- 1005 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Ben deliyim ya siz...
Adama derdini sormadılar. Dünyanın gidişatını kendince düşünür oldu.
Kimselere karışmaz her denileni kendince yapar ve yardım eder oldu.
Adına deli dediler. Bu ad hoşuna gitmese de insanları çok ama çok seviyordu, yadırgadı kendince...
Bazen bir dağın en yüksek noktasına çıkar, kışın üşür yazın sıcaktan yanmasına aldırmazdı.
Çok üzerine geldiklerinde dağlara vururdu kendini hep. Delisin, delisin dediklerinde,
Tepede oturur saatlerce düşünür ve kalkar var gücüyle bağırırdı.
Bana delisin, delisin dediniz aldırmadım, aş, iş vermediniz aç kaldım yine aldırmadım.
Tüm bu çektirdiğiniz acılara rağmen, haksızlıklara rağmen,
Tek bir sefer derdimi hiç biriniz sormadınız, işin kolayına varıp delisin, delisin dediniz...
Ben deliyim evet, ya siz? Ben deliyim evet, çünkü sizi delicesine seviyorum, seviyorum, seviyorum.
Ben hepinizi çok, ama çok delicesine seviyorum ya siz? Sizi yaratan beni de yaratmadı mı,?
Sizi doğuran ana beni de doğurmadı mı? Size verilen bunca nimet bana veril meddimi, Ben bunun için deliyim diye haykırırdı.
Bazen oturur saatlerce ağlardı.
Ben deliyim ya siz diye tekrar, tekrar bağırırdı.
Bazen uyurdu uyandığında tekrar bağırır rahatlardı.
Bir gün yine bağırmış, bağırmış yorulmuş sesi kısılmıştı. Uykuya daldı uykusunda bir rüya görüyordu.
Bir adam vardı rüyasında, genç yakışıklı kaytan bıyıklı bir deli kanlı, yanına yaklaşıyordu,
Seçmeye anlamaya çalıştı kim bu adam diye baka kaldı.
Adam yaklaştı, yaklaştı, adamın elinde bir baston ve sol bacağı yoktu, arkasında bir sürü ama çeşit, çeşit hayvanlar sürüsüydü deli kendince bu bir çoban dedi, ama meraklanmıştı, hiç bu güne kadar bu dağlarda böyle sürü görmemişti. Meraklanmıştı
Selam verdikten sonra bir kayanın üzerine oturdu. Deli vay aleykümü selam dedikten sonra kalktı oturdu. Tek bacaklı deli kanlı beni tanıdın mı diye sordu?
Deli-----------tanımadım sen kimsin.
Delikanlı---ben senin dedenim
Deli-----------nasıl olur sen benden genç duruyorsun, hem babamı hiç görmedim der
Delikanlı—her şeyi biliyorum senin dünyada yaşadığını bende yaşadım, bende hep bur ya gelirdim, tıpkı senin gibi,
Ben dünyadayken, karnımı doyurmak için ekmek, giymek için elbise ve içmek için, izmarit toplardım, sol ayağımın olmayışı bundandır. Dünyada babana ve bana da deli derlerdi. Babanı sorarsan gelemedi, çünkü dünyada babanla uzun süre beraber yaşadık, daha sonradan öğrendim ki, baban benim topladığım izmaritleri çalarmış gizlice, şimdi iki ayağı yok anladın mı?
Deli---dede bu sürü kimin ne işi var bur da,bazılarının bacakları eksik neden..
Dede-----Bak oğlum bacakları eksik olanlar, dünyada sığara içenler, bunlar hayvan sürüsü değil, Bana, babana deli diyenler bunlar, aslında
Deli dedikler için değil, deli gözle baktıkları için rabbim tarafından cezalılar. Senin sigaran yok bizden iyisin, senin getireceğin sürüyü bekliyorum der ve gözden kayıp olur. Bu yazdıklarımdan alınması gerekenler var, diye düşünüyorum, yoksa yanılıyor muyum?
Bu yazıyı yazarlara deli gözle bakanlara hitaben yazdım.Benden söylemesi, dostcakalın
YORUMLAR
Deli dedikler için değil, deli gözle baktıkları için rabbim tarafından cezalılar. Senin sigaran yok bizden iyisin, senin getireceğin sürüyü bekliyorum der ve gözden kayıp olur. Bu yazdıklarımdan alınması gerekenler var, diye düşünüyorum, yoksa yanılıyor muyum?
Bu yazıyı yazarlara deli gözle bakanlara hitaben yazdım.Benden söylemesi, dostcakalın
deli olmak
herkesin harcı değil.
saygılar.