Devrimci Dayanışma
Günümüz koşullarında gerçek anlamda var olan tüm pratik materyalistlerin en önemli görevi proletaryanın bolşevik bilincini yaşatmaktır. Bu bilinci yaşatırken de dayanışmanın önemini kavramalıdırlar. Marksizm-Leninizm’i benimseyen her birey bilmelidir ki, fraksiyonel ayrımlar, devrim koşullarının oluşturulmak istendiği coğrafyada, oluşmuş farklı geleneklerin ürünüdür.
Bir komünistin farkına varması gereken, aldanmaması gereken tek şey, marksist-leninist kılıktaki oportünistlerdir. Fraksiyonları bu bağlamda anlayabilmek ve de ona göre tasfiyesini gerçekleştirmek gerekmektedir. Çünkü eğer gerçek bir pratik materyalist yani komünistseniz, bunların farkına varabilirsiniz ve bu oluşumların içinde olsanız dahi, politik kimliğiniz görünürde farklı da olsa siz devrime hizmet eden her oluşumun bayrağını göklerde şanıyla dalgalandırıyor olursunuz. Fakat; bunun bilincinde olup da özel bir sebep haricinde tasfiyesini savunduğumuz fraksiyonlar içinde bulunmak doğru değildir.
Devrimci dayanışma, iyice merkezileşmiş burjuvaziye ve de kapitalizmin mali-sermayeye dönüşmüş çağımızda en gerekli bilinçlerden birisidir. Biz kendi içimizde fikren birliğimizi kuramazsak, proleter bilinci nasıl oluşturabilir, sosyalist toplumu nasıl yaratabiliriz? Farklı partileşme, örgütleşme önemli değildir. Önemli olan bu farklı örgütlerin birbirini tamamlayıcı, girift bir yapıda olması ve farklı alanlarda faaliyet göstermesi olabilir. Günümüze bakarsak bu böyle değildir. Fraksiyonlar birbirlerine sanki nazi tüfeği elinde bir faşizan görmüş gibi saldırmaktadır. Her örgütte belli belirsiz, saçma veya gerekli bir sebepten dolayı bölünmeler gerçekleşmektedir.
Devrimci dayanışmanın öncelikli amacı günümüz örgütlerini birleştirmek değil, dayanışma içerisinde işbirliğidir. Yukarıdaki paragrafta da belirttiğim gibi ideolojik bağlılık olduğu sürece siyasî bağımsızlığın önemi yoktur.
Efe Ulaş
YORUMLAR
BaZILARI BEĞENMESE DE YORUMUN YERİNDE, HAKLISIN.
bEN BU ÜLKEDE SOSYALİZMİN BAŞARISIZLIĞINI BU ÜLKEDEKİ SOYALİSTLERİN GELENEKSEL KAFADAN AYRILMADAN EVRENSEL DÜŞÜNCENİN ENGİN DENİZİNDE YÜZMEYE ÇALIŞMALARINDA BULUYORUM...bU HAL ONLARIN EVRENSEL DÜŞÜNCE İÇERİSİNDE BOĞULMASINA SEBEP OLMUŞ DEĞİL Mİ?
BU ÜLKEDEKİ İNSANLAR NEDEN ABD KAPİTALİZMİNİ REHBER EDİNDİLER DE SOSYALİZME SIRT ÇEVİRDİLER?
NEDEN SOSYALİST OLMADI TÜRKİYE ?
BİZİM ÜLKEMİZİN EN BÜYÜK PROBLEMİ YERLİ DEVRİMCİLER ...
MİDESİ HASTA İNSANA AĞIZDAN HORTUM SALIP HASTALIĞI TEŞHİSE VE TEDAVİYE GEREK DUYULURKEN,ONLAR HORTUMU BAŞKA YERİNE DAYADILAR İNSANIMIZIN...
BENCE TABİİ Kİ...
YORUMUN HAKLI VE MEVCUT YAPILARI GÜÇLENDİRİCİ...
TEBRİK EDİYORUM..
HER NE KADAR DÜNYA GÖRÜŞLERİMİZ AYNI OLMASA DA..Kİ YAZINIZIN MÜKEMMELLİĞİNİN BUNA İHTİYACI DA YOK KARDEŞİM..
BEN NEDENSE DEVRİMCİLERİ DAHA DELİKANLI..DAHA İÇTEN VE ÜLKESİNİ DERT EDEN GÖRÜYORUM.
SEVGİ VE SAYGILARIMLA KARDEŞİM