- 1361 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
DEĞERLİ KARDEŞİMİN GERÇEKTEN GÜZEL VE DEĞERLİ YAZINIZI OKUDUM...YARDIMCI OLMAK İNSANLARA MOREL VERMEK GÜZEL BİR ŞEYLERE VESİLE OLMAK İNSANLIĞIN VE İNSANLARIN GÜZEL VE ANLAMLI BİR HAREKET VE DAVRANIŞI OLARAK DEĞERLENDİRİYORUM....SİZİN GİBİ KARDEŞLERİMİZ< OLUNCA VATAN VE MİLLETİMİZİN SIRTI ASLA YERE GELMEYECEĞİNE EMİN OOLABİLİRSİNİZ..SELAMLAR....
mehmet ali unsal tarafından 3/26/2010 11:35:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
bitmesini istemiyorsak karsidaki insana
deger vermeyi ögrenmemiz gerekiyor.
deger veren degeride illaki görüyor.
varsa dahi icinde cikar amacli düsünceler bu onlarin
utanmasina neden oluyor.
tatli dil yilani bile deliginden cikarir.
bu isterse sanal alem de olsun.
cok insan var hayattan kopmus ve bu sanal ortamlara adapte olmus ve insanlardan kacar hale gelmis
ve siirlere gömmüs acisini.
bu sekilde sürdürülen bir yasanti insani dahada bir bosluga iter diye düsünüyorum sahsen .
her insana güzellikler yakisir paylasmak yakisir.
mutluluklar daima paylasimlarda gizlidir.
tek kendisine yönelik yasamayi hedef bilen insanlar
maalesef her zaman sikayet icinde olacaktir.
degismesine imkan ve olanak yok.
HER SEYIN BASI SAYGI VE SEVGI DEYILMI DOST BIR INSANDA BUNLAR OLDUKTAN SONRA O INSANIN HAYATA BAKIS ACISI MÜKEMMELDIR YETER KI ADAM GIBI ADAM KISACASI INSAN OLALIM YASAMASINI BILELIM ...KUTLARIM COK GÜZEL ANLAMLI DIZELERDI YÜREGINE SAGLIK....SAYGILAR...SEVGILER....SLM;LAR..
TOPLUMUMUZ NEREYE GİDİYOR
Trafikte bir aracın uzaklardan sürekli selektör yaparak hızla yaklaştığını görüyorsunuz. Başka bir aracın arka camı iniyor ve bir muz kabuğu yola savruluyor. Yollar tacizlerle, bencilliklerle dolu.
Sokakta yürüyorsunuz; birisi aniden sizi itip geçiyor. Birisi yolunuzu kesiyor, yol rica ediyorsunuz, sert bir bakış fırlatıyor. Çıkar söz konusu olunca, kalabalıklar birbirinin hakkına, sırasına riayet etmiyor.
Sokakta bir kadın, gözlerini alıkoyamayan yüzlerce erkeği psikolojik bunalıma sokan bir giyimle salınarak ilerliyor. İki genç filan köşede, mahrem kalması gereken erotik davranışlardan çekinmiyor. Ailelerin, çocukların gözleri önünde…
Gelenin ambalaj kağıdını, gidenin pet şişesini savurduğu kimi sokaklar, öğlene kadar mezbele oluveriyor. Yayalardan, sürücülerden pek çoğu ışığa bakmadan atlıyor yola. Bazı apartman bahçeleri aylarca temizlik görmemiş.
Bazen iğrendirici üsluplara tanıklık ediyorum. Yanımdan geçen bir gencin aniden birisinin anasına sövdüğünü duyuyorum. Sokakta bile argo konuşmaları daha çok duyar olmaktan midem bulanıyor.
İnternette yanılarak sohbet ortamlarına giriyorum, kullanılan dilden ürperiyorum. Dünyanın en tatlı dillerinden Türkçe’yi kirletmekten çekinmeyenlerin çokluğuna şaşırıyorum.
Biz büyük bir millet değil miyiz? Değil miydik? Büyük millet böyle mi olunur?
Yabancıların iyi yönlerini örnek gösterince, yabancı hayranlığıyla suçlanırız. Sloganlar uçuşur: Biz en yüce milletiz, bizim bizden başka dostumuz yok! Vatan sana canım feda!
Bir Batı ülkesinde yarım saat elimdeki küçük çöp parçasını atacak yer bulamayınca cebime koydum. Bomboş yoldan parka geçmek için ışığa kadar yürüyüp bekleyen yaşlı kadından etkilendim; hiçbir yerde kırmızı ışıkta geçemedim. Bir diğer ülkede, ortasında durduğum yolda, geçenler benden özür dileyerek yol istediler. Yanıma kimse selam vermeden oturmadı, göz göze geldiğim herkes “merhaba” dedi. Bazı yabancılar çok güçlüyseler, işte aralarında korudukları bu sosyal edep yüzündendir.
Bu günlerde Kamu Yönetimi Uzmanı Nihat Aytürk’ün Nobel Yayınlarından çıkan “Ailede, Toplumda ve İş Hayatında Davranış Kuralları” isimli eserini inceliyorum. Bu değerli kitabı okumamız gerektiğini düşünüyorum. Bu kitap insan kalitemizin, davranış edebimizin gelişmesine ve atalarımızın düzeyine yükselmesine büyük katkı sağlayabilir.
Sokakta nasıl yürümeli, araca nasıl binmeli, kişilere nasıl davranmalı, nasıl selamlamalı, uğurlamalı, giyimde, kuşamda, davranışta nelere dikkat edilmeli… Evde, otelde, sokakta, cenazede, sofrada, törenlerde, ziyaretlerde, telefon ederken, mektup yazarken hangi saygı ve edep kurallarına ihtiyacımız var?
Anne-babalar sorumludur. Milli Eğitim Bakanlığı sorumludur.
İnsana davranış edebi kazandırılamıyorsa, fizik kimya öğretmek hayırlı bir nesil yetiştirmeye yetmez. RTÜK ve TV kanalları üzerlerine düşeni yapmalı. Ahlaksız ve edepsiz davranışları toplumun gözüne sokmanın da sonucudur bu gelişen tablo.
İnsan kalitesi tüm değerlerin temelidir. İnsanımızın manevi şerefini, gönül üstünlüğünü, öz saygısını kaybedersek, onun bunun kendini beğendiremeyen taklitçisi olmaktan kurtulamayız. Bireysel sorumluluklarımızı yerine getirsek, toplumu geliştiren iyi örnekler çoğalacaktır.
İnsan sevgisinin göstergesi insan saygısıdır. Vatanı sevmek lafla değil, vatanı temiz ve sevilir kılarak, dürüstlükle ve nezaketle mümkündür. İnsanına hakaret et, vatanımı seviyorum de. Sokaklarını kirlet, vatanımı seviyorum de. Olmaz böyle şey. İnsana ve vatana saygısızlık edenin vatan sevgisi sahtedir, laftadır, değersiz ve faydasızdır.
Dr. Muhammed BOZDAĞ-www.yetenek.com
hayat aslında bir peri
maslıdır sihirli değneği elimizde ne
yapıyorsak kendimiz yapıyoruz düşşşşş...
bazen sevginin bittiği noktada kalp sevgi besler yüreklere,bazen aşkı tatmak isterken sevgimiz bitiverir.bazende mutlu olmak isterken mutsuzluga kapılırız hayat ne garip...bazen bize istemedende kırabiliyo...bizim içimizde yaşadıklarımızı unutturabiliyor......susuyoruz çünkü susmak erdemliktir susmak çok şeyi anlatmaktır...ama birde şu var susmak insanı derinleree düşürüyorrrrrrrr...hayat garip diyoruz sitem ediyoruz ama bir bakıyoruz sitemimiz boşuna çünkü mutsuzlugun yerini mutluluk alıyor...biten sevgini yerini yeni aşklar alıyor ne kötü unuttuklarımız yine unutuluyor
evet dertsiz insanin olmasi mümkün degil.
insanlara dostca yaklasima cok önem vermek gerekir.
paylastikca anlamli hayat.dostlar ile arkadaslar ile.
insanlar sevgiyi unutmus.güvenemiyorlarda.
sevgisiz hic bir ortamda yasanmaz evet.
simdi gördüm yorumunuzu.yoksa daha önce cevaplardim.
cok tesekkür ederim.
sevgilerim selamlarim sonsuz.
İhtiyacımız olan sevgi ve ilgi...Sosyal bir varlık olarak adımını ilk dünyaya atışından itibaren bu ihtiyaçlarla hayata tutunmaya çalışıyor zaten insan oğlu.Önce anna babasından, daha sonra aile bireylerinden, arkadaşlarından ve birlikte yaşadığı tüm insanlardan.
Sevgi öyle bir olgudur ki, karşımızdakine verdikçe tükenmez daha da çoğalır.Sevgi ve ilgiyi fazlasıyla alan yürek bunu aynen karşısındakine bir nur gibi yansıtır adeta.Karşılıklı bu yansımanın adı pozitif enerjidir.İnsanların hayata tutunmasında ve başarılı olmasında en önemli etken pozitif enerjidir.Dışa dönük olmak, bir dostunun arkadaşının derdini dinlemek dertleri azaltır.Sevinçleri ve güzellikleri paylaşmak sevinçleri ve güzellikleri artırır.
Ne güzel yazmışsınız efendim.Paylaşım ve ilgi çok önmeli diye.Dertsiz insan yoktur zaten.Herkesin güzel günleri olduğu gibi dertli günleri de vardır elbet.İşte arkadaşlık ve ilgi bu süreçte ortaya çıkıyor paylaşım çok önemli sizin de dediğiniz gibi.Kutluyorum o naif yüreğiniizi efendim.Saygılar sunuyorum.Kaleminizin mürekkebi hiç bitmesin efendim.Hayırlı Cumalar.
Yazınızı ilgi ile okudum. Fikirlerinize aynen katılıyorum. Bir insanın kendini bilmesi ve çevresini tanıması gerekir. KENDİNİ BİLMEK. Bu çok önemli bir düşüncedir. Yunus Emre'in dediği gibi:
İLİM İLİM BİLMEKTİR.
İLİM KENDİNİ BİLMEKTİR.
SEN KENDİNİ BİLMEZSEDN,
BU NASIKL OKUMAKTIR.
Yazınızdan kendime göre bir sonuç çıkarıyorum:
SEVİLMEK İSTİYORSAK, SEVELİM.
SAYILMAK İSTİYORSAK, SAYALIM.
BAŞARILI OLMAK İSTİYORSAK, ÇALIŞALIM.
MUTLU OLMAK İSTİYORSAK, MUTLU EDELİM.
sevgili yenerata,evet dediginiz dogru mükemmel dost arayan kalir dostsuz.
hosgörünün olmadigi yerde zaten huzuru aramanin da hic faydasi olmaz kesinlikle.evet birazda olsa kendimizi karsimizdakinin yerine koymamiz gerekli bunu yapabilen insanlar cok az.bence insanligini yitirmemis insanlara has birsey empati.
Acaba bir gün bu sitedeki tüminsanları bir araya toplasak ; ve çok değil bir haftamızı birlikte geçirsek ,kaçımız daha sonraki haftalarda yine bu site de ,ostum,değerli,sevgili vb. güzel ifadeleri kullanmaya devam ediyor olabiliriz?
evet bunu tabiiki cevaplayabilmek güc.
ama su var yazilar ve yorumdaki tarz ve tavirlar ile insan bunu hissediyor.ben mesela oldugum ve hissettigim gibi burada bulundugum icin her anim keyifli geciyor diye bilirim.
oldugu gibi olmadan burda bulunan dedigimiz gibi buraya siginmis ve gücsüz bir insandir.buda o kisinin bilecegi istir.
insan herseyden önce kendisine dürüst olabilmeli ki baska insanlarada dürüst olabilsin.
bence insanlari kandiran yada yaniltan sahte insanlarin özgüven sorunu var.böyle kisilere inan ki ne real nede sanal hayatta gercek anlamda yer vardir.
cok tesekkür ederim yorumun icin.
sevgiler saygilar.
hicbitmez tarafından 7/27/2009 2:11:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne demişler,mükemmel dost arayan doztsuz kalırmış.
çevremizdeki insanları dinlemenin ve önemsediğimizi göstermenin yanısıra ,ufak defek kusurlarını görmemezlikten gelmek ve hoşgörlü olmak gerektiğini düşünüyorum.Bir çoğumuz hatalar yapıyoruz;kimimiz iç dünyasında bu hatalarıyla yüzleşirken umursamaz, kimimiz suçlayıcı kimimiz telafi edici kimimiz se hiç muhasebesini bile yapmayarak kendimizden kaçak bir hayat yaşıyoruz.Toplumda her olay ve şart şart karşısında sayısız tepkileri ruhunda barındıran insanların varlığını bilen insanlar sa empati dediğimiz olguyu hayata geçiriyorlar.İşte aslolan bu empati yi sergileyebilmektir.Kanımca ,ilişkilerin devamı ve toplumdaki ayrışmanın ortadan kalkmasında en etkili davranış biçimi kendimizi karşımızdakinin yerine koyarak düşünmektir.Hoş görüsüz ve güvensizleşen günümüz insanlığı kendisini toplumdan soyutlayarak ruhunu doyurmak içi n farklı ilişki ve paylaşım ortamları arayışına giriyor.Sanal alem dediğimiz ve şu an içinde bulunduğumuz a^lem se bunların en başında gelmektedir.Toplumdaki güvensizlik,çıkar çatışmaları,hoşgörüsüzlük , çıkarcı ilişkiler vb. kısacası yozlaşmanın bir sonucu olarak sanal dostluklar ,sanal paylaşımlar ,kaçınılmaz bir olgu olarak hayatımızda yer buluyor. Ve işte burdayız dost. Beni hiç tanımıyorsunuz;gözlerimi,bakışlarımı ,boyumu, posumu,nereli olduğumu,nasıl yaşadığımı bilmiyorsunuz ; siz sadece benim ruhumda ki incelikleri görüyorsunuz.
ve seviyorsunuz,dostum diyorsunuz bu çok güzel değil mi?
Bütün bu yazdıklarınızı okurken şunu düşünmeden edemiyorum ki bir çok insanda kafasından geçiriyordur.Acaba bir gün bu sitedeki tüminsanları bir araya toplasak ; ve çok değil bir haftamızı birlikte geçirsek ,kaçımız daha sonraki haftalarda yine bu site de ,ostum,değerli,sevgili vb. güzel ifadeleri kullanmaya devam ediyor olabiliriz?
Paylaşım ve duygu aktarımı güzel
kaleminiz daim olsun
sevgili dost
ben hep ben olmaya deam ederim de ya karşımdaki bunu yapar mı ?
işte ben benim
yazınızı beğendim
selam se saygım hiç bitmez.
Merhaba,
bence guncel bir konuya deginmissiniz, tesekkurler. Dikkatimi ceken baska bir sey; bazen ayni seyleri farkli sekillerde dile getiriyoruz. Sizin yazida islediginiz konuyu ben gecenlerdeki bir siirimin konusuydu.. (asagida)
Amsyerdam'dan selamlar,
abdullah
-----------------------------------------------------------
Yalnızlık
Geçmişte
Kuş uçmaz, kervan geçmez sahralarda
Dalgaların naralar attıkları okyanuslarda
Başı dumanlı, karlı, sıra dağların başında
Sırtlanların korku saldıkları ormanlarda
İnsanlar yapa yalnız kalırlarmış…
Günümüzde
Çok katlı lüks apartmanlarda
Arı kovanı gibi işlek istasyonlarda
İnsanlarla dolup taşan çarşı pazarlarda
Hatta herkesin akraba olduğu mezralarda
İnsanlar meğer yalnız kalabilirlermiş…..
A. Konuksever (22 temmuz 2009, çarşamba)
tabiiki insanin kendi kendine kalmasida cok önemli.yazi yazarken yalnizlik kacinilmaz bu hobi kismina giriyor birazda.bu cok farkl.
benim kast ettigim okadar cevrelerine küsmüslerdir ki sanal aleme gömülmüs insanlar dahi var.bu kisiyi dahada bunalima iter.
tabiiki iyi niyetli olan insanlarin incitilme kullanilma riskide var.ama allah birde mantik vermis bize tabi.yiprattirmamali kullandirtmamali iyi niyetimizi.nankörler ile bogusmaya bile degmez.sileceksin öylesini kitaptan anmayacaksin bile.ben anmam konusunu bile etmem.biz ailemize yakin cevremize dostlarimiza duyarli olalim bu önemli.cünkü sonucta aileler topluma yansiyor.
cok tesekkür ederim.
sevgiler cok cok.
merhaba
son sözlerle başlamak uygun olacak.Zira orda soluk aldım can dostum.Şiir lere gömülü bölüm fazlasıyla ilgi alanıma girdi.Bizler yani yazanlar şairler daha çok hayata gömülmek zorundayız.Eger ki yaşamda birey olarak bencilce degil sadece tutkularla yer etmişsek burda kendimize çogul arkadaş alternatifleri sunmamız zararımıza olur öncelikle bizi biz olarak kabullenmiş dostlarımız-bizi muayyen günlerimizde yani bu yazmakla ilgili hayat muhasebemizi yaptıgımız zamanlarda yanız bırakmalı ki bizde hayat boşlugunu dolduralım.Ben çevreme her zaman iyneden iplige göz atarım.En acı olaylarda bile komedi uygulyabilirim aglarken gülmek gibi-Yada gülerken aglamak gibi Hani her şeye somurtarak bakan insan türlerinden degilim fakat ön yargılı insanlara karşıda cephe almak mücadelemdir .Hiç bir zaman kalabalık müptelası olmadım.Tamam arkadaş canlısıyım inan - fakat , yaşadıkca nankörlükler le boguşan insan biraz yalnızlıga mahkum oluyor.Maddi koşullar da ön planda olunca çevre seni bu konuma elleriyle havaya kaldırıp otutturabiliyor.Yaşadıgımız ortamlar da en önemli unsur
ben bir şahısa iki kez gülerek selam veririm hiç bir tepki görmeyince üçüncü selamı Rab ba veririm
iyi niyet duygusal insanın mezhebi gibidir.Ama yıprandıkca gözlerini açar .Açmazsa inan ufacık bir mısra yazamaz Ben yazmadan yaşayamam can dostum
yalnızlık ilacımdır
......
saygılar dost kalem sevgilerim hiç bitmez