- 886 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SAVAŞ VE SİLAH
Savaş ve silah üretiminde, insanoğlu vicdanıyla acaba doğru orantılı mı, ters orantılı mı? Eğer insan olmak ve insanlık söz konusuysa, modern ve çağdaş insan olmak savaş ve silah üretimine ters düşer. O halde modern ve çağdaş insan olma deyimi havaya uçar ve yerinde bir deyim değil.
Modern anlamda her türlü öldürücü araç insanî değil. Ama ihtiyaç anlamında belki bazı ufak tefek silahlar insani olabilir. Bunun da gene yasalar çerçevesinde belli bir sınırı olmalı.
Savaş, silah ve her türlü öldürücü araç olduğu müddetçe ve insana karşı kullanıldığı müddetçe insanlıktan dem vurmak aptalcadır. Demokrasiden, kardeşlikten, eşitlikten, barıştan dem vurmak bile insanın kendisini kandırmasıdır. İhtiyaç karşılığında kullanılan öldürücü aletlerin kullanılması bile sınırlandırılmalı ki, bu da yine bazı yenilebilir canlı hayvanların tükenmesini getirir.
İnsanlıktan bahsetmek için bu öldürücü araçların, kimin elinde olduğuna bakmak gerekir ve ne şekilde kullanıldığını göz önünde tutmak gerekir. Aksi durumda insanlığın sürekli hayvanî ve vahşiliği kendi güncelliğini korur ki, yırtıcı hayvan dediğimiz kaplan bile insanın yanında masum kalır.
O halde günümüzde nükleer-biyolojik-kimyasal atomların gölgesinde insanlıktan, moderniteden bahsetmek aptallıktır. Bu silahların gölgesinde demokrasiden dem vurmak da ahmaklıktır. Çünkü insan yaşamı, bu öldürücü ve yok edici silahların tehdidi altındadır. Bu tehdit ve tehlike var olduğu müddetçe hiçbir idari şekil insanî olamaz. Bu anlamda egemenlerin insanî olmadıklarına dair maskelerini düşürmek gerekir. Bu durumu bıkmadan, usanmadan yoksul halka anlatıp aydınlatmak gerekir.
07 Mayıs 2009
Hazan62(HD)
YORUMLAR
düşünce ve görmek isteginiz düya çok güzel böyle insanlık temellerin üzerine silahsız bir düya olursa sanırım tüm dostlarına haber verirsin bende kendimi sizin dostların arasında gördügüm için haberdar olurum diye hiş bir kuşkum yok.
ne yazıkki inasanlar ve edevletler en çok adam ölüren silahı yapmak için yüz yıllardır mücadele veriyorlar vede vermeye devam edecekler.
temelinden yatan egoistlik düşünce biz kavaramnda uzak ben kavramıyla yaşanıyor
hal böyle oluncada ne kadar çok insan öldürürsen o kadar yaşama şansın artıyor vede uzuncaaaaaaaa bir yaşam
oysaki kanlı elerle çirkin yüzlerle ve bitmeyen bir fare gibi içini kemiren bir öfkeyle uzunca yaşamak yerine insanca kısa bir yaşamı terci etseler daha huzurlu ve daha mutlu bir yaşamları olacaktır
ama herkes aksisini düşünüyor öldür öldür böl böl parçala parçal ve yönettttttttttttttt.
bunun temelide bencillik kişisel çıkarlar
böyle bir dünyada insanlık arıyoruz buda karanlıkta sevgiliye göz kırpmaktır sanırım.
düşene biliyormuyuz ki amarikan nerde ırak afgan istan nerde
çıkarlar o kadar yakınlaştırıyorki ırak afgan isan halklarını kardeş kılıyor
oysaki afrikadan insanlar birbirlerini yok ediyor isarail filistini yok ediyor kimsenin gıkı bile çıkmıyor çükü buralarda kimsenin yararına hiç bir şey yok
demeki çıkar ilişkileri düşmanı düşmana kardeş ediyor örnek rusya ve amerikan.....