- 9313 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ANNENİN KIRGINLIKLARI.........
BU GÜN SAAT 6/30 GİBİ UYANDIM.Her zamanki gibi ama ben her zamanki ben değilim! yüreğimde inceden bir sızı, bir kırgınlık var yatağımdan kalkmadan gözlerimi kapadım bu gün çok iyiyim bu gün süperim dedim kendi kendime tekrarladım bir kaç kez..
Bismillah deyip kalktım yatağımdan mutfağa gidip çay suyunu koyup hemen duşa girdim üzerimdeki negatif enerjiyi atmak için.gözlerimi kapadım suyun altında.allahım dedim.bu akan su sadece bedenimi temizliyor. ya içimdeki kırgınlıkları kızgınlıkları ne temizliyecek?
kimin olmuyorki kırgınlıkları kızgınlıkları dediğinizi duyar gibiyim. iyide bu en yakınından evladından kızından olursa yıkılıyorsun.ömründen ömür gidiyor..aslında yazıp yazmamakla kararsız kaldım ama sonra yazarak rahatladığımı düşünnünce aldım kalemi elime.
kızım çok güzel hanım bir kız çok şükür çok güzel bir evlilik yaptı çok ta iyi bir eşi var. ikide nur topu gibi evladı..gelin görünki hiç bir şeyden mutlu olmayan incir çekirdeğini doldurmayacak şeyler için huzursuzluk çıkaran biri oldu çıktı..
ne yapacağımı nasıl davranacağımı şaşırdım bana ve kardeşlerine hükmetmek istiyor..
gelelim benim kırıldığım konuya geçtiğimiz pazar bizdelerdi olmadık konudan bana dikledin sonrada bana git diyorum başımdan diye diklendi nasıl kırıldığımı anlatamam aklıma geldiği zaman gözümden yaşlar kendiliğinden akıyor.bir anne için en zor an bu olsa demek evladından hakeret duymak.
oysa ben onu ne hayallerle büyütmüştüm yavrularım için ne acılara ne yokluklara dayanmıştım yeterki boyunları bükülmesin diye.yinede istesinler canım onların rabbim canımdan can alsın onlara versin yeterki acılarını göstermesin inşallah.
malesef geçte olsa anladımki kızım benim iyi niyetli olmamı hep alttan almamı kullanıyor annelik duygularımı suistimal ediyor.
kendi kendime yatayım bir amaliyat masasına aldırayım iyi olan bütün duygularımı.
duygusuz olursam belki bu kadar sızlamaz bu kadar acımaz içim.diyorum..
PEKİ SİZLER NE DERSİNİZ?
YORUMLAR
tşk arkadaşım sayfama hoş geldiniz..allahım size peygamber sabrı versin inşallah başınız sağ olsun oğlunuzun mekanı cennet olsun...yani er veya geç gideceğimiz yer ...kızıma mektup yazdım duygularımı dile getirdim mektubu okumuş ağlayarak yanıma geldi boynuma sarıldı canım annem diye o kadar mutlu oldum ki anlatamam ..aramızda sözlerle anlatamadığımız iletişimsizlik varmış bunları yazılara dökünce ikimiz açısındanda çok iyi oldu bütün sorunları olanlara tavsiye ederim..........
saygılar.
arkadaşım haklısın insan evladından ufacık ters hareket görse kahroluyor benimde evli iki çocuklu öğretmen bir kızım var birde 26 yaşında üç yıl önce trafik kazasında kaybettiğim üstğm tabip oğlum vardı evlat acısı o kadar zor ki gerçi sizde anlatmışsınız canımdan çok değerli diye.........onun için anne olarak çok olgun ve devamlı verici olmayı öneriyorum sizi çoook iyi anlıyorum yerine göre bende böyle sıkıntılar yaşıyorum ama her ne olursa olsun yavrularımızı hiç kırmayalım üzmeyelim diyorum çok şükür rabbime oğlumu hiç mi hiç üzmemiş ve kırmamıştım hadi gelin sizde hiçbir şeye kırılmayın üzülmeyin anneler hep verici değil midir sevgilerimle arkadaşım
teşekkürler arkadaşlar güzel yürekleriniz için inan içime sular serptiniz nil hanım yazınızı okudum inanın çok güzel bana yol gösterdi bende üstüme giydim duygusuzluk elbisemi ama bana hiç yakışmadı.. bişile düzelee kadar üstümden çıkarmak yok söz..
kolero sakın canım asla anneni üzme gözlerini kapat ve düşün annem olmayan bir hayatı?
çalı kuşu kızımın vardır tabiki kendine göre sorunları ama bu beni üzüp kırması için onu hak sahibi yaparmı?
hepinize sevgilerimi gönderiyorum............
"görünki hiç bir şeyden mutlu olmayan incir çekirdeğini doldurmayacak şeyler için huzursuzluk çıkaran biri oldu çıktı.. "
Demişsiniz. Bu cümlenizden sonra aklıma gelen ilk şey kızınızın bir problem yaşıyor olabileceği. Daha önce nasıldı bilemiyorum ama eğer bu tavrı sonradan olduysa muhakak ki bir nedeni olabileceğini düşünüyorum. Belki kendinden bile sakladığı bir sıkıntısı vardır yada farkında olmadığı.
Belki çocukları küçükse bunalmış olabilir. Hayatında beklentilerine karşın yolunda gitmeyen bişey olabilir. Bazen hepimiz yapıyoruz bunu. Canımız bişeye sıkkınken ya da içimizde bir problem varken farkında olmadan çocuğumuzu yada yanımızda kim varsa tersleyiveriyoruz. Kırdığımızı görmeden.
Biz anneyiz. Elbette çok büyük fedakarlıklar ediyoruz evlatlarımıza. Hatta çoğu zaman kendi hayatlarımızdan vazgeçiyoruz onların gözlerinde bir tek hüzne dayanamadığımız için. Ve onlar büyüdükçe beklentilerimizde büyüyor. Evlatlarımız bizi ödüllendirsin istiyoruz belki. Bi anlamı olmalı diyoruz bunca çekilen çilelerin. Onlar hep en iyi olsun istiyoruz. Ve kalbimizde hassas oluyor bu nedenle.
Uçuk arkadaşımın sözlerine katılıyorum bende.
Sevgi iki taraf içinde kaçınılmaz. Ancak belki göstermesini bekliyorsunuz. Sizi kıransa saygısızlığı anladığım kadarıyla.
Başka bir açıdanda oda bir anne olmuş. Sanırım şimdi fedakarlık yeleği onun sırtında. Kendi çocukluğunu ve annesini yeri gelmedikçe hatırlamayacak kadar yetişkin.
Yani kendinizi kullanılıyor yada suistimal ediliyorum diye boşuna üzmeyin fikrimce.
Konuşmayı denemişsiniz. Ama mutlaka kızınızla iletişim kurabilmenin, bunu neden yaptığını anlamanın ve yaptığı davranışın yanlış olup, size neler hissettirdiğini anlatmanın başka bir yolu vardır. Kızınızı en iyi siz tanıyorsunuz.
Yeterki o yolu bulun.
Sevgilerimle...
ben de anneme zaman zaman cok asi davranirim,nazim ona gecer ve beni ne yapsam affedeceğini bilirim;ama ona söylediğim her kötü sözün sonunda icim sizlar.bazen gururumdan af dilemem.cok yanliş yapiyoruz aslinda,ne sacma bir gurur...icimizdeki olumsuzluklarin yansimasidir bu öfke,insanin gözlerini kör eder bazen,annenin istirabini göremez hale getirir.eminim ki onun da icini sizlatan sözler söylüyordur,durulunca anlayacaktir,gözlerindeki sisler dağilinca...
iyi duyguları mı aldıracaksınız..peki; neden duyguları aldırmak yerine..kızınıza kırıldığınızı anlatmayı düşünmediniz.Kesinlikle anlayışlı davranacaktır. Unutmayın ki..siz evlat sevgisi duyarken, o da anne sevgisi duyuyor. ayrıca; o' da bir anne olduğuna göre. belkide; sıkıntısı var,açılmak istiyor. tabii ki; siz bilirsiniz.Bu benim kendi düşüncemdir. sadece; insanlar bazen; ilgi istediğini sert dillerle anlatma yoluna gider. En çokta sevdiklerine yaparlar bunu... İnsanın sevdiğine nazı geçer diye bir söz geldi aklıma..Bir can' dan duymuştum bu sözü..
saygılarımla..