NİMET HAKKI...
Nimet Hakkı…
Evet, nimet hakkı…
Bizim toplumumuzda yere düşen ekmeği gördüğümüzde eğilir, yerden kaldırırız yüksek bir yere koyarız hatta öpüp başımıza koyar öyle kaldırırız yerden…saçma mı bu hareket? Teolojik kaynaklı mı? Kesinlikle ikisi de değil…Günümüzdeki küresel ısınma sonuçlarıyla iklimlerin değişmesine bakarsak dünden bugünü görebilmek bile denebilir buna. Afrika’da binlerce insan açlık çekiyor, açlıktan ölüyor ve bizler savaş görmüş, kıtlık, yokluk görmüş bir ulusun çocukları olarak nimete değer veriyoruz tek açıklaması erken farkındalıktır bilinçli öğretidir bunun. Bu akşam show tv de ki yemek programını kaç kişi izledi bilemeyeceğim ama bence gerçekten çok kötüydü. Bu memlekette bir sürü ekonomik durumu iyi olmayan aileler var, bu anlamda mükellef döşenmiş bir sofranın onlara izlettirilmesi bence çok vicdani değil. Hele hele konuk olanların nimetlere burun kıvırması hiç değil…
Bu memlekette kurulan pazarlar dağıldıktan sonra ortalığa saçılan sebzeleri toplayan insanlar var siz gördünüz mü? Ben gördüm…yollarda fakirlere yardımlar için kurulan derneklerin yardım afişlerini gördüm… oysaki bizim kültürümüzde sağ elin verdiğini sol bilmemeliydi…Her şey Allah’tan…
Ne der; Japon atasözü “Bana balık verme balık tutmayı öğret”…
Önce kendine öğret kibirlenmeyesin,özendirmeyesin gereksiz heveslendirmeyesin ve asla susturmayasın vicdanını…her zaman paylaş aşını, paylaş umudunu…
Adın Vicdan
Ana adın Adalet
Baba adın Hakkaniyet
Merhaba Güzel İnsan Merhaba
Bayan-B
YORUMLAR
Evet o program bir insanlık ayıbı önlerine gelen envayi çeşit nimete burun kıvırıyorlar hatta insanlık dışı şekilde itip kakıyorlar atılan yemeklerin haddi hesabı yok günahın yanı sıra ayıptır ayıp... Nimete saygı kültürden gelir, kültürlü insan beğenmesede saygısızlık etmez ve bizim kültürümüzde misafirliğe gittiğimiz yerde önümüze ne konursa yeriz beğenmesekte yeriz... Güzel bir konuya değinmişsiniz duyarlı yüreğinize sağlık...