- 8507 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
KADINDA SEVGİ BİTERSE
Kadınlar severse bütün ruhuyla varlığıyla sever ama bitirmeye karar verdiği zaman yolundan asla kimse döndüreme.Bir vazonun kırılıp yapıştırıdığında eskisi gibi olmaması gibi.Sevgi biterse kadın ne yapacağını iyi bilir,içten içe çözülen her hücreyle birlikte bir saniyede terkdip gider ama evliliklerde çocukların hatırına bir süre katlanır ve yine gider.Sevgi kadın için onurdur,gururdur,emektir,sevdiğine canını vermektir.
20 yıl önce kaybettiğim eşimin bana yaptığı ufak bir hata gibi görülsede bir anda sevgimin bitmesine sebep olmuştu.Kocam tereyağ,peynir ticareti yapıyordu.Dolasıyla iş bağlantıları nedeniyle şehirdışı gitmesi gerekiyordu.Çoğu müşterinin ailleleriyle tanışmıştık.Bazen bende onunla birlikte gidiyordum.Bir gün yine şehirdışı gideceği yere bende seninle gelmek istiyorum dedim,hayır dedi.Ben yalnız gideceğim dedi,ben ısrar ettim beni de alması içinkzdı ve kabul etmedi.Sabah kalktığımda erkenden kalkıp küçük bir kağıda bir not yazıp kaçarcasına evden gitmiş olduğunu anladım.Notta şöyle yazıyordu.(Ne yaptımsa mutlu olmadın yarın boşanma davası açacağım herhalde şimdi mutlu olursun)ben şaşırmaktan öte yeni doğmuş bir bebeği olan mutlu bir kadındım.Beni boşaması için bir sebep yoktu ki,yani biz birbirimizi seviyorduk.Bir anda öfkeyle yazılmış bir nottu.Ama bu notu okuduktan sonra kocama olan sevgim saygım bir anda bitti.Şok geçirdim.Nasıl yazabilirdi bunları .Ve ben bu kağıt parçasını hala saklıyorum.Bavulları toplamaya başladım terkedecektim onu.İki oğlumuda yanıma alıp gidecektim.Kayınpederim beni çok severdi Allah rahmet eylesin ,bana mani oldu gitmeme müsade etmedi.Bende çocuklarımın hatırına gitmedim çünki daha çok küçüklerdi.Kocam eve geldi özür diledi,pişmandı ama ben çok değişmiştim yani artık onu sevmiyordum,anlamsızca bir hayat başladı.Bir süre sonra kocam rahatsızlandı ve çok hastane gezmemize rağmen kalp büyümesi rahatsızlığından kaybettim.Üzüldüm yuvam yıkılmıştı,dul kalmıştım.Biri 10 biri 3 yaşında iki oğlan çocuğu ve ben...Cenaze töreninde yaşlı gözlerle tabutuna doğru baktım NEDEN DEDİM NEDEN ?SEVGİMİ BİTİRDİN OYSA SENİ NE ÇOK SEVMİŞTİM,SAYMIŞTIM..Allah rahmet eylesin,mekanı cennet olsun.
NURTEN CAN
YORUMLAR
Yazınızı okurken, üzülmemek elde değildi, sebepsiz sebeplide olsa öle habersiz, istişaresiz. Ani reflekse kapılıp hayat karartmak, alkışlanacak hareket değil. Rahmetle yad edişiniz ona olan saygınlığınızı ve sizin asaletiniz de sergiliyor(tebrik ediyorum)
Tanıdık Müteahhit, arkadaşımızın gayrı dostu, sıkıştırınca seni karına diyeceğim tehditleriyle müteahhidi sömürüyorken, müteahhit söylersen söyle be ya der, demesine ama kalpte seri şekilde atar. Kadın gider çalar kapıyı, ben kocanın dostuyum seni kocan aldatıyor der.
Hanım hiç istifini bozmaz ve bittimi diyecek(ler)in der.gelen kadın şaşkındır.Müteahhidin hanımı gayet sakin ama vakarlı bir şekilde,gelen kadına,eğer benim beyim senin gibi günlük sürtükleri pas-pas etmeden eve gelirse ben onu evime almam.tamam mı.deyince.....kadın Allah belanı versin diyerek oradan uzaklaşır...
(onlarda birbirlerini çok seviyorlarmış)demek ki bazı sevgiler sunimi oluyor ne hala hatırın kalmasın gibi.
Merak ettiniz demi, aradan epey zaman geçer müteahhit rahattır, asılanı yok. Akşam evine gülerek neşe içinde girer Hanımı Bey der senin falan isimli arkadaşın var mı direk sorar bey şaşkın kelimeleri dizelemekte zorlanır. Merak etme seni daha rahatsız edemeyecek. Durumu izah eder. ve adamda yemin eder gerçek sevginin temelini atmış olurlar...
Tabi buna kaçta kaçımız tahammül edebiliriz o da ayrı bir mevzu..
Bundan sonraki yaşamınızda ailenizle sağlıklı sıhhatli nice uzun yıllar yaşamanızı diliyor saygılar sunuyorum. Hüseyin DAĞLAR...
hayat her zaman güzel olmuyoru Nurten hanım.....ama bizler her zaman güzelliğini özleriz,güzeli yaşar daha güzeli olsun isteriz...ve bir ömür böylece gelip geçmiş farkında bile olmayız..
Herkesin elbet bir hayat hikayesi vardır..ama yaşanmış ama yaşanack..üzüldüm yaşamış olduğun acılara,bizler uzaklardan sadece bunu diyebiliyoruz işte...sevgi tutku ile başlar karşılık alamayınca öfke ve hırsla biter...kadın yada erkek fark etmez...önemli olan onu yürekten sevebilmek...
güzel bir paylaşım severek okudum yüreğine sağlık..mutlu günler dileğim ile...
yazınızı geç okudum biliyorum çok üzgünüm acınızını çok iyi anlıyorum kadın affedicidir sonuçta çocuklarımız için katlanmak zorunda kalıyoruz .geri dönmesi güzelde eşinizi kaybetmeniz beni çok üzdü .mekanı cennet olsun çocuklarınıza ömür versin başından sizi eksik etmesin canım huzurlu ve mutlu günler çocuklarınızla geçirin der sevgilerimi bırakırım sayfanıza...
bana göre erkekler çok dengesiz..çalıyı tepesinden sürümekte çok marifetliler..
hiç söylenmeyecek sözleri çok rahat söylüyorlar..
neleri bitirdiklerinden habersiz..
oysa kadın yüreği ne kadar naif ve özeldir..onu anlayan çok azdır..
eşinizde pişman olmuş ama bu hiç bişeyi düzeltmemiş..
ve acı son..yaşasaydı siz hala yaralı gönlünüzle hizmetini edecektiniz..
ölmüş olması ailenin bölünmesi ve yokluğu..ayrılık olsa ne değişirdi..
velhasılı konu uzun..
eşinize Allah cc tan rahmet diliyorum..size de hayatta başarılar..
anlamlı bir paylaşımdı..hemen hemen her evde olanlardan..
selam ve sevgiler...
>>AĞLAMAYI BİLMEYEN GÖZLER SEVMEYİDE BİLEMEZ<<
demekki yaşlı gözlerle tabuta bakarken içinizde hala eşinize karşı olan sevginiz ön plana çıkmış
allah rahmet eylesin ne diyelim ölenle ölünmüyor
hayatta iken kalbimizde öldürdüklerimiz dahada acı veriyor insana şu anda bende olan gibi
duygusal bir yazıydı size ömür boyu başarılar diliyorum
sayfanızı geçte olsa bulup keşfedip ziyaret ettim...şiirinizi ve yazınızı okudum...birikiminiz....bol.... hoş akıcı sade uslubunuzu çok beğeniyle okudum.....kutluyorum çok güzeldi.....kişinin öfke kontrolü çok önemli.... çatışan iki öfke ... tamiri mümkün olmuyan sonuçlar getiriyor...siz yaptığını bağışlamadınız o kızdı boşanalım dedi... ama birliktelik devam....kalpler kırık sevgi saygı yara almış...biri ebediyete intikal diğerinde burukluk .....suçlu ayağa kalk derlerse........saygılarımla....
Kadın sevince tam sever her zerresiyle sadık ve vefalıdırda Neden ellerine verilen kalbi bir anda yere atar erkekler anlamış değilim..Her an yeni yüz arayışlarımı..Yoksa yetişme tarzımı erkektir elinin kiridir..1 ERKEK istediği kadarla evlenir..Ama çocuk varsa ceremeyide çeken onlar olurlar..Geçici hevesse evlenmeler hiç çocuk yapılmasa daha azalırdı mutsuz çocuklar..Arkada kalan hanımlarında acıları azalır hem anne hem babalık yapma görevini üstlenmezlerdi..Güzeldi yazınızın konusu..
KADIN ADAM GİBİ SEVER O SEVDİĞİ İÇİN HER ZERRESİNİ VERİR İSTENSE.ERKEKLERDE OKADAR VEFA VARMI OLUR MU BİLEMİYORUM..SELAMLAR..
.Cenaze töreninde yaşlı gözlerle tabutuna doğru baktım NEDEN DEDİM NEDEN ?SEVGİMİ BİTİRDİN OYSA SENİ NE ÇOK SEVMİŞTİM,SAYMIŞTIM..
Sevmeyi bilmek lazım,şu kısacık hayatta
Çok zormuş kürek çekmek,akıntıda,dalgada
Gülerken gördüğün ben,hep ağlayan biriydi
Çığlıklarım suskundu,aşkım hala diriydi
Sen kırdın kalemimi,istesen de yazamam
Kalbin çok dar sevgime,zorlasan da sığamam
Kanayan yüreğimi,gözyaşımla silmiştim
Bıkmadan usanmadan,hep sevmeye gelmiştim
Oysa sen....
Yana yanayken uzakta olmak bu olsa gerek
paylaşımınız için teşekkürler
Bilinmez ki neden erkeklerin doymamışlığımı desem ,zamanında yaşanılmamışlığın verdiği bir eksiklik mi desem ...
Her ne dersem diyim onlar adına hiç bir neden bahane değil yaşadıklarınıza ve yaşadıklarıma ve yaşadıklarımıza ...
OYSA ONLARI NE ÇOK SEVDİK AMA GALİBA SADECE BİZ SEVDİK...
Yazdıklarınız yaşadıklarıma ve yüreğime değdi,kalemize sağlık...