışların benlki bende o zaman varlığından haberder olduğumu hatırlarım belkide yokluğunda kızılca kıyametin koptuğu cehennemden yanarım senin yerine bitanem."
Bir şiir başlığı: "SENSİZ VE YANLIZIM"
İşte güzel Türkçemizden örnekler: "HERKEZ,EYER,BAĞZEN,GELCEM,SEVİYO..."
Aşağıdaki dizeleri inceleyin,hem anlatım,hem de içerik yönünden!
"Müptelayım gülüşüne...Ne hoştur tebessümün
Senin bir tebessümün,bana bir bahar gibi.
Bülbül güle yetinsin,bülbülüyüm hüsnünün."
Diyecek bir şey bulamıyorum ve yorumu yine sizlere bırakıyorum.Bu ülke "Türkçe Benim Ses Bayrağım!" diyenlere sahip.Şairlerimizin kemiklerini sızlatmayalım.
Amacım kimseyi rencide etmek değil;hepimiz hata yapıyoruz. Biraz duyarlı olmak gerek.Türkçe’nin kullanımına katkıda bulunmak için burdayım.Henüz şair de olamadım.
Sadece haykırdım.Unutmayalım ki:
"ŞAİRLERİ HAYKIRMAYAN BİR MİLLET ,ÖKSÜZ KALMIŞ ÇOCUK GİBİDİR."