- 958 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÖN TÜRK TARİHİ (2)
ÖN TÜRK TARİHİ (2)
Değerli Türk araştırmacıları Kazım Mirşan ve Haluk Tarcan tarafından yapılan araştırmalar, tarihimizin 3 bin yıllıktan çok daha ileri olduğunu ispat etmektedir. Ben sadece derlemeleri burada yayınlamak istiyorum.
Dostlar, lütfen tarihimize sahip çıkalım. Biz öyle genç bir millet değiliz. Tarihimiz de yeni değildir. Bizim tarihimiz ilk Uygarlıklarla başlar. Medeniyet dünyaya bizlerden yayılmıştır. Avrupa kültürünün temelinde Türk izleri vardır. Yeri gelince belirteceğim sıra ile kısaca şöyle diyebiliriz.
Etrüskler Türk kökenli bir halktır. Latin alfabesinin temeli Etrüsk’çe olduğuna göre batı dillerinin kökeni Türkçedir. OK, kelimesi İngilizce tamam anlamına gelir. Olsa kökeni Avrupa’ya yerleşen OK Türklerinden gelmektedir. OK lar aslında Hun’lardır.
Biz Anadolu’ya 13 binyıl önce geldik. Bunların hepsine sırası ile değinmek isterim. Umarım kimseyi sıkmamış olurum. Bu makaleyi yazarken dün gece Haluk Tarcan Hoca’mın sitesinde kendisine e-posta gönderdim. Nezaket olarak yazılarını kullanıp kullanamayacağını sordum. Bu gün öğlen sonu kendisi çok nazik bir şekilde beni aradı ve çok mutlu olduğunu söyledi. Bende çok mutlu oldum, yıllardır takip ettiğim, Ceviz Kabuğu programında kaç kere izlediğim bir insanın araması ve müsaade etmesi beni mutlu etti.
Ben öğrendiklerimi buraya yazacağım. Umarım sizlerde destek olursunuz. İnanmayan dostlar araştırırsa tarihimizi hepsinin gerçek olduğunu görecektir.
Burada bu değerli araştırmaları için Sayın Kazım Mirşan ve Haluk Tarcan hocama sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
Konumuza gelince giriş yapalım isteyelim;
ÖN TÜRK SİYASAL OLUŞUMLARI
Mirşan, Türk devletlerini Zaman ve mekânda aşağıdaki şeklide sıralamıştır
1. ON-UYUL ilk devlettir
2. BİR-OY BÏL ikinci devlettir
3. AT-OY BÏL üçüncü devlettir
4. TÜRÜK BÏL dördüncü devlettir
Biz son yaptığımız çalışmalarla Qara-tau kültüründe, 35bin / 10 bin yılları arasındaki ÜSTKABATAŞ (Paleolitique superieure)döneminin sonlarında, iki qalanın saptanmış olduğunu gördük:
• ŞUNYU ve SAMARKAND:
Bu iki Qala Arasında,
• 35’binlerden zaman içinde kopmadan bin yılları aşarak gelen ikinci kere
• (-10500 / 700 ) üst Kabataş döneminde varlığı bilinen ve sonunda
• ŞUNYU adıyla bir siyasal kuruluş olarak ortaya çıkan – şimdilik -
• İlk Ön-Türk siyasal kuruluşudur.. Şunyu adındaki siyasal kuruluş, kökeni 35 binlerde olan bir Qaladır. Fakat bu, onun 35binlerde Şunyu adıyla kurulmuş olduğu demek değildir. Bu adı hangi tarihte aldığını bilmiyoruz. Ancak, 35binlerden kopmadan geldiğini ifade etmek istiyoruz. Bir önceki yayınımda eksik ifade nedeniyle ters anlam çıkmış olduğunu özür dileyerek bildiririm.
Bu kuruluşu ŞUNYU adıyla bildiren 5 kaynak vardır :
1. Rus(Ranov),
2. Alman(De Groot-KM),
3. Çin(Liu Mau Tsai- KM) ve Türk araştrırmacılardan
4. Mirşan ,yola çıkarak ve
5. Z.V.Togan’ın haritasını da buna katarak,
6. ŞUNYU’yu bulduk
1921’de, araştırmacı J.J.M.de Groot ,
• Çin kaynakları
• Hunların 2300/ 1900 yıllarındaki
• HİA sülâlesi çağında
• ŞUN-UY’lar adını taşıyan UÇBEYLER’inden söz ettiklerini yazmıştır.(Die Hunnen d. vorchist zeit, Berlin/ Leipzig1921- K.Mirşan) .
• Günümüzde yapılan araştırmalarda Hun’lar döneminde
• SHANYO denen, ne olduğu bilinmeyen bir halkın varlığı ortaya çıkmıştır.
Adı genel olarak ŞUNYU diye verilmiş olan qala, Pamir dağlarında 2000 metre yükseklikte Şunyan nehri vadisinde ortaya çıkmıştır. Bir Kaynak, Pamir’in ilk adının
• Şunyan olduğunu yazar. Mirşan bu adı
• APAM-ÏR olarak vermektedir ; insan üstü kudrete inanmış Ön-Türk ulusunun, Can’ın Tanrıya erişmesi için, yeryüzünde bulduğu en yüksek yere, başka bir ad vermesi düşünülemez.
Şunyu adını de Groot, ŞUNUY diye veriyordu. Aslı, Mirşan’ a göre Ön-Türkçe
• UŞUÑ-UY olmalıdır; UŞUÑ (uşung) , egemen yönetim , UY, BİR/lik demek olduğuna göre, egemen yönetim birliği, federal devlet yüce katı anlamlarını vermektedir.
Bir noktayı açığa çıkarmak isteriz : Uşun-Uy’u tepit eden Ranov, yazı, olup olmadığından söz etmiyor. Henüz bu konuda hiç bir bilgimiz yok , bekleyeceğiz.
GREKO ROMEN GÜREŞİ
İtalyan Alplerinde Oglio(olyo) vadisine yerleşmiş olan QAMUNLAR adındaki Ön-Atalarımızın kayalara yaptıkları güreş resmi: Ön- Atalarımızın yerleşip dip kültürü oluşturdukları ülkeler sahip çıkmışlar, bizler bunun farkında bile olmamışız.Sonuçta, bu ata güreşine GREKO-ROMEN güreşi adı verilmiştir; Yani, hem Romalılar hem de Grekler bu güreşe sahip olmak istemişler sonunda ne her iki ad birleştirilerek Greko-Romen şeklinde karar kılınmıştır.
Coşkun Mutlu / Hüznün Şairi
YORUMLAR
ustadim adamlar yogurda, lokuma, nazar boncuguna ve hatta sazimizi da istiyorlar. JP ROUX "Turklerin tarihi" inde diyorki:
" bu kadar devlet kurmus, bu kadar devlet yikmis, bu Turklerin tek amaci galiba ordular kurup, savasmak, esir etmek, sonra serbest birakmak ve sonra yeniden savasmak"
Biraz hovardalikmi var?? yook yook asla!! Yanlizca emperyalist degiliz. Insana saygi gostermeyi, hos goruyu ilke edindik.