- 2821 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
110 - ESRARKEŞ
Onur BİLGE
Arka komşunun başı beladan kurtulmayan sarhoş, esrarkeş, Feridun isimli bir oğlu var. Evli, üç çocuk babası... Hani muşmula ağacının altına kenevir eken... Gelip gidip okşayan, sulayan, gözü gibi bakan... Hani ablam:
“Git onu kökle, kopar, parçala!” dediğinde, ağacın altında oynar gibi yapıp, kökleyip yolduğum bitkiler yüzünden annesi şikâyete gelmişti de annem onu yatıştırmıştı.
“Çocuk o. Küçük... Ne bilsin?” demişti de benim için ablamın beni bilinçlendirdiğini ve o suçu, kanun namına işlediğimi ablamdan başka kimse bilmiyordu.
“Esrar nedir?” diye sorduğumda, aydınlatıcı cevabı almıştım, oysa:
"Hint keneviri... Hani sicim, urgan yapılıyor ya onun ana maddesi
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 5
OYUN - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Halüsinasyon (hayal) etkisi vardır, Halk arasında esrarkeş, ekmek kafa, ottur günahı yoktur deyimi kullanılır, Esrar argo tabiriyle KURU; zararsız diye düşünülür ama; "ottur günahı da cezası da çoktur" sigaradan daha fazla kanser yapıcı özelliği vardır. Dişi hint kenevirinden üretilir, Dişi Hint keneviri ekimi yasaktır, erkek kenevir ekimine izin verilmektedir. Kullanım yöntemleri:Sap kısmından lif elde edilir, bunlar kınnap, sicim, halat, urgan yapılır, şilebezi, çadır bezi, branda, kilim ve çuval dokunur, tohumu kavrularak yenir, kuşyemi olarak kullanılır, tohumun yağından sabun yapılır. Esrar çok şiddetli bir beyin zehiri olup bilhassa zekaya etki ettiğinden “zeka zehiri” de denir.
Esrar alındıktan sonra görülen fizyolojik belirtiler, alınan maddenin miktarına, karışık olup olmadığına, alış süresine ve kişilik özelliklerine göre değişir, sürekli alanların göz beyazı sarılık hastası gibi sarı renkli olur, göz alt torbacıkları kalıcıdır.
Esrar, bedende yağ dokusunda birikerek, hafıza kaybına, öğrenme ve solunum bozukluğuna yol açar, bu yüzden ZEKA ZEHİRİ denir.
Esrar içen çabuk acıkır (iştah açıcı), çok yemek yer, (ekmek kafa denmesi buradan gelir). Kullanıcıya, Esrarkeş veya Keş derler.
DİŞİ HİNT KENEVİRİNDEN ÜRETİLEN ESRARIN İKİNCİ KALİTESİNE ABD VE AB ADI MARİHUANNA dır ARTIKLARINA PASPAL ADI VERİLİR
Böyle bir yazıyı kaleme aldığınız ve bizimle paylaştığınız için teşekkürler. Kalemine (klavyene) kuvvet diyorum.
özellikle BEYİNDE BİTİRİN açıklamasıda bırakmak isteyen ve aklını kullanmak istiyenler için DOYURUCU bir açıklamaydı
sanaltrafikci tarafından 7/26/2009 5:24:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Onur Bilge ; bazıları doğuştan şanslı oluyor. Birikim hazinesine bakın : Beş yaşında esrarın ne olduğunu öğrenmişsiniz. ben 54 yaşındayım. Yemin ederim görmedim, görsem de tanımam. ne yeşilini ne de kurusunu !
Tabii bu birikimi bir de ustaca anlatmak var. Siz çok detaylı yüklenmiş bir bilgisayarsınız bence......
_ “Şişede durduğu gibi durmuyor. Kesin karar verip bırakması lazım. Gelin onu kaç yıl bekleyecek? Alır çocuklarını gider, babasının evine. Beraberken de her gece içip içip dövüyordu. Kaç kere bize sığındı garip... En çok da o masumlara acıyorum. O gül gibi yavruların ne günahı var? Gözlerini, savaş alanına açtılar.”
_ “Bu da gıybet oldu, değil mi? Nasıl kurtulabiliriz, günahından? Helalleşemeyiz de şimdi.”
_ “Gıybete, farkında olmadan da girer, insanlar. Onlar için dua edeceğiz. Allah ıslah etsin, cennetine, Cemaline layık kullarından eylesin onları, bizi, Ümmeti Muhammedi!”
_ “Âmin! Allah ıslah etsin!”
***
doyumsuz
bir kalemin var
be dostum.
saygılar.
Bazı yazıların başlığı dikkatimi çeker,bir iki satırını okuyunca elimden düşer.okuyamam.
Bazı yazarların ismi dikkatimi çeker,yazılarını 2.satırına kadar okurum.
Bazı yazarlar vardır ki 4o yıl evvel okumuşumdur,yazılarında
esrar kokusu hissetmişimdir,40 yıldır onları hiç okumam.
Allah korusun onları okuyup,serhoş olmaktan.
Onur Bilge yazılarını okumaya başladım mı bitirmeden bırakamadığım nadir isimlerden.
Etkilendim suya tükürenden
bagımlılık insanı gerçeklerden soyutlayıp hayal dünyasına hapsediyor ve bu insanllar ne yazık ki
aynen kahvenin önünden geçerken kahvedeki çayı yada bir araya gelmiş insanları düşünüp üşürken ısındıgınız gibi beyinlerini mucuzevi bir güçle kullanıp acı ları hisstmeyecek konuma geliyor
hayal dünyasında yaşıyorlar gerçek hislerini kaybederek
yarı aç yarı tok onlara acınacak hallerini söylemek öyle zor ki...yüzüne aval aval bakar, gözleri yarı açık rengi kurşuni saçları kirden yapık kendi kendine mırıldanırcasına senle konuşur.Eger ki ona akıl vermeye kaktıysan cevabı hazır ve net tir
...Nee diyon Len keyfimi kaçırma
eger hala ısrarla bu yol yol degil yazık size dersen
Kaç kaçabildigin kadar.....Benim korktugm insan manzarasıdır
saygılar sevgiler
Yikilan onca yuvalar, gozler gore gore tukenip giden arslan gibi delikanlilarin sayisinin oldukca fazla oldugu ve hatta civar ulkelerden buraya yani Hollandaya uyusturucu almak icin gelenlerin haddi hesabi olmayan bu ulkede ozellikle turk ve fasli genclerinin hazin sonlarini gordukce kahroluyoruz.
Sevgili Onur, yine cok onemli bir konuyu kaleme alan yuregine saglik.
sevgilerimle.