- 1356 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
109 - DEV
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Onur BİLGE
Benim bildiğim bir dev adam vardı, hani o adımı duyunca annesinin eteğinin altına giren Fahrettin’in babası... Bire uzun, ikiye kısa adam... Babamın öğretmenlik yaptığı okulun birinde hademelik yapan...
Karısı, yarısı kadardı. Çok sigara içerdi. Uç uca eklerdi... Biri bitmeden birini yakardı. Deli Fidan... Delirmesin de ne yapsın, kadıncağız? Sigaraya vermesin de ne yapsın ciğerlerini? Kocası, inşaat demirleriyle dövermiş, bir bahane icat eder de... “Ah!..” dediği zaman bir “Ah!..” daha çıkardı içinden!
İki göz odaydı hepsi hepsi. Yılların birikimi, bir sıyırdım arsa
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 5
OYUN - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Okurken bir o yana gittim bir bu yana...
Önce karmaşık geldi, ben tam dayak atan adama odaklanmışken karşıma bir de dişler çıktı... Diş derken başka milletlerin dişe neden önem verdiklerini anlamış oldum ve haklılar-haksızlar ikileminde kaldım...
Yok bir başkadır benim memleketim!... dedim sonra
Böylesi anlık düşünceler arasında debelenirken birden karşıma "iyi saatte olsunlar" çıktı...
Varlar mı yoklar mı derken... eee tabi varlar... dedim.
Tecrübe konuştu :)
Velhasıl güzel hikaye edilmiş herşey ve insan okuyunca soluğu yazının sonuda alıyor...
Tebrikler
Sevgi ile
Evet,atmışlı-yetmişli yıllar,Necip Milletim,gürbüzlük imtihanlarından geçirilerek,yad gurbetlere yolaldılar ve gittikleri yerde davul-zurnayla karşılandılar...Sonra onları,at tavlası diyebileceğimiz yerlerde ellişerli,yüzerli kovuşlara aldılar. Tam elli yıldı başta Almanya olmak üzere en zor koşullarda Avrupa'yı inşa ettiler..Hem inşa ettiler,hem her gittiklerinde aslında kendi emekleri olan eserlere hayran kaldılar...Türkiye'ye döndüklerinde,"Boğaz köprüsünü al,gerisini çöpe at" deyiverdiler. Bu ağır bir kompleksti,tabiki temeden aşağıya büyüyerek yol alan bir aşağılık kompleksi.Kendi içine dönemememenin maliyetiydi yüzlerinde bir tokat gibi şaklayan!
Ben yazınızın burasını daha çok çimdiklemek istedim.Belli ki yazınız usta işi,buna sözümüz yok...
Yürekten kutladım.Selam,saygı...