- 542 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Herkese kendi olmak yakışıyor...
Jul,02/07
Sevgili "İçimdeki çocuk", bir şiirime yorum yapmış... Çok sağolsun... Demiş ki "size de siz olmak yakışıyor zaten..." .
Özeline de yazabilirdim, yorumun altına da... Ama, ille de burada yazayım istedim, bir şeyler...
Aslında herkese tek yakışan kendisi olmaktır... Her zaman!...
Kendisinin ne olduğunu bilmek, emektir, ki, epey de bir yol gerektirir.
Kendin olabilmek, toplumsal çatışmalarla savaşını kazanmış olmayı gerektirir...
Eğiten anne ve babanı... Aile standartlarını aşıp, "ben buyum, herşeye rağmen!" diyebilmeyi gerektirir...
Saygı ve sevgi ayrı tutularak elbet... Sevgi ve saygıyı ne bir silah olarak... Ne de araç olarak görmek... Kendini bilmek yolunda yer alırsa eğer, o yollar gidilip gelinir, ama, maalesef bir yere gelinmez, ne mümkün!...
Hepimiz önemseriz, hoş olmayı... Hoş, bu yaş ilerledikçe bir miktar azalsa bile... Şurada şöyle davranırsam, daha hoş dururum diye, ayna karşısında çalışmalarımız da olmuştur, mutlak! Olmadı diyenle özel konuşmak isterim...
Şöyle süzersem gözümü... Dudağımı böyle kıvırırsam... Bir de, dekolte giyildi mi, aman, adam asla dayanamaz...
Bunları düşünürken, ne gözdeki fer... Ne dudağın doğal kıvrımı... Beyindeki o kaygılar var ya... Hepsi düşer bir-bir, masaya... Masada kalsa iyi... Sahte gülüşler... Bakışlar... Sahte büzülen dudak... Sanır mısınız ki, karşıdan hoş algılanacak?
Kendi doğallığıdır insana en yakışan... Ne dekoltesi göğüsün... Ne de, dikkat çekmek için kapanmalar...
Kabul etmek gerek, insanın doğasında bir çekicilik var... Samimiyet, ki, ne dekoltelere, ne dudak büzüp, göz süzdürmelere bedel...
Çok güzel bir kadınla arkadaş olduğumda, hayran kalırım... Olamaz böylesi bir güzellik diye.. Sonra sonra... Alıştıkça o muhteşem güzelliğe, yavaş-yavaş estetik hatalarını görmeye başlarım... "Aaaaa" derim, "çenesinde yara izi varmış...".
Çok çirkin standardına konulacak bir arkadaşla ilk tanışıklıkta, göz-göze gelmek bile, utandırır beni...
O anda kendi hoşluğumdan utanırım... Korkarım, elimde olmadan, hafif de olsa, bir acıma düşer mi gözlerime diye...
Sonra... Sonra, alıştıkça çirkinliğine... Gözlerinin aslında ne güzel baktığını görürüm... Saçlarının aslında ne parlak... Gülüşündeki çocuksuluğu farkederim!...
Elde değil, insanız! Birinde hata aramaya başlar... Birinde güzellik buluruz...
Sonuç olarak... Hoş olan kendimizizdir... Birileri sevmez seni, sevsin diye çırpındıkça sen...
Sevmesin diye kaçman da nafiledir...
Ama... Bir şey var ki aslolan, biz kendimizi sevmeliyiz!... Gerisi akıştır...
Herkese tek yakışan, kendisi gibi olmaktır...
Gerçek haz, kendini bulmaktadır!...
Gerisi zaten, olması gerektiği gibi gelir...
Gülgün Karaoğlu
YORUMLAR
Çok çirkin standardına konulacak bir arkadaşla ilk tanışıklıkta....
..
standart...bu kelime kategori seçiminin belli bir seviye ve özellik isteyen iz düşüm gibi....nasıl ifade etsem....yansıyan ve yansınan...ilişkisi..
yansınan / yansır ve yansımasını karşıda görür .sonuç istediği gibi olur yada olmaz ama yansıyan oluşur hep...işte bu noktada standart dışı veya standartlarımıza uygunluğunu çözmeye çalışırız....fiziksel olarak ilk bakışla çözülenler hariç tabi ki..
..
biz küp müyüz içi bal dolu..insan tabiri bence bu olsa gerek..
..
saygılar..
Gülgün offff diyorum yani :))
Nasıl güzel bir insansın diyorum ya sana.Bu sana hak!
İnsanları olduğu gibi kabul etmek, herkesin harcı değidlri.İllaki başka birşeyler beklerler ya da kendi kuralları ile yön vermek isterler.Bu olsa ne olur olmasa ne olur demekten öte, karşındaki insanı senden farklı düşündüğünde belki tam yerine oturtabilirsin.
Senden daha farklı düşündüğünü, seninle aynı fikirlere sahip olmadığını hatta birbirini seviyor bile olsan aynı takımı tutmak zorunda bile değilsin...
Saygı diyoruz ya sevgiden de önce gelen..Sonra sevgiyi aşkı doğuran...
İnsan kendi olduktan sonra ne sorun olabilir ki.
Yapmacıklıktan uzak, illa başkalarının gözünde hoş görünmek için farklı kişiliğe bürünmeden, neysem oyum diyebilenlerden olmak gerek.
Bunu başarabilene helal olsun.Zor değil gerçekten hiç zor değil...Seninle bazen denk geldiğimizde sohbet edebiliyoruz.Benim Allah'tan böyle bir şansım var.Kendimi şanslı sayıyorum.Senin içindeki güzellikten de haberdar biriyim.Beni geçen pazar nasıl ağlattığını sen biliyorsun.İnsan bazen başından geçen yara bırakan olayları öyle hemen anlatamaz..Sen anlattıkça ben mahvolmuştum.Acıdığımdan değil.Yaşadıklarına o an ortak olduğumdan...
Bildiğim için diyorum.Senin güzelliğin yazdığın dizelerde ve yazılarda.Açık net...
Yazında çok güzel bir yer var çok çenem düştü farkındayım.Orayı alıntı yapacağım....
"Çok güzel bir kadınla arkadaş olduğumda, hayran kalırım... Olamaz böylesi bir güzellik diye.. Sonra sonra... Alıştıkça o muhteşem güzelliğe, yavaş-yavaş estetik hatalarını görmeye başlarım... "Aaaaa" derim, "çenesinde yara izi varmış...".
Çok çirkin standardına konulacak bir arkadaşla ilk tanışıklıkta, göz-göze gelmek bile, utandırır beni...
O anda kendi hoşluğumdan utanırım... Korkarım, elimde olmadan, hafif de olsa, bir acıma düşer mi gözlerime diye...
Sonra... Sonra, alıştıkça çirkinliğine... Gözlerinin aslında ne güzel baktığını görürüm... Saçlarının aslında ne parlak... Gülüşündeki çocuksuluğu farkederim!..."
İşte budur!
Canım geceme böyle bir yazı ile keyif kattığın için teşekkür ederim.;)
Gülgün Hanım
Hep merak ediyordum bir yazı yazın da okuyayım diye
Çok güzel bir konu seçimi buldum yazıda. İnsanın kendisi olması, kendisini sevmesi. Bu da ardından öz güveni getiriyor kişiye
Ben de şuna şahit oldum geçmişimde. Zamanla sevdiğiniz bir insanın fiziksel hatalarını bile sevmeye başlıyorsunuz
bunu çok güzel yakalamışsınız.
sevgilerle kalın
çok güzeldi
kardanadam tarafından 7/2/2007 10:14:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
kardanadam tarafından 7/2/2007 10:18:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiire yada yazıya puan magazin misali olabilir tabi ki,ama bence ehemmiyeti hiç yoktur;ne bir yazıya puan hesaplarım ne de kendi yazımdaki puanlara heveslenirim.Biz yazımızı kimse için yazmıyoruz ki,duygularla sohbet misali yazıyoruz.Bu puan olayına eleştiri değildir,düşüncemizi ifade etmektir sadece.Biz biziz yazılarımız da yazımızdır,gerisi de size,kimin neyi ne kadar anladığına kalmıyor mu zaten,aynen yaşamda olduğu gibi.Magazin anlamda ilgilenebilirsiniz ama bunlara sakın takılmayın 'sizi ve yazılarınızı özgür bırakın' derim arkadaşlar,bu yüzden not yok yani hanfendi:)).Herkese selam ve saygılar,yoğun duygular dilerim.
Ooooooo maşallah,bu ne hız.İçinizdeki samimiyet ve coşku makyajsız saflığıyla yansımız yine sayfanıza,kendi olmayan süslü,takiyyeci kelimelerle aranız bozuk ne güzel,çok hoş olmuş.Ben vesile oldumsa ne mutlu bana...Her insan kendi olmalı,her insan 'çam sakızı çoban armağanı' da olsa bir marka olmalı bence,kendiyle barışıklık ve kendini sevmenin temel göstergesidir bu,başkalarını aşmaktır yani,zordur ama tadına varana da çok lezzetlidir,hangi güzellik zor değil ki zaten düşünürsek.toplumsal temel sorunumuz ne eğitim ne ekonomi bana göre,kişilik ne parayla alınıyor ne de okulu var.Şahsen ben kendimi herşeyden çok seviyorum,kendini sevenlerle de anlaşabiliyorum ancak ne garip.Kendini seven kendine yakışan güzelliklerle iştigal eder ve ona göre nezaketli tatlı olur dostluğu.Beynim dolu bu konuda da,ancak özet misali şimdilik bu kadar eşlik etmiş olayım size hanfendi.Siz siz,kaleminiz kalem olmaya devam etsin lütfen,saygılar.